402 lóerős elektromos koncepciót mutatott be a DS
E-Tense névre hallgat a DS csúcs elektromos újdonsága
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb nagyteljesítményű elektromos modellel bővülhet az autópiac kínálata. A DS bemutatta E-Tense névre hallgató koncepcióját.
Genfben mutatkozott be a DS új elektromos koncepciója, az E-Tense. 402 lóerős teljesítményével 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára
Egy éve vált külön a Citroëntől a DS. Ebből az alkalomból egy izgalmas Gran Turismo koncepcióval ünnepel a márka, amely a korábbi Divine DS Concept alapjaira épül. A 4,12 méter hosszú, 2,08 méter széles és mindössze 1,29 méter magas karosszériát egyetlen elektromotor hajtja, amely 402 lóerőt és 516 Nm forgatónyomatékot ad. A 0-100 km/órás sprinthez mindössze 4,5 másodpercre van szükség, a végsebesség 250 km/óra.
A lítium-ion akkumulátorok városban 360 km, vegyes használatban 310 km-es hatótávot biztosítanak. Az 1800 kg tömegű karosszéria 20 colos felniken gurul, melyeken Michelin Pilot Super Sport abroncsok feszülnek. A kétüléses GT független kettős keresztlengőkaros futóművel rendelkezik. Az akkumulátorokat az alacsony súlypont érdekében a padló alá helyezték el.
A belső térről jelenleg nem áll rendelkezésre fotó, a DS azonban elmondta, hogy csak a tervezéssel mintegy 800 munkaórát töltöttek el a mérnökök. 10 colos infotainment kijelző és 9 hangszórós, 640 W összteljesítményű hifi is megtalálható lesz odabent. Egyelőre úgy néz ki, hogy az E-Tense csupán koncepció marad és nem kerül sorozatgyártásba.
Ha valaki az új NSX-be belelátja az Audi R8-ast, akkor szerintem ebbe is bele lehet.:)
Nagyon kedvelem a PSA-nak az ilyen jellegű megvillanásait – olyan szuperautó-koncepciókat hoznak ki időről időre, amibe tudásuk legjavát belesűrítik, de mindig az a vége sajnos, hogy sorozatgyártásba nem kerülnek. A Peugeot 907-estől és a 908-astól nekem leesett az állam. Ez a DS E-Tense is kedvemre való. Jól jönne már egy igazi, vérbeli francia szupersportkocsi, ami nem reked meg a prototípus-stádiumban.