A Volkswagen középtávú terveiről a vállalat vezérigazgatója, Thomas Schäfer árult el érdekes részleteket az Automobilwoche című kiadványnak adott interjú során
A cég menetrendjében még négy, dugattyús motorral is elérhető típus szerepel: a Passat csak kombi karosszériával készülő utódja, illetve a következő Tiguan – ezek még az idén megérkeznek – valamint a 2024-ben gyártásba kerülő, Kínának szánt Tayon és a 2025-ben bemutatkozó T-Roc. Schäfer szerint a T-Roc után már csak elektromos hajtású típusokat mutatnak be Európában, bár a többi benzin- és dízelmotoros típus felújításokkal még sokáig elérhető lesz. A jelenlegi Golfot például 2024-ben tervezik frissíteni, és így akár az évtized legvégéig piacon tarthatják, az utódja viszont már egy tisztán elektromos típus lesz a tervek szerint. „
Ha teljesen másfelé mozdul a piac 2026-27-re, mint ahogy most számítunk rá, akkor persze még bele tudunk vágni egy új fejlesztésbe, de ebben nem hiszek” - mondta Schäfer.
Vajon az ID.2-nek van valami köze a következő Golfhoz?
A Polo jövője ugyanakkor elég bizonytalan a vezérigazgató szerint: azt mondja,
az Euro 7 szabvány bevezetése miatt kénytelenek lesznek hibrid hajtásra átállni, ami csaknem ugyanolyan drágává teszi majd a kisautót, mint elektromos testvérmodelljét, a 2025-ben érkező
ID.2all-t. Így aztán az is megkérdőjelezhető, hogy érdemes lesz-e piacon tartani a Polót.
Az interjúból az is kiderül, hogy a VW vezetése nem szeretné teljesen elengedni a legjobban csengő típusneveket. 2026-ban kezdődik például egy elektromos crossover gyártása Wolfsburgban, amelyet ID.Tiguan néven terveznek piacra küldeni, de hasonló módon nevezhetik el a Golf elektromos utódját is, amely 2028 után érkezik. A Volkswagen márkát a tervek szerint 2033-tól állítják át teljesen villanyautó-forgalmazásra, azaz már a benzin- és dízelmotoros autók európai betiltása előtt két évvel megtörténik az átállás, ha minden a jelenlegi tervek szerint alakul a cégnél.