11. generációjába lépett a Toyota Corolla – ezt is vezettük

10 ezer forintért 1 cm tengelytáv - ez a Toyota Corolla ajánlata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy kicsit feljebb lép a Toyota Corolla, hátsó lábterével még az Avensist is lepipálja, másban persze nem.

Immár tizedik alkalommal ölt teljesen új formát a Toyota Corolla, azaz a Toyota jelenleg 150 országban kínált és 16-ban gyártott alsó-középkategóriás szedánja, mely több mint 41 millió eladott példányával a világ legnépszerűbb autójának számít. Világautóként nem elsősorban Európa számára tervezett modell, az öreg kontinensen csak néhány, az olcsóbb lépcsőshátúakat kedvelő piacon vezetik be, például nálunk. Európa – ahogyan az már megszokottnak mondható - a törökországi gyárból kapja.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]4620 x 1775 x 1465
Tengelytáv [mm]2700
Nyomtáv elöl/hátul1525-1535/1520-1535
Csomagtér [l]452

Elődjéhez mérten a 11. Corolla jelentősen nőtt, 4,62 méteres hossza is 8 cm-rel nagyobb a kifutó 10. generációsénál, viszont tengelytávja is nagyobb lett 10 cm-rel, mostani, 2,7 méteres hosszával pontosan az Avensisével egyező. Mivel az első ülések háttámlájával is játszottak egy keveset a tervezők, a hátsó lábhely most még az Avensisénél is nagyobb. Nőtt a csomagtér is, kemény 2 literes többlettel 452 literes, kívülről krómcsíkot hordó fedelén a kárpitra lehúzófül is került. Komoly újdonságokat nem mutat a kialakítás, az ajtó továbbra is a térbe harapó zsanéros, igaz, végre kívülről is nyitható.
Hirdetés
Műszaki adatok
1.33 Dual VVT-i1.6 Valvematic1.4 D-4D
Motorbenzinbenzindízel
Hengerűrtartalom [cm3]132915981364
Hengerek/szelepek száma4/164/164/8
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6 (CVT /7)kézi/6 (robotizált/6)
Teljesítmény [LE (1/min)]99 (6000)132 (6400)90 (3800)
Nyomaték [Nm (1/min)]128 (3800)160 (4400)205 (1800-2800)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,610,0 (11,1)*12,5 (14,7)*
Végsebesség [km/h]180200 (190)*180
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km]5,6/4,7/7,26,0/4,9/8,0
(5,6/4,6/7,3)*
4,1/3,6/4,9
(4,1/3,7/4,9)*
CO2-kibocsátás [g/km]129139 (130)*106 (109)*
Saját tömeg [kg]12251245 (1290)*1280 (1305)*
Megengedett össztömeg [kg]17651760 (1770)*1845

* automata váltóval

Az autó persze teljesen új, s padlólemezével, formájával is az Aurisszal rokon, de azért más. Itt a futómű például csakis elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros lehet, a tengelytáv pedig nem csak a korábbihoz, a mostani, akár Touring Sports kombi Auris esetében mérhetőnél is kerek 10 cm-rel nagyobb. Nőtt a szélesség is 1,5 cm-rel, a magasság pedig 0,5-tel szerényebb. A forma szemből sem egyező az Auriséval, inkább csak jól láthatóan azonos családból való. Nem hiába, a Corolla és az Auris nem azonos modell. Előbbi orrán is alapáron szerepel a 4 LED-ből felépülő menetfény, adaptív xenonfény viszont opcióként sincs. Van viszont a minőségi megjelenést hangsúlyozó apasztott lemezhézag az egész, a korábbinál szerényebb, Cd=0,29-ről, Cd=0,27-re apasztott légellenállási együtthatójú karosszérián.
Belül az Aurisból ismerős, de óráival, néhány kapcsolójával azért mégis más a műszerfal. Elvileg a Corolla az olcsóbb, pontosabban inkább értékarányosabb modell, ám a formai összhatás talán itt a jobb. Kedvezőbb vezetési pozíciót ígér, hogy a sofőrülés immár 1,5 cm-rel szélesebb, 6 cm-es tartományban állítható magasságú, s a tengelytáv növelésével hosszirányú állíthatósága is 2 cm-rel nagyobb lett, immár 26 cm-es sínen tologatható az ülés. A komfort érdekében sokat számít az is, hogy a zajszigetelést temérdek új hangnyelő anyag segíti, a második, Active felszereltségi szinttől pedig bézs színű kárpitozás is rendelhető az alap feketén túl.
Hifiből, pontosabban inkább multimédiás rendszerből négy különböző kerülhet a középkonzolra. Már az alap is USB-kapcsolatos, MP3-olvasós, kormányról vezérelhető, egyel felette a Toyota Touch (az Active ellátmánytól) már Bluetooth-kihangosítós, 6,1 colos, 240x400 pixeles érintőképernyős, 7 nyelvet kínáló. A Lounge csúcsverzió Toyota Touch 2 rendszere már 480x800 pixeles felbontást, tolatókamerát, 20 nyelvet (közte magyart is) ad, Bluetooth-rendszere már 3.0-ás és SMS-kezelésre is képes. Természetesen mindkettő kiegészíthető opcióként navigációval, ott nem csak a kezelőfelület, az útbaigazítás is magyar nyelvű. Kár, hogy a külföldi próba szerint a rendszer igencsak lassú, s az elágazások előtt is sokszor későn szól.
Motorból a Corolla kevesebbet kínál, mint az Auris. A két benzines, azaz az 1.33 literes, 99 lóerős és az 1.6-os, 132 lóerős Valvematic azonban itt is megvan. Utóbbi 7 százalékkal erősebb és 8 százalékkal szerényebb fogyasztású, mint a korábbi Dual VVT-i. Dízelből csakis az 1.4-es D-4D érhető el 90 lóerővel, de a paletta legjelentősebb, 205 newtonméteres nyomatékával. Hibrid nincs.
A mallorcai tesztvezetésen a dízelt és az erősebb benzinest próbálhattuk, mindkettőt hatfokozatú kézi váltóval. Amúgy az 1.33-as is olyat kap már, az 1.6-oshoz pedig van 7 programozott fokozattal kézi vezérlést is kínáló Multidrive S fokozatmentes automata, a dízelhez pedig 6 fokozatú robotizált, MultiMode automata váltó is. Visszatérve a próbált verziókra: a dízel egészen halk és egészen jól viszi az autót, érezhetően nyomatékosabb, mint a benzines. Váltója utóbbiéhoz hasonlóan is legfeljebb közepes kapcsolhatóságú, a kar kissé hosszú és nem kellően megvezetett úton jár. A futómű a próbált verziók 16 colos kerekeivel érezhetően lágyabb, jobb úthiba-elnyelő, mint az Auris azonos rendszere a 17 colosakkal. Itt – talán szerencsére – opcióként sincs olyan, a 16 colos a második, Active felszereltségtől jár. Bár a műszerfal széleire tett légbeömlők nem azonosak az Auriséval, azokat lezárva itt is megvan a levegő süvítése. Ez nem jó pont. Reméljük, hogy csak az előszériás példányok sajátossága, de a tesztautók minősége nem volt meggyőző. Leghátul csúnyán vágott csomagtérajtó-borítás, középen lötyögő hátsó könyöklőzsanér, elöl nem méretpontos kartámasz-rekeszbeli szőnyeg késztetett fejingatásra.
Annyira ugyanis nem olcsó autó a Corolla, hogy ezek elnézhetőek legyenek. A takarékos motorokkal kínált sorozat felára elvileg csupán 100 ezer forint a megfelelő, 10 cm-rel szerényebb tengelytávú, hosszban 34,5 cm-rel, csomagtérben 192 literrel szerényebb ötajtós Aurishoz mérten. Itt viszont nem az ottani Start ellátmány a lista alapmodellje, hanem már az ott második Live. Egészen korrekt ellátmánnyal, sok más mellett manuális klímával, elektromos első ablakokkal és tükrökkel, távirányítós központi zárral, 7 légzsákkal és visszagurulásgátlós ESP-vel, hazakísérőfénnyel, valamint 195/65 R15 abroncsokat hordó acélfelnikkel és 4 730 000 forintos alapárral. A nagyobbik benzinmotor még éppen befér 5 millió forint alá, de az 5,3 milliós dízel sem kitermelhetetlen felárú. Sokat autózók számára az lesz a „flottautó”. Számít is a cégek megrendeléseire a Toyota, s így a már 16 colos felnis, ködfényszórós, Bluetooth-kihangosítós, bőrkormányos, kétzónás digitklímás, elöl-hátul elektromos ablakos, óhajra bézs kárpitozású Active verzión felül van egy kifejezetten számukra tartogatott Limited is. Utóbbi tempomatot, tolatókamerás Toyota Touch2 rendszert, első ülésfűtést és elektromosan behajtható külső tükröket vet be.
A paletta csúcsán pedig még egy Lounge ellátmány is szerepel, az említett, Bluetooth 3.0 szabványos Toyota Touch2 rendszerrel és az előbbieken túl 16 colos alufelnikkel, bőr-szövet kárpitozással, az elektromos kormányszervón alapuló volánforgatós parkolórendszerrel, automata ablaktörlővel és fényszóróval, valamint zsebben hordható okoskulcssal és gombos motorindítással. Aki ilyen Corollára vágyik, az 6,2-6,93 millió forintos árral számolhat. Nem szerény, mégis értékarányos.
Előzetes árak
VáltóLiveActiveLimitedLounge
1.33 D VVT-i6/kézi4 730 0005 090 0005 420 0006 200 000
1.6 Valvematic6/kézi4 980 0005 390 0005 670 0006 450 000
CVT-5 860 0006 140 0006 920 000
1.4 D-4D6/kézi5 305 0005 665 000-6 700 000
6/robot-5 895 000-6 930 000

A tulajdonlási költségek minimalizálásához - mint minden modelljéhez - 3+2 éves garanciával társított visszavásárlási garanciát ajánl a Toyota. A hazai piacon 200 olyan privát és céges ügyfélre számít a márka, akit nem zavar, hogy a nagy lábterű szedánhoz semmilyen modern sofőrsegéd sem rendelhető. Az előértékesítés már elkezdődött, de bemutatóautókkal csak szeptemberben veszi majd kezdetét a valódi vevőcsábítás, addig a kifutó, 10. generációs Corolla még – jelentős kedvezményekkel – kapható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:14
    Permalink

    “Kinek jó?
    Annak, aki nem túl progresszív, de nagyon megbízható családi autóra vágyik, óriási lábtérrel.”
    Ez egy idézet egy testvérlap szerzőjétől a toyot illetően. Magyarul: ha nem vagy túl haladó ember és
    minimum 44-es lábad van, akkor vedd meg ezt a nagyonmegbízható családi autót, másképp ne!! Ha haladó értelmiség vagy 41-es v.netán 40-s lábbal és nincs családod, de szeret seperni az úton 250 Km/h-val, akkor nehogy erre az autóra gondolj, hanem a das autóra!! Az majd kevésbé biztonságosan ugyan, de igen gyorsan elszállít valahova és talánmeg is érkezel. Na mármost:hála istennek -a környezetemben- egyre több huszon-harmincéves fiatal apuka van és anyunak is van jogsija,hátul ott a csecsemő, jól olvasod!!- és akkor miért következne be egy szágiuldás v egy gyorsulási verseny. Ezek az emberek már tutira biztonsággal oda akarnak érni, ahova elindultak. A biztonság és a megbízhatóság ezeknél az apáknál és anyáknál alapvető dolog. Nem is beszélve az egyre több nagypapáról, aki már nem a szágulkdás ördögei, mert már nem az a cél. A világelsőség -maradjunk az első sornál!- nem hiába született és nem véletlenól a golffal hasonlítják össze és nem pl. egy peugeot gk-val. Olyan idők vannak és következnek kb. 10-15 évig, amikor egy megbízható, jól teljesítő, remek múlttal bizonyító autó mindenkivel szemben előnyben van. És ez az összehasonlítás nem a toyóra hizelgő, hanem a golfra! Szóval én a toyóra szavazok, mert jobb autónak tartom mindegyiknél a kategóriájában- egy kivétellel, de az is japán autó!!

  • 2017.10.30. at 01:14
    Permalink

    Kivül teljesen rendben van, az élek keménységet, egyéniséget adnak, de -a cikk is említi- belül vannak gondok, biztosan símogatják majd a bolti árút még. Nálunk a toyónak nagy hagyományai vannak, nem alaptalanul, így lehet rá számítani,hogy sokan ízlelgetik ennek a kocsinak a megvételét.Családbarát, nem útdöngetőnek készült és elegáns, nem utolsó sorban keveset fogyaszt!!
    Remek a cikk, szépen átgördül minden fontos dolgon.

Vélemény, hozzászólás?