200 lóerő 3 millióért: SEAT Leon FR használtteszt
Seat Leon 2.0 T FSI FR, 2006 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem olyan népszerű, mint a Golf GTI, de nyomatékos turbómotorjával, remek futóművével és tágas kasztnijával a Leon FR is jó lehet a sportosan vezetőknek.
Nem valami vad a Leon FR kinézete, de talán ennek is köszönhető, hogy mára sem fáradt el a Walter de'Silva-féle forma. Messziről tökéletesen fest ez az 5 éves példány
A hátsó kilincs alfásan rejtett, fölösleges, gagyi tetőszpojlerrel sem hivalkodik
A 225/40 R18-as nyári Continental kerekek bemelegedve kiváló tapadást nyújthattak, míg el nem koptak. A papucsok nem csak ezért, oldalfal-sérüléseik miatt is cserére érettek, és egy új garnitúra bizony nem két fillér
Az eddig három tulajdonos alatt szolgált kocsit közelebbről vizslatva padkázott felnik, igen kopott, bal hátul ráadásul oldalfalában "kiharapott" abroncsok, illetve parkolási karcok árnyalják a képet. A jobbos ködlámpa megrepedt. Utastere viszont gondosan megkímélt, s a 68 ezer kilométer alatti futásteljesítménynek megfelelő. Szépséghibát, apró kopást csak a vezetőoldali ablakemelőknél, s a bumszli váltógombon találni, a kormány bőrözése, a kárpitok és a pedálok sem állnak vesztésre az idővel szemben.
Szokás szidni, kritizálni a Leon műszerfalát, és meg kell hagyni, a kopár műanyag meg is érdemli. De kit érdekel ez 7,3 másodperces 0-100km/óra gyorsulásnál?
A márkahűen kopár utastérben FR-logók hirdetik a különlegességet, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy elöl kitűnő, deréktámaszos, kagylósított ülések vannak, a helykínálat pedig hátul is megfelelő. A formázott volán négy irányban, széles tartományban állítható, vezetői pozícióból kis túlzással bármilyen testalkatú sofőr is közel ideálisat lőhet be magának. A középkonzol ugyanakkor magasabbaknak nyomhatja a térdét. A csomagtartó átlagos méretű, 341 literes, pereme kissé magas, bővíthetősége az osztottan dönthető hátsó üléstámlákkal jó, csupán a sík padlóról kell lemondanunk.
Elöl-hátul tágas, kényelmes a Leon sivár, de jól összeszerelt, 5 év és 67 ezer kilométer után is kopásmentes utastere
Erős dízelmotorral is kapható a Leon FR, de a kétliteres benzines az igazi. Nyomatékos, rugalmas, nem elborulva fogyasztása is elfogadható. A hatfokozatú váltó viszont legfeljebb közepes, ráadásul a kopásra hajlamos váltógomb bumszli, nem simul a tenyérbe. Ahogy a VW-konszern legtöbb autójában, ebben is kopnak az ablakemelő környéki műanyagok
Egyenesfutása, úttartása is remek, de leginkább kanyarodni szeret a feszes futóművel szerelt "latin Golf". Irányíthatósága példás, lassú tempónál viszont meglepően nagy a kormány szervorásegítése. A Brembo-fékek harapósak
Csomagtartója átlagos méretű, padlója bővítve lépcsős marad, a nyílás pereme kissé magas. Az FR-ülés kényelmes, illetve sodrós fordulókban jól tartja a testet
Ezért, az itthon forgalomba helyezett, sérülésmentes, vezetett könyve szerint idén márciusban, 60 ezer kilométernél még szervizelt, s a tapasztaltak alapján igen jó karban lévő példányért 2 990 000 forintot kérnek, ami nem kevés, de árát a tudás, az élményfaktor, sőt a gazdag felszereltség is indokolja - ellátmánya egyebek mellett kétzónás automata klímát, ülésfűtést, tempomatot és xenon fényszórót sorol. Az 5 éves korra 68 ezres futásteljesítmény ebben a hot hatch kategóriában átlagos. Mivel a 6 légzsákos, a Euro NCAP-törésteszten 2005-ben 4 csillagot elérő Leont illető Használói Vélemények összértékelése is 4-es, a szériáról gond nélkül kijelenthető, hogy "jó".
Az FR-szintet jelző ezüstös tükörházon és a sárvédőn is parkolási karcok láthatók, a felniken nem csak az abroncsok nem hibátlanok, járdázások is felfedezhetők
[i]„Sajna bizony így néz ki!”[/i]
Nekem vw van ugyanilyen ablakemelő gombokkal (6 éves, kicsivel 100e Km fölött) és nincs semmi kopás a gombokon. Úgy gondolom, hogy normál használat mellett nem is szabadna ennyi idő alatt lekopniuk. Legfeljebb ha körömmel kapirgálják.
Egyébként szépek a leonok szerintem is.
Sajna bizony így néz ki!
Testvérem feleségének egy 2.0 PDTDI FR Leonja van:
Nincs még benne 70 ezer, de már itt-ott kopik a beltér!
Viszont gyakorlatilag csak ennyi az összes hiba amit eddig produkált.
Kellemes vezetni, nem fogyaszt sokat és szerintem jól is néz ki!!!
Nekem kéne!
Számomra teljesen hihetetlen, hogy ebben 68e Km van csak. Igaz a képekről nehéz ítélni, és az is igaz, hogy az ablakemelők kopása vw betegség, de azért 70e km-nél nem így kéne kinézniük.