CHEVROLET AVEO

(2006 - 2015)

Pozitív


Egyszerű szerkezet, jó minőség, olcsó fenntartás. Kedvező alapár, jó felszereltség, a fék is dicsérhető. A négyajtós hátulja 400 literes csomagteret rejt.

Negatív


Helyenként nagyon látszik az olcsóságra való törekvés. Pontatlan kormányzás, magas fogyasztás. Billegős futómű, karcos váltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Csak magasságban állítható a kormány, emiatt nem mindenkinek ideális a vezetői pozíció. Sokkal igényesebb a műszerfala, mint a korábbi Kalosoknak, a formák és az anyagok is rendben vannak. Túl messze van a vezetőtől a vészvillogó kapcsolója. Az Aveo a tágas kisautók közé tartozik, négy felnőtt kényelmesen el tud helyezkedni benne. Még a háromajtósban sem túl nehéz beszállni hátra. Sajnos a csomagtartója kisebb az átlagnál, a ferdehátúnál mindössze 220 literes, de bővítés után sem éri el az egy köbmétert. Még a négyajtós is csak 400 literes csomagtartót tud felmutatni, ami elmarad a vetélytársaktól.

Különleges felszereltség

Már az alap Base szint is gazdagon felszerelt. Nincs Aveo szervokormány, két elektromos ablak, fordulatszámmérő, központi zár és mp3-as hifi nélkül. Ehhez a klímát csak az oldallégzsákokkal együtt lehet megvenni, így viszonylag nagy a felár. Az LS-ben már ezek is benne vannak az elektromos tükörállítással és a fedélzeti számítógéppel együtt. Csak a 100 lóerős motorhoz van LT felszereltség bőrkormánnyal, automata klímával, négy elektromos ablakkal és könnyűfém felnivel.

Ajánlott motor

Az Aveóhoz nem lehet dízelmotort venni. A Kaloshoz képest változás, hogy csak 16 szelepes benzinesek vannak. Az 1,2-es 84, az 1,4-es 100 lóerős. Sajnos érzésre mindkettő gyengébb a papíron szereplő adatnál, alul nyomatékszegények, csak felül húznak. Normál használat esetén halkan dolgoznak, de fogyasztásuk magasabb az átlagnál. Csak az erősebbhez rendelhető 300 ezer forintért hagyományos, négyfokozatú automata váltó.

Fenntartási költség

Három év vagy 100 ezer kilométeres garanciát vállalnak rá. Egyedül a magas fogyasztás miatt kell költeni rá, egyébként megbízható és kiforrott konstrukciónak számít. Néha a szelepek rendetlenkednek, és gyújtáskimaradás is előfordulhat, ekkor rángat a motor, de ez még a garancia-időszakban előjön. Kopik a vezérműtengely az 1,4-esben.

Biztonság

A négyajtós Aveo minden idők egyik legrosszabb törésteszt-eredményét kapta az euró NCAP-tól, mindössze másfél csillagot szerzett. Korábban a Kalos három csillagot kapott. Széria a két légzsák és az ABS, a drágábbakhoz oldallégzsák is jár. Menetstabilizáló felárért sincs.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre