0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Prius Koreából, akár tisztán elektromosan - Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq Electric Premium teszt

·

Méretét, kényelmét és hatótávját nézve ma a Hyundai Ioniq az egyik legjobb ajánlat a villanyautók piacán. Könnyű megkedvelni.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Kellően Hyundai, kellően futurisztikus és aerodinamikus az Ioniq, a teli hűtőmaszkos az elektromos változat%KA%

Kellően Hyundai, kellően futurisztikus és aerodinamikus az Ioniq, a teli hűtőmaszkos az elektromos változat

Ez is jó másolat. Nemrég írtunk az új Hyundai i30-ról, amiben számos konkurens modell felfedezhető. Nem mondható ez el az Ioniqról, ami úgy is egyértelműen egy Toyota Prius alteregó, hogy ebből − a full hybrid és a plug-in hybrid mellett − van tisztán elektromos is. A Hyundai gyakorlatilag fogta a Prius 2,7 méteres tengelytávolságát, húzott rá egy alapvetően hasonló Kamm-formát, a Prius IV-esével egyező (Cd=0,24) alaktényezőjű, de részleteiben a márkára jellemző formavilággal, és persze egy kellően moduláris hajtásláncot rakott alá.

%KA%Nem egész 4,5 méter hosszú, de 2,7 méter a tengelytávolsága%KA%

Nem egész 4,5 méter hosszú, de 2,7 méter a tengelytávolsága

Ezt támogatja az állam. A villanyautó előnye hazánkban jelenleg nem csupán a viszonylag hosszú távon élvezhető (helyi szinten...) emissziómentes üzem, hanem az is, hogy van rá állami támogatás. Így lehet, hogy a teljesen elektromos Ioniq felára mindössze 1,3 millió forint a hibridhez képest. A Toyotánál ugyebár a Plug-in verzió többlete kétszer ennyi a sima Priushoz mérten. Hogy még egyet rúgjunk a Toyotába, olcsóbban kaphatunk teljesen elektromos Ioniqot, mint alap Priust. Oké, azért gyorsan el kell mondani, hogy bár hiába űzi magas fokon a másolást a Hyundai, a Prius azért sokkalta finomabb autó, mint az Ioniq.

%KA%Lapított aljú kormányos és tágas a beltér. A műanyagok lehetnének jobb minőségűek%KA%

Lapított aljú kormányos és tágas a beltér. A műanyagok lehetnének jobb minőségűek

%KA%Hatalmas a hátsó lábtér, kényelmesek, de izzasztó kárpittal fedettek az ülések%KA% %KA%Hatalmas a hátsó lábtér, kényelmesek, de izzasztó kárpittal fedettek az ülések%KA%

Hatalmas a hátsó lábtér, kényelmesek, de izzasztó kárpittal fedettek az ülések

Ár/érték arányban verhetetlen. Ha viszont azt nézzük, hogy mekkora, milyen hatótávú villanyautót kapunk a Hyundai-tól, az Ioniq bizony nem talál legyőzőre. Ez nem egy kompakt modell, több annál, pont annyival, mint amennyivel egy Prius bármely Golf-osztályosnál. Tágas az utastér, széltében és hosszában is bőséggel egyaránt van hely, a csomagtér sem kicsi, 455 literes. Ami pedig a villanyautóknál igazán fontos, az a hatótáv. 280 kilométerest ígér az Ioniq Electric, ami mindössze 3 napot töltött náluk, és bevallom, egyszer sem tudtam teljesen feltölteni, hiszen 28 kWh-s akkumulátorának telítése az alap töltővel 12 óra. Oké, Type2 csatlakozós közterületi vagy wall-boksz egységből a 6,6 kW-os fedélzeti töltővel 4,5 óra alatt is megvan, meg persze ott a CCS töltő is, amivel 30 perc alatt kapunk 80%-os töltést, ám ilyenekhez nem sikerült eljutni.

%KA%A 11,5 kWh/100 km vegyes fogyasztási érték simán alulmúlható, így a 280 kilométeres elvi hatótáv is hozható lehet. Sajnos nem volt időnk kipróbálni. A menetmódválasztó nem több, mint aminek lennie kell, csupán néhány gomb%KA% %KA%A 11,5 kWh/100 km vegyes fogyasztási érték simán alulmúlható, így a 280 kilométeres elvi hatótáv is hozható lehet. Sajnos nem volt időnk kipróbálni. A menetmódválasztó nem több, mint aminek lennie kell, csupán néhány gomb%KA%

A 11,5 kWh/100 km vegyes fogyasztási érték simán alulmúlható, így a 280 kilométeres elvi hatótáv is hozható lehet. Sajnos nem volt időnk kipróbálni. A menetmódválasztó nem több, mint aminek lennie kell, csupán néhány gomb

Aszkéta. Ha a fogyasztást nézzük, az Ioniq esetén döbbenetesen alacsony 115 Wh/km értéket láthatunk. Városban ezt akár alul is múlhatjuk, azaz elmondható, hogy a hatótáv biztosnak vehető. Vegyes üzemben 250 kilométeres hatótávval kalkulálhatunk, ami abszolút jónak számít, és értékelendő, hogy ezt a számot a Hyundai is említi a ciklus szerinti 280 kilométeres hatótáv mellett, reálisan az Ioniq Electric ennyit tud. Ezt viszont klímával is, ami igen hatékony, alig csökkenti a hatótávot. A motorféküzem áramvisszatermelése három fokozatban állítható, lehet elenyésző és kellően intenzív is, igaz, BMW i3-tól vagy Teslától megszokott egypedálos vezethetőséget nem kapunk.

%KA%Kellően nagy az alaphelyzetben is 455 literes, egészen jól bővíthető csomagtér%KA%

Kellően nagy az alaphelyzetben is 455 literes, egészen jól bővíthető csomagtér

Hagyományos, de kellően modern. Az Ioniq egy hagyományos lejtőshátú ötajtós, amiről igazából nem üvölt a különcség, az, hogy villanyautó. Ugyanakkor a menetmódválasztó váltókar helyett csupán néhány gomb, előtte maradt is hely praktikus pakolórekesznek. Elektronikus a rögzítőfék is, nincsenek maradi megoldások. Alapáron kapunk magyar nyelvű menüs navigációt is, ami villanyautós funkciókkal, például töltőállomás-keresővel is segít. Illetve segítene, ha ismerné a hazai töltőhelyeket, de azoknak csak szerény százaléka van adatbázisában.

%KA%A viszonylag hosszú orrban dolgozik a 88 kW-os, 295 Nm nyomatékot adó villanymotor%KA%

A viszonylag hosszú orrban dolgozik a 88 kW-os, 295 Nm nyomatékot adó villanymotor

Élhető. Óriási pozitívum, hogy az Ioniq jelentős, 2,7 méteres tengelytávja ellenére is nem egész 4,5 méter hosszú. Városban is könnyedén el lehet vele férni, a parkolásban már az alapverziónál is tolatókamera segít. Az első radarok józan felárért (75 000 Ft) kaphatók, LED fényszórót is kérhetünk már az alaphoz is. A 120 lóerős teljesítmény igazából nem sokat mondó, fontosabb a 295 Nm nyomaték és a Sport módban 9,9 másodperces gyorsulás. Normálban 10,2 másodperc a szintidő, érzésre azonban jelentősebben tohonyább, persze jól láthatóan takarékosabb az Ioniq. Villanyautós mércével egészen jelentős, 165 km/órás a végsebesség. Itthon ezt nem próbáltuk, Németországban az eTouron az egyik vetélytárs saját autójával igen, utána futott ki csúnyán a hatótávból.

%KA%Sport üzemmódban egészen dinamikus, 9,9 másodperces 100 km/órára gyorsítást kapunk, normálban kimértebbet, de kedvezőbb fogyasztással%KA%

Sport üzemmódban egészen dinamikus, 9,9 másodperces 100 km/órára gyorsítást kapunk, normálban kimértebbet, de kedvezőbb fogyasztással

Nagyautós kényelem, már-már sportos vezethetőség. A 2,7 méteres tengelytáv nem csupán a helykínálatnak, a rugózásnak is jót tesz. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű igen fölényesen tudja le az úthibákat, de azért pont elég feszes. A vágott aljú kormánykerék 2,7 fordulatával kellően direkt, ám visszajelzésből adhatna többet. Az Ioniq mégis olyan villanyautó, amit vezetni is jó – nyilván annak is köszönhetően, hogy nem túl nehéz, nagyszilárdságú acélokból és alumíniumból épülő karosszériájának köszönhetően saját tömege mindössze 1,42 tonna (igen, ez a villanyautók között jónak számít). Kritikaként egyedül a picit magas gördülési zaj említhető, de igazából ez is villanyautós jellemző, motorhang nélkül leginkább a kerekek hangjára panaszkodhatunk.

%KA%Nem csak az automata klíma, a legtöbb egyéb fontosabb felszerelés alapáras, 12V-os csatlakozó bőséggel jár, van USB és Bluetooth-kapcsolat is%KA%

Nem csak az automata klíma, a legtöbb egyéb fontosabb felszerelés alapáras, 12V-os csatlakozó bőséggel jár, van USB és Bluetooth-kapcsolat is

Felszerelt. Az Ioniq alapára 10,5 millió forint, állami támogatással tehát 9 millióért kaphatjuk meg, alapból igen gazdag ellátmánnyal. Egyebek mellett sávtartóval, 7 légzsákkal, ügyes vészfékrendszerrel, LED menetfénnyel, tolatókamerával és navigációval, Infinity prémium hifivel, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, táblafelismerővel valamint bőr kormánnyal és még millió egyébbel. AC töltésből (Type2 csatlakozóval) mindenképp 6,6 kW-ot fogad, 395 ezer forintért viszont kérhető hozzá hőszivattyús fűtésrendszer, ami akkumulátor-melegítést is ad. A 400 ezer forintos felárat jelentő Premium ellátmány egyebek mellett LED fényszórót és LED-es hátsó lámpát, ülés- és kormánykerékfűtést, fényre sötétedő belső visszapillantót és vezeték nélküli telefontöltőt ad. Az extrák ugyanakkor egyenként is megkaphatók. Az Ioniq tehát nem csak jól felszerelt, jól is konfigurálható, napfénytetőt is kaphatunk hozzá. Bár egyszer csúnyán megszívatott (nem tudtam kihúzni belőle a töltőkábelt, emiatt kb egy órát eltelefonálgattam, mire megtudtam, miként lehet azt vésznyitóval elengedtetni), le kell írjam: ma ez tűnik a legjobb választásnak a villanyautók terén (garanciája 8 év/200 000 km). A kábel el nem engedése egyébként talán egyszeri hiba volt, az eTouron Ioniqkal második helyen végző Wolfgangnak is csak egyszer adódott ilyen fél év és kb 15 ezer kilométer alatt, így vele is abban maradtunk: jó autót vett. Aki hasonló összegért tud új autót venni, tegyen nyugodtan hasonlóan, a hosszú távú utazásokra meg persze szánjon időt, vagy kérjen kölcsön egy Ioniq Hybridet (hamarosan arról is írunk).

%KA%Magas far, osztott hátsó üveg − kiindulási alap lehetett a Toyota Prius%KA%

Magas far, osztott hátsó üveg − kiindulási alap lehetett a Toyota Prius

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, kedvező fogyasztás, kényelmes futómű, jó felszereltség
Negatív
Izzasztó üléskárpit, hiányos töltő adatbázis

Árak

Tesztmodell alapára 10 899 000 Ft (2017. július 8.)
Tesztmodell ára 11 044 000 Ft (2017. július 8.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4470 mm
Szélesség: 1820 mm
Magasság: 1450 mm
Saját tömeg: 1420 kg
Össztömeg: 1880 kg
Tengelytáv: 2700 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 455 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-1010 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 290 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1020 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér hossza: 870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1780 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 1000 mm

Motor és váltó

Motor: Villanymotor
Sebességváltó: irányváltó
Nyomaték: 295 Nm
Teljesítmény: 88 kW (120 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,2 s

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

octi írta: 2 hónapja
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja

Azért be kell látnod, hogy a Toyotán kívül is van élet. Bővítsd a rajongási köröd Dél-Koreával, és élvezd hozzám hasonlóan a jók kíméletlen, véget érni nem akaró harcát:)


Előzmények megtekintése

Azért Dél Koreán kívül is van élet...bővítsd rajongási köröd Észak-Koreával.
A japán hibridekről meg inkább egy csirke fajta jut eszembe....-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 2 hónapja

20%-kal olcsóbb, mint a Model3 az USA-ban, így mondhatni alternatíva.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja
Egükem írta: 3 hónapja

mindegy....., jó autó, kéne


Előzmények megtekintése

Azért be kell látnod, hogy a Toyotán kívül is van élet. Bővítsd a rajongási köröd Dél-Koreával, és élvezd hozzám hasonlóan a jók kíméletlen, véget érni nem akaró harcát:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 3 hónapja

mindegy....., jó autó, kéne

A válaszoláshoz belépés szükséges
Buzso írta: 3 hónapja

Üdv a cikkírónak.

Érdekelne, hogy az adott fogyasztási értéket milyen időjárási körülmények között ( esetleg klíma használatával) futotta és rendelkezett e hőszivattyús fűtéssel vagy a standard volt benne.

Zsolt

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Hirdetés

HYUNDAI tesztek

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!


Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

Nemzetközi menetjegy - Hyundai i20 teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha akarnak. Végre akarnak. Veszélyben a Kia?


Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium 4WD A/T Executive teszt

Nem Audi, de majdnem. Hyundai Santa Fe teszt

Az megvan, hogy a Hyundai három szabadidő-autót is kínál? A középső Santa Fét izmosabbik dízelmotorjával, csúcsfelszereltséggel és összkerékhajtással próbáltuk.


Hyundai i40 cw 1.6 GDI Style teszt

Koreában is gyártanak Passatot, Mondeót? Hyundai i40 cw teszt Videó

Alapmotorjával, de az ahhoz társítható legmagasabb felszereléssel járt nálunk a Hyundai i40 cw. Meg kell hagyni, ízletes darab.


Hyundai Veloster 1.6 GDI Style miniteszt

Olcsó és egyedi sportgép: Hyundai Veloster miniteszt Videó

Rövid ismerkedés erejéig hazai utakon tehettük próbára a már itthon is kapható, sportos fazonú Hyundai Veloster, négyajtós kupét!


Még több HYUNDAI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HYUNDAI IONIQ electric Comfort (Automata) Navi

HYUNDAI IONIQ electric...

Ár: 11.024.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

HYUNDAI IONIQ hybrid 1.6 GDi Premium+Navigációs cs. 6DCT plug-in hibrid (165 LE.)

HYUNDAI IONIQ hybrid 1...

Ár: 10.124.000 Ft

Évjárat: 2017 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

HYUNDAI IONIQ Plug-In Premium Plus csomag

HYUNDAI IONIQ Plug-In...

Ár: 10.049.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!