2,9 l/100 km fogyasztással: Hyundai HyperEoniq koncepció
A Hyundai HyperEoniq a bizonyíték, hogy a tunerek is foglalkoznak a fogyasztással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Manapság, ha egy tuningcég a 8-as számmal dobálózik, előbb gondolunk 800 lóerős teljesítményre, mint 80 mérföld/gallon, azaz 2,9 literes fogyasztásra. A Bisimoto Engineering viszont utóbbira gyúrt.
Aerodinamikai finomításokkal, továbbá speciális, de a gyáriaknál nagyobb kerekekkel, új kipufogóval és tökéletesebb égést ígérő gyertyákkal az alapmodellénél 0,5 l/100 kilométerrel kedvezőbb fogyasztást ért el a Bisimoto Ioniq koncepciója
Miként a legtöbb tuner, a Bisimoto Engineering is a nagyteljesítményű autóiról híres, ám ezúttal a takarékosságra helyezték a hangsúlyt a Hyundai HyperEconiq Ioniq koncepcióautóval. A Bisimoto a Hyundai Ioniq Hybrid amúgy is elég szerény fogyasztását apasztotta tovább – sikerrel. A hazánkban 7 699 000 forinttól kapható szériamodell katalógusértéke 3,4 l/100 km, míg a tuningcég autója állításuk szerint néha 2,8 literrel is beérte a tesztek során, de a 2,9 l/100 km értéket nyugodt szívvel írták rá.
Villanyautóként, konnektoros és hagyományos hibridként is létezik a Hyundai Ioniq, gyárilag utóbbi a legkevésbé aszkéta, persze az is takarékos, s mint látjuk, még inkább azzá tehető
A további fejlesztések a veszteségek csökkentésére irányultak. Az egyedi futómű-beállítás és a Bridgestone Ecopia abroncsok a gördülési ellenállást csökkentik. A motorban PurOl Elite szintetikus motorolajat alkalmaznak a szerényebb súrlódás érdekében, az égés tökéletesítése érdekében NGK gyertyákat szereltek be, a motorhoz hangolt kipufogórendszer a volumetrikus hatásfokot növeli. További átalakítás például a 19 colos könnyűfém felni és a Recaro kagylóülés, új a fékrendszer is, azzal vélhetően tömeget csökkentettek. Bár az szinte biztos, hogy a közeljövőben nem lesz kapható zárt hátsókerekű Hyundai a kereskedésekben, a HyperEoniq remek példa arra, hogy a mérnökök mindig tudnak meglepetést okozni, ha a hatékonyság növeléséről van szó. Az is figyelemre méltó, hogy 20 vagy akár 10 évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy tuningcég pénzt és időt áldozott volna egy autó fogyasztásának csökkentésére, pláne az, hogy egy hibrid pózoljon a legjelentősebb amerikai tuningkiállításon, a SEMA Show-n.
miért nem lehet a hátsókeréknél átlátszó plasztik azt kész? így jajdecsúnya 😀