728 lóerős Toyota Camry
Minden idők legizmosabb Toyotája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kanadában építették át a legalább 15 éves Toyota Camry-t. Az optikai tuning gyakorlatilag mellékes a 3,0 literes V6-osból kihozott 728 lóerő mellett.
Noha némi optikai tuningot is kapott a Dynamotorsports által kezelésbe vett Toyota Camry, az egyértelműen látható, hogy az 1996-ig gyártott XV20-as szériáról van szó, azaz az átépített autó legalább 15 éves. Motorja a valahai csúcs, azaz a 3,0 literes, gyárilag 185 lóerős, 264 Newtonméter nyomatékú, keresztben beépített V6-os, mely 5 fokozatú automata váltón keresztül hajtotta az első kerekeket.
A hajtásláncban állítólag egyedül a motort tuningolták, sok egyéb mellett hatalmas, golyócsapágyas turbófeltöltővel, új hengerfejjel, teljesen új vezérléssel. A videón jól látható, könnyedén forog 8000 1/percig az átépített blokk, mely a fékpadon, 7300/percnél 728 lóerőt és 700 Newtonméter forgatónyomatékot ad le. A mérés alatt 200 km/órás tempóig forgatták a kerekeket, arról azonban nem tudni, hogy ezt a valóságban is bírná-e az autó. Teljes terheléssel, légellenállással már lehet, hogy szétmenne a váltó, amit a mostaninál jóval kisebb teljesítményhez méreteztek.
a cikkben hülyeség, ha a fékpadon leadta a 728 lóerőt kétszáznál, akkor miért ne menne annyival, a kétszázas tempóhoz nem kell csak 100-150 lóerő, azt még a gyári motor is tudta, másrészt fékpadon se lényegesen kisebb a váltó nyomatékterhelése, mint a közúton
http://www.youtube.com/watch?v=gFZkkjkkOt4&feature=related Ez meg egy 1,5 turbo Moszkvics,800 lóerővel,és még az útra is átviszi az erejét.Marha nagy turbóval marha nagy a teljesítmény is.Kár,hogy nincs videó a Camry gyorsulásáról is.