Börtönben marad és lemondott a Renault vezére

Temérdek kérdés még megválaszolatlan, de a Renault-t nem Ghosn vezeti tovább

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Továbbra is konkrét vádemelés nélkül tarják fogva a Renault-Nissan-Mitsubishi most már csak volt vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt, aki most az anyavállalat éléről saját maga mondott le.


Hatalmas botrányba keveredett a Renault-Nissan-Mitsubishi, most már egykori vezérigazgatója Carlos Ghosn két hónapja. Sikkasztás és adócsalás gyanúja miatt letartóztatta a tokiói hatóság, miután a Nissan belső vizsgálata után saját vezetősége jelentette fel az igazgatót és egy további vezetőségi tagot. Carlos Ghosn azóta is előzetes letartóztatásban van, de vádat még nem emeltek ellene, a japán hatósági eljárások viszont minden gond nélkül lehetővé teszik, hogy ilyen körülmények között se védekezhessen szabadlábon. Ghosn harmadik kérelmét is elutasították, ezért önkéntesen lemondott a Renault vezérigazgatójának beosztottságáról, és ezzel utolsó még fenn álló posztjáról.
Hirdetés

Utódai már többé kevésbé biztos, hogy megvannak, a Renault élére a Michelin korábbi vezére, Jean-Dominique Senard kerül, az Alliance vezérigazgatója pedig Thierry Bolloré lesz, aki Ghosn helyettese volt az elmúlt időszakban. A három egyesült autógyártó legnagyobb részét a Renault birtokolja, mégis jelenleg a francia gyártótól ülnek a legkevesebben az igazgatótanácsban, így egyelőre kérdéses a jövőbeli vezetési struktúra, ahogy az is, hogy Ghosn után képesek lesznek-e fenntartani az Alliance-t, esetleg tovább növelni a hatalmukat, mivel mára az egyik legnagyobb autógyártóvá sikerült válniuk Ghosn vezetésével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.01.25. at 09:57
    Permalink

    Azért ez egy érdekes helyzet. Pont az a Nissan kezdte ki, akiket tulajdonképpen megmentett és Ghosn nélkül már nagy eséllyel nem lenne a márka. Én nem kedvelem különösen Ghosn-t, de itt ez nem fair vele szemben, még ha igazak is a vádak. A Nissan, a saját gyermeke tulajdonképpen lemészárolja. Nyilván arról van szó, hogy mostanra a csoporton belül ha jól emlékszem ők termelik a legnagyobb profitot és nem tetszik nekik, hogy a Renault diktál. Nyilván szakítani nem tudnak már mert olyan szintű a technikai együttműködés a csoporton belül, hogy ez már nem lehetséges, hanem pozícióért megy a harc és a francia állami befolyás megtizedeléséről, aki az őket irányító Renault legnagyobb részvényese. Ghosn ezt megszívta.

      • 2019.01.25. at 11:24
        Permalink

        A vád is érdekes, adócsalás mert nem vallotta be a még nem is véglegesített nyugdíját, és a hírek szerint olyan bizonyítékok alapján tartják előzetesben (hónapokig) mint egy olyan vázlatpapír amire saját kezűleg írt valamit.

        Már ez elején gyanús volt hogy miként lehet egy felügyelőbizottsági elnöknek eltitkolt jövedelme…

        Ez egy minden szempontból szánalmas húzás volt a japánoktól (és most valóban a csalfai értelemben “a japánoktól”, a hálátlan Nissantól gerinctelen Saikawán és a japán hatóságon át a bíróik aki egy ilyen nem dob vissza (egyébbként az egyik bíró vissza is dobta, amikor a második hosszabbításánál ugyanazt az alibi ügyet vették elő az ügyészek, erre kitaláltak valami mást, amire Gosn szintén ártatlannak vallja magát)).

        Eleve vicces egy bűnvádi eljárás ahol csak akkor engednek ki az előzetesből, ha bűnösnek vallod magad…

  • 2019.01.25. at 12:52
    Permalink

    Mit is várhat az ember a csőlátású Európa-b*ziktól… A legnagyobbak már itt is vannak: persze, hogy kimagyarázzák a dolgot, Franciaországot az egekbe emelik, mert ők büszke európaiak(bizony!), Japánt, a “kis” sárgákat meg a sárba tiporják. A japán nem tud együtt dolgozni más nációkkal. A saját fajtájával érteti meg magát, különc, elvont fajta. A Renult-Nissan-Mitsubishi sem működik, a VW-Suzuki kooperáció még el sem kezdődött, de már meg is hiúsult(a VW a “kutyájaként” kezelte a japánokat 20%-nyi tulajdonrész mellett!), és azt mondják, a McLaren-Honda a F1-ben is emiatt küzdött nehézségekkel. Az európai ember szeretné a saját képére formálni a világot, itt azt mondják, minden itt működik jól, és mindenki más a világon síkh***e, de meg is látszik a világ legnagyobb gazdaságait tömörítő dobogót szemlélve, hogy ez hova vezetett. És lesz ez még így se…

      • 2019.01.25. at 14:53
        Permalink

        Milyen “európai látásmód”? 😀 Ghosn francia, BRAZIL és LIBANONI hármas állampolgár. És azért, mert a Renault egyszer kihúzta őket a bajból, még nem lesznek örök időkre összenőve, mint sok sziámi ikerpár. Nem tudom, milyen világban élsz. Az autóipar folyamatosan változik, arra sem számított senki, hogy ez a zűrös ügy megtörténhet. Egyszer csak jött a semmiből és kész…

        Azt viszont díjazom, hogy te legalább nem tagadod le, hogy a konszernen belül a Nissan áll sokkal jobban. Így van. Ennyit számít az amerikai és a kínai siker. Ugye, ugye, csak van ott egy kis sütnivaló 😀

Vélemény, hozzászólás?