Évek óta rebesgetik az újabb Alfa SUV, a Stelviónál kisebb Tonale érkezését, amivel az Audi Q3 és a BMW X1 vevőköréből csemegéznének az olaszok. Gyári infó még nincs arról, hogy mindez mikor és miként várható, a pletykák szerint azonban a márka első plug-in hybrid hajtását is hozhatja a kis SUV.
Az Audinál újabb e-tron modell érkezése várható: a képen látható Q4 után Q6 e-tron néven várhatunk újabb teljesen elektromos és persze SUV modellt. A nagyobb modell vélhetően a konszern PPE (Premium Platform Electric) építőkészletén, akár 600 lóerős teljesítménnyel, 350 kW-os villámtöltéssel is jöhet.
A BMW-nél nincs megállás, már most biztos tőlük 5 vadonatúj modell. A tavaly érkezett iX után februárban jön az i4 (a képen), de nem csak a tisztán elektromos fronton hoznak újdonságot a bajorok, már januárban piacra lép a továbbra is hátul hajtó, valódi kupé 2-es Coupe, vele egyidőben az egyterű 2-es Active Tourer, majd az év második felében az új 7-es és az elektromos i7 is befut. Várható továbbá az M2 Coupe és az M3 Touring érkezése is.
A Citroën legfőbb újdonsága a C5 X lesz, ez a belsőégésű motoros verziók mellett rögtön érkezik a C5 Aircrossból ismert plug-in hybrid hajtással is. Nem mellesleg utóbbi, azaz a C5 Aircross is kap egy faceliftet az év során.
A Dacia legfőbb idei újdonsága kétségkívül a Jogger lesz, ami már december elejétől rendelhető. A hazai nagycsaládos vásárlók kedvencének számító Lodgynál divatosabb és korszerűbb, az aktuális Sanderóra épülő egyterű már csakis háromhengeres, alapáron benzines-LPG-s, felárért némileg erősebb, csakis benzines motorral érkező 5- és 7-üléses modell alighanem a 2022-es nagycsaládos sláger lesz.
Két újdonságot is hoz idén, azaz 2022-ben a DS, az egyik a kvázi Opel Astra-rokon, de persze a Citroen X5 X-szel is közös EMP2 platformra épülő DS 4, ami a benzines és dízel belsőégésű verziók mellett plug-in hybridként is érkezik, ráadásul a DS4 már januárban várható a hazai piacon is.
A DS másik újdonsága a francia elnököt is szolgáló DS 9, ami mindenképp 1,6-os turbós benzinmotort kap, de akár első, akár első-hátsó villanymotorral és konnektorról tölthető akkumulátorral, azaz hazánkban zöld rendszámot is kapva. Erre sem kell már sokáig várni, február-március környékén várható a piacra lépése.
Bár nem is olyan régen csak egy frissítés látott napvilágot a már 10 éve debütált harmadik generációs Fiat Panda kapcsán, úgy hírlik, az új Fiat 500-zal közös alapokon belőle is új, a korábbinál vagányabb, a már kifutott Citroën C4 Cactus módjára bohém verzió érkezhet a Stellantis CMP platformján.
Az új Honda HR-V-nek már ismerjük az árait, vezethettük is a Jazz alapú kis crossovert, idén viszont befut a Civic 11. generációja is. Nem lenne meglepő, ha belőle is csakis hibrid érkezne, de jó hír, hogy a Type R-be továbbra is a 2,0 literes, turbós benzinmotor kerül majd, szintén nem kizárható módon hibridrendszerrel növelt teljesítménnyel.
A Hyundai legfőbb tavalyi újdonsága a képen látható Ioniq 5 volt, s bár idén is érkezik i30 N limitált széria, valamint egy újabb N koncepció, a legfőbb újdonság majd az év végén debütáló, egy számmal nagyobb villanyautó, az Ioniq 6 lesz.
Ami a Hyundai palettáján az Ioniq 5, az a Kiánál lényegében az EV6, ugyanakkor már a piacon van a vadonatúj Sportage is, s míg a Hyundai elektromos palettája felfelé bővül az idei évben, a Kia lefelé nyit majd, pletykálnak az EV4-ről, s biztosan érkezik az elektromos kivitelt is hozó Niro új generációja is.
A Lexustól az új NX és az első elektromos modell, az UX 300e közé várható egy újabb, szintén teljesen elektromos SUV érkezése, ami kevéssé meglepő módon a Toyota bZ4x modellel lesz rokon, s többek között steer-by-wire, fizikai kapcsolat nélküli kormányzást is ígér.
EQ modellek sorát hozza 2022-ben is a Mercedes-Benz. A tavaly érkezett EQS után idén annak SUV verziója, valamint az EQE és az EQE SUV modellek is befuthatnak, valamint már január elején debütál az EQXX, ami egy érdekes koncepciómodellnek ígérkezik. (Fotó: Mercedes EQE SUV, Automedia)
A Nissan tavaly a Qashqai harmadik generációját hozta, idei legfőbb újdonsága pedig az Ariya full elektromos SUV lesz, de persze befut a a Qashqai öntöltő hibrid, E-Power verziója is.
A Peugeot legfőbb újdonsága az új 308 lesz, ami ötajtósával márciusban, kombijával április második felében várható a hazai piacra, de kap egy 180 lóerős, a mostani 225 lóerősnél takarékosabb és olcsóbb plug-in hybrid kivitelt a 3008 és az 508 is. Nyáron P54 néven debütál egy új modell, közben pedig befut a Partner és a Rifter teljesen elektromos verziója is, majd ősszel a Boxer kap egy frissítést, év végén pedig lágy hibrid rendszerrel egészül ki az 1,2 literes, 130 lóerős PureTech motor.
Tavasszal piacra lép az új Opel Astra is, a Peugeot 308-assal rokon, de hangsúlyosan "német" kompakt kombija a nyár elején érkezik, de még előtte várható a Movano frissítése és elektromos verziója, a Movano-e, valamint a szintén konnektoros Combo-e és Combo-e Life (amelyek lényegében Peugeot emblémával is jönnek).
A Renault legfőbb újdonsága a Megane E-Tech 100% Electric, amely már december középen debütált hazai áraival is, de sportmárkájuk az Alpine is ígéri az elektromos R5 kisautót, s a márkát ismerve újabb hibridekben is bízhatunk, hiszen az elmúlt másfél évben is sorra hozták azokat.
A Skodától idén érkeznek az első új Fabiák, RS és Coupe verziójával is jön az Enyaq iV, frissítéssel a legnépszerűbb modellnek számító Karoq, azaz a csehek kisebbik SUV-ja.
Bár tavaly is frissítette teljes kínálatát a SsangYong, jövőre gyakorlatilag ugyanez várható a dél-koreai márkától. Tavasszal a Musso Grand kap továbbfejlesztett motort és újabb sofőrsegéd-rendszereket, majd az év végén a Tivoli és Tivoli Grand kap némi dizájnfrissítést, közben pedig J100 néven várható teljesen elektromos SUV-juk, ami a Skoda Enyaq iV-hez hasonlóan a C- és a D-szegmens határára várható.
Legnagyobb durranását, az új S-Cross-t a Suzuki már kihozta tavaly novemberben, de idénre is marad náluk újdonság: hibrid hajtásláncot kap előbb a Vitara, majd az S-Cross is, amivel a japán gyártó hazai eladásait adó, esztergomi SUV modellek CO2 emissziója tovább javulhat. Ezek a modellek nem a Toyota hibridrendszerét kapják meg, a Suzuki saját, robotizált váltós hajtásláncát kapják majd meg - lásd bővebben itt.
A Toyota is egyértelműen a SUV-lázra ül fel az idei évben (is): legújabb miniautójuk az Aygo X, első villanyautójuk, az bZ4X és az új Corolla Cross egyaránt az aktuális vevői igényeknek megfelelő, azaz sikert jósló.
A Volkswagen háza táján az elektromos üzem a kulcsszó, magyarán ID modelleket várhatunk tőlük. Az ID.Buzz már tesztköreit futja, belépő villanyautójuk, az ID.Life azonban még a távolabbi jövő hírnöke, az idei évben még nem várható a piacra. Lesz helyette bizonyára számos egyéb, a többi gyártótól is, hiszen január első napján aligha látható minden, ami az év során érkezik. (Fotó: Automedia)
“Évek óta rebesgetik az újabb Alfa SUV, a Stelviónál kisebb Tonale érkezését, amivel az Audi Q3 és a BMW X1 vevőköréből csemegéznének az olaszok.”
Van egy olyan előérzetem, hogy ezúttal is csak csont és kenyérhéj jut majd az olaszoknak csemegézés helyett…