A képen egy elektromos sportautó látható, Lotus és Ferrari is érkezik elektromos hajtással, igaz utóbbi szupergépében még van egy V8-as benzines is
Itt van 2020, életbe lép az autógyártók új, 95 g/km átlagértéket követelő flottaemissziós normája, ami számos márkát, autókategóriákat nyomoríthat meg, közben elektromos autóból lényegében bármilyen erejű és fogyasztású készülhet. Ezt pedig alaposan ki is használják a gyártók, temérdek új elektromos modell érkezik, jellemzően nem is szerény teljesítménnyel, miközben olcsó vagy legalább megfizethető modell mind kevesebb lesz.
Nézzük, nyilván a teljesség igénye nélkül, mely 20 modell szólhat nagyot 2020-ban!
1. Alfa Romeo Tonale - A Stelviónál kisebb, Jeep Renegade alapokra épülő, de kellően "olasz" kompakt SUV-ból állítólag plug-in hybrid verzió is lesz, utóbbi pedig remélhetőleg leviszi majd annyira a márka flottaátlagát, hogy a Stelvio QV is piacon maradhasson (Fotó: carscoops.com)
2. Audi A3 - A fotón látható mostanit váltja a nyolcas Golffal közös alapokon és hozzá hasonlóan mild hybrid és plug-in hybrid hajtásláncokkal, nyilván a Golfból ismert technikai arzenállal, csak még finomabb belsővel érkező utód
3. BMW iX3 - a BMW első elektromos szabadidő-autója, rögtön nem szerény, 286 lóerős teljesítménnyel és 440 kilométeres hatótávval. Hajtáslánca már a BMW iNext modelljeit vetíti előre
4. Citroën C4 EV - miután a képen látható C4 Cactus nyugdíjazta a hagyományos C4-est, 2020-ban állítólag mégis visszatér a C4, hogy elektromos hajtáslánccal vegye fel a kesztyűt a kompakt kategória versenyzőivel. Részletek még nem ismertek róla, ugyanis megjelenése, csak az őszi Párizsi Autószalonon várható, az viszont természetesen biztos, hogy a CMP platformra fog épülni
5. Cupra Formentor - még mindig az Ateca alapjain, de a márka első teljesen önálló modelljeként, egy hajszálnyit kisebb SUV-ként érkezik, a konszern plug-in hybrid hajtásláncával is, 245 lóerős teljesítménnyel és csaknem 50 kilométeres emissziómentes hatótávval
6. Ferrari SF90 Stradale - a márka első plug-in-hybrid modelljeként érkezik, V8-as motorral és 986 lóerős teljesítménnyel, 800 Nm nyomatékkal, amivel 2,5 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás tempót. 7,9 kWh-ás akkumulátorával 25 kilométeres emissziósmentes hatótávot ígér, ráadásul úgy, hogy akár 135 km/órás tempót is tudhat benzinégetés nélkül
7. Fiat 500 Electric - A 2007 óta futó, még most is sikeres sorozat jövőre ismét új generációval jelentkezhet. Állítólag már csakis elektromos modellek készülnek majd belőle, akár 480 kilométeres hatótávval, alapjain pedig a hírek szerint új Pandát is várhatunk (Fotó: motor1.com)
8. Ford Mach E - a hibrid Mustang, a Puma és plug-in hybrid verzióval is érkező új Kuga, vagy épp az akkumulátoros Transit modellek mellett mégiscsak az elektromos SUV a legnagyob durranás a Fordtól. Róla amúgy már szinte mindent tudunk, itt meg is írtuk
9. Honda e - a retrós külsejű elektromos kisautó az első modell, ami alapáron visszapillantó tükrök nélkül, azokat helyettesítő kamerákkal készül, már ősz óta rendelhető hazánkban is, alapváltozata 9,6, 154 lóerős csúcsverziója 11 millió forintért érhető el a 1,5 millió forintos állami támogatással
10. Lotus Evija - a négy villanymotorral hajtott, 1972 lóerő összteljesítményű, 1700 Nm nyomatékú, 100 km/órás tempóra 3 másodpercnél is gyorsabban érő elektromos gép már tavaly nyáron bemutatkozott, de a piacra csak idén nyáron várható. 400 kilométeres hatótávja mellé 800 kW-os villámtöltést is ígér, amivel benzines autókkal is felveheti majd a versenyt
11. Mercedes-Benz EQA - elkészül a 2017-ben koncepcióként már látott A-osztály alapú elektromos SUV, azaz a Mercedes-Benz elektromos modelljeinek második tagja. Az EQC méltó kistesója lesz, 5 másodperces 100 km/órára gyorsulással, 286 lóerős teljesítménnyel és 60 kWh-ás akkumulátorral, 400 kilométeres hatótávval
12. Nissan Qashqai - a második generációs, tavaly érkezett Juke vonalaival várhatjuk a Qashqai harmadik generációját, ami továbbra is a márka legfontosabb modellje lesz. E-Power hajtáslánca egy áramtermelésre használt benzinmotort és elektromos hajtómotort fog alkalmazni
13. Opel Mokka utód - még nem tudni, hogy milyen néven, de alighanem a Peugeot 2008 alapjain jön majd a Mokka utódja, amiből szintén lesz elektromos verzió. Az Opel egyebekkel is készül: frissül a még GM alapokra épülő Insignia, elektromos hajtás pedig a Vivaróba és a Zafira Life-ba is kerül az év során
14. Peugeot 3008 Hybrid 4 - virtuális összkerékhajtást, 300 lóerős rendszerteljesítményt és 50 kilométer feletti emissziómentes hatótávot is ígér a 3008 hibrid verziója, mellé egyébként az 508 is érkezik "konnektorosan", ő már 350 lóerős rendszerteljesítményt és 5 másodperc alatti 100 km/órás gyorsulást ígér. További infók róluk itt
15. SEAT EL Born - ami a Volkswagennél az ID.3, az a SEAT-nál a szintén az MEB platformra épülő EL-Born, tágas belterű, elektromos modell, ami mellé természetesen új Leon is érkezik a Golf, Octavia, A3 sor spanyol megfelelőjeként
16. Porsche Taycan - a villanyautó, amiből Turbo verzió is készül. A Porsche első elektromos modellje, ami az idei évben kívánja megmutatni, milyen egy prémiumgyártó minden igényt kielégítő luxus-szupersport modellje
17. Skoda Vision E - a koncepciómodellként látott Vision E nyomdokain és a konszern MEB platformján két elektromos modellt is várhatunk a csehektől: egy Kodiaq méretű SUV-t és egy kupésabb modellt is. Alighanem biztos sikerre játszanak
18. Tesla Model Y - a márka kisebbik, európai utakon is elviselhető méretű, már a Model 3-ra épülő SUV-ja talán minden eddiginél jelentősebb keresletre számíthat, ha ez nem lenne elég, új Roadstert is hoz a márka, 1,9 másodperces 100-ra gyorsulással és elképesztő, 200 kWh kapacitású akkumulátorral, 400 km/órás végsebességgel
19. Toyota Yaris - már láttuk, februárban vezethetjük is. Természetesen hibrid, de még összkerékhajtású GR verzió is lesz belőle, amivel összességében minden bizonnyal az egyik legérdekesebb kisautó lesz
20. Volkswagen ID.3 - nem csak egy új modell, egy új sorozat, ami a Volkswagen szerint hasonló mérföldkő, mint az első Bogár vagy az első Golf. Az ID.3 előjegyzése már tavaly megkezdődött, idén pedig maguk - a kívülről Golf, belülről Passat méretű, annál nem is nagyon drágább - autók is megérkeznek
Ha csupán a fenti modellek érkeznének idén, már akkor gazdag lenne az újdonságok sora, de biztosak lehetünk abban, hogy még sokkalta több érdekes újdonság jön az év során, ami kívánjuk, hogy legyen mindenkinek boldog és sikeres!