455 kilométer hatótáv? Ennyit tud a hazánkba érkezett Kia e-Niro

Kétféle hajtáslánccal érkezett meg Magyarországra a Kia e-Niro, kipróbáltuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Őszintén mer humorizálni a Kia, legfrissebb, Magyarországra is megérkezett modelljét Robert de Niróval reklámozzák, ez legalább annyira ütős, mint az új autó hatótávolsága.


Alapos változáson megy keresztül az autóipar, 2020-ban olyan szabályozások lépnek életbe, amibe belebukhatnak azok, akik nem készültek föl eléggé. Arról van szó, hogy a termékek átlagos károsanyag kibocsátása nem haladhatja meg a 95 grammot kilométerenként.

Erre nagyjából egyetlen megoldás létezik: kellő mennyiségű helyi emissziómentes autót is kell gyártani.

Amelyik gyártónál ez mégsem sikerül, autónként 95 euró büntetést kell fizetnie minden túllépett gramm után. A Kia jelenleg átlagosan 120 g/km-nél jár, amit a 2020-as piaci év kezdésére állítólag le fognak tudni folytani a szabályzott 95-re. Erre alaposan rá is készültek, alternatív hajtású járműveik között pedig a Niro a legsokoldalúbb, most pedig megérkezett a talán legjobban várt verzió is.
Hagyományos öntöltő hibridként és konnektorról is tölthető hajtáslánccal debütált, most pedig a belsőégésű motor nélküli változat bemutatkozása is megtörtént. Méghozzá Magyarországon is, az e-Niro bevezetésének globálisan tekintve harmadik szakaszában, ugyanis a tisztán elektromos modellt több országban már árulják is. Az e-Niro már külsőre is egészen más, mint ahogy eddig ismertük. Újak a lökhárítói, elöl alapáras a LED menetfény, nincs hűtőrács, annak helyét lefalazták és ide került a töltő csatlakozója is. Vannak új felnik, három új fényezés és felárért teljesen ledes, csak az e-Niróhoz elérhető új fényszóró.

2 centivel magasabban fut a hatalmas akkumulátorcsomag miatt, az új dizájn pedig egy centis hossznövekedést eredményezett.


Mechanikus alkatrészek terén sokat nem változott, ugyanúgy többlengőkaros multilink a hátsó futómű, viszont több alkatrészt teljesen újraterveztek. Mégpedig a súlycsökkentés és a zajcsökkentés miatt, előbbi jóvoltából most már alumíniumból vannak az első lengőkarok és mind a négy csonkállvány is. Utóbbi tömörebb alkatrész, állítólag ez is hozzásegít a kevesebb futóműzajhoz. Megvastagították a padlószőnyeg hangszigetelését és a kerékdobokét is, ám az első próbaút után azt mondanám, még mindig jelentős a 17 colos kerekek zaja. Ez persze azért is lehet feltűnő, mert máshonnan nem hallunk semmit, az utastérben mérhető zaj 66-ról 65 decibelre csökkent a sajtóanyag szerint. Változott valamelyest a belső is, leginkább a középkonzolt érdemes figyelni, ide egy tekerőkapcsolót helyeztek el a korábbi hagyományos kar helyett, ezzel válthatunk menetirányt.
Hirdetés

Az e-Niro legfontosabb része természetesen a hajtás, ami két teljesítményszinten lesz elérhető.

136 lóerős, 39,2 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt az alapkivitel, ez 289 kilométeres hatótávra képes, 204 lóerős az erősebb, 64 kWh-s aksival szerelt, és ez még a prémium kategóriában is elismerő bólintásra érdemes 455 kilométert garantál WLTP szerint mérve. A töltés Type2 és CCS csatlakozóról lehetséges, utóbbi 80kW-os töltéssel 80%-ra 42 perc alatt tölti föl az erősebbik e-Nirót, hálózati csatlakozóról ugyanez 5 óra 30 perc. Az akkumulátorcsomag vízhűtést kapott, az az elektromos légkondicionálóval temperálja töltés közben az akkumulátort, így növeli annak élettartamát. Az eleve alacsony fogyasztású hőcserélős rendszer további előnye, hogy az akkumulátor által termelt hőt képes felhasználni az utastér fűtésére, ezzel csökkentve az energiaveszteséget.
Karosszériája kellőképpen masszív, kormányzása a helyzethez képest közvetlen, futóműve pedig határozott, súlypontján érezni, hogy egészen alacsony. Pattogásra nem hajlamos, pedig kellőképpen rossz úton is próbáltuk, az utastér csöndes, kellően jó minőségérzetű. A kormányra erősített váltófüleknek tűnő kapcsolók a fékenergia visszanyerés kapcsolói. Magunk állíthatjuk be, milyen erősséggel fékezzen gázelvételkor, kapcsolhatjuk automata állásba is, de egypedálos vezethetőségre alkalmas beállítást is kérhetünk, ilyenkor intenzív lassítást kapunk gázelvételre és akár teljes megállást is. A Kia kínálatában egyelőre ez lesz az egyetlen teljesen elektromos hajtással elérhető modell, miután az új elektromos Soulból Magyarország már nem kap és a környező országokból is csak némelyik. Aki most szeretne e-Nirót vásárolni, azoknak nem lesz jó hír, hogy legkorábban csak jövőre kaphatják meg autójukat. A 2019-es gyártásból ugyanis csak a bemutatóautók érkeztek, mostantól csak a 2020-as gyártású autókra vesznek fel rendeléseket.

Az e-Niro ára a 1,5 milliós állami támogatással 9 799 000 forintról indul, a hosszabb hatótávolságra képes változaté pedig 11 349 000 forintról startol.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?