A fekete az új rózsaszín a Jaguarnál, sötétül az E-Pace

Neve ellenére nem csak feketében kapható az új Jaguar E-Pace Black, de sötét dekorelemek vadítják

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Jaguar E-Pace új csúcskivitelt kapott, már ami a felszereltségi szinteket illeti: az R-Dynamic Black kivitel fényes fekete részletekkel dobja fel az egyébként is stílusos kompakt SUV-ot.

Bár nem túl régen kapott ráncfelvarrást a Jaguar E-Pace, most újabb apróságokkal bővül a kis SUV kínálata. A felszereltségi szintek fölött mostantól az R-Dynamic Black kivitel trónol, ami főleg az R-Dynamic funkcióit hozza, de kívül ízléses fekete részletekkel teszi különlegesebbé a városi SUV-ot. Például fényes fekete árnyalatra fújják az első lökhárító széleinél lévő légbeömlők kereteit, de nem hagyják ki az ilyenkor alapvető ziccert sem: természetesen a visszapillantó tükrök házai is feketék. Ezen kívül az első kerékjárati ívek mögötti szellőzőnyílás és a kocsi tetején lévő antenna is sötét színben fénylik. Szintén kötelező ilyenkor egy egyedi felnivel ellátni a különkiadást, az R-Dynamic Black matt sötétszürke 19 colos felniken gurul (bár opcionálisan kérhető nagyobb), és jár a piros féknyereg, illetve a sötétített üvegezés is.
Hirdetés
Hiába hívják Blacknek, igazából a teljes színpalettával rendelhető a karosszéria, amiből az Ostuni White mélyfehér árnyalatot érdemes kiemelni, ugyanis nagyon szép kontrasztot ad a diszkrét fekete külső részleteknek. De nem csak megjelenésében igyekszik levenni minket a lábunkról, igazi SUV lévén az R-Dynamic Black (és egyébként a többi E-Pace is) alapáron összkerékhajtású, és szintén széria a kilencfokozatú automata sebességváltó. De hogy a fogyasztás se legyen túl magas, amikor az útviszonyok engedik, az intelligens rendszer úgy osztja el az erőt az első és hátsó tengely között, hogy optimális legyen az energia felhasználása. Ugyanilyen takarékosságot találunk az erőforrások palettáján: akár dízel-, akár benzines motort választunk, mindképpen lágy hibridet kapunk. Szinte mindegyikük kétliteres és négyhengeres (dízeleknél 160 és 200, benzineseknél 200 és 300 lóerő közötti teljesítménnyel), egyedül a P300e konnektoros hibrid használ egy háromhengeres, 1,5 literes egységet, ami a villanymotorral együtt összesen 309 lóerőt termel 6,5 mp-es 0-100-as sprint mellett és a - gyár szerint - 2 literes fogyasztással 100 km-en. Az összes említett motorral kérhető a Black kiadás. Belül is tartogat még újdonságokat az E-Pace. Hamarosan alapáras szolgáltatás lesz a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, azaz bármilyen operációs rendszert is használjunk, kábelek dugdosása nélkül láthatjuk telefonunk egyes alkalmazásait közvetlenül a központi képernyőn (már persze ha van CarPlayünk vagy Android Autónk okostelefonunkon). Nem mellesleg a központi képernyő sem piskóta, 11,4 colos és hajlított érintőképernyő, amin a Pivi vagy a feláras Pivi Pro fut. A Jaguar szerint ezek az operációs rendszerek a lehető leginkább praktikusak, például a legtöbbször használt funkciók 90%-a mindössze két érintéssel előhívható.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?