A Biden-kormányzat szigorúbb klímapolitikát folytat elődjénél
E héten vázolta fel a Fehér Ház a klímaválság kezelésére irányuló tervét, amely szerint az évtized végére az összes új gépjármű 50 százalékának akkumulátoros villanyhajtással kell rendelkeznie. Tehát a személygépjárműveket és a haszonjárműveket is egy kalap alá vették, illetve a megfogalmazás szerint a plug-in hybridek és az üzemanyagcellás járművek is beletartoznak abba az ötven százalékba. Az elnök, Joe Biden alá is írta a végrehajtási rendeletet, jelezvén, hogy komolyan gondolják a változtatást.
A jövő a villanyhajtásé az amerikai elnök szerint
Eközben az amerikai környezetvédelmi ügynökség és a közlekedési minisztérium új üzemanyag-hatékonysági előíráson dolgozik, amelynek alapján 2023-tól az új autók 10 százalékkal kevesebb üvegházhatású-gázt bocsáthatnak majd ki, mint az azt megelőző évben, 2026-ig pedig évente további 5 százalékkal kell csökkenteni ezt a számot. A stratégia kidolgozása már hónapok óta folyamatban volt, a Biden-kormányzat és a nagy autógyártók közötti tárgyalások eredményeként született meg. A Fehér Ház reményei szerint az infrastruktúra fejlesztése is követni tudja a célkitűzéseket, tehát az elektromos töltőpontok jelentős fejlesztését is finanszírozni fogja az Egyesült Államok. A kormányzat szerint a lépés 2 milliárd tonnával csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, illetve 200 milliárd gallon benzint takarítanak meg vele, így az autósok üzemanyagköltségei is több száz dollárral csökkennek majd évente.
A szakszervezetek természetesen harcolnak azért, hogy az új rendelkezések ne okozzanak tömeges elbocsátási hullámokat az autóiparban