80 év után búcsúzik a Volkswagen Bogár
Három generáció és 23 millió legyártott példány után Bogár nélkül marad a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevés olyan autó született, mint a VW Bogár, egyszerűsége és olcsósága tömegeknek adott lehetőséget az autózásra, de bájos karaktere tette igazán halhatatlanná.
Léghűtéses farmotorral készült, a konstrukció hamar elavult, de ez nem csökkentette a báját, 21 millió készült az első generációból 1939 és 2003 között
A gyár és a cég is állami tulajdon volt, a második világháború után az angolok kezébe került az irányítás, szerencsére ők is láttak potenciált a típusban
A civileknek szánt Bogarak termelése 1945 novemberében indult újra, 1946 tavaszán gördült le az ezredik darab. Az évtized végére Németország nyugati felén minden második legyártott autó Bogár volt, 1949-ben pedig megjelent a kabrió változat, ugyanebben az évben szállítottak először Bogárhátút az USA-ba. 1950-es évek elején megjelent a hidraulikus fék, a teleszkópos lengéscsillapító, 1954-től pedig az új motor miatt VW 1200 néven futott a típus. Az 1950-es évek a világ meghódításról szóltak, létrejött az amerikai és a kanadai kereskedőhálózat, illetve elindult a Bogarak összeszerelése Brazíliában és Dél-Afrikában. 1955-ben a benzintartály áttervezése miatt nőtt a csomagtér, megjelent a dupla kipufogó és a tolótető is, az évtized végén pedig nőtt az első és a hátsó szélvédő mérete, a motor 34 lóerős, a négyfokozatú váltó pedig szinkronizált lett. A '60-as évek sem múltak el fejlesztés nélkül, nagyobb irányjelzőket és üvegeket kapott a Bogár, vékonyabb lett az első üléstámla és sokadjára is sikerült növelni a csomagtartó méretét. Az export modellekbe 1,3-as blokk került, de megjelent az 1,5-ös is 44 lóerővel. A Bogár gyártása 1974-ben szűnt meg Németországban, ám Európa ezután sem maradt Bogár nélkül, mexikói gyártásból egészen 1985-ig szállítottak az öreg kontinensre, az utolsó „régi” Bogár 2003-ban hagyta el a brazil üzemet.
Sok kisebb-nagyobb változtatáson ment keresztül, de az alapkoncepció változatlan maradt, 1949-től kabrió is készült
A New Beetle formája kilógott a többi modell közül, sajnos az ára és a helykínálata is, a négyes Golf adta az alapot
A harmadik generációs Beetleből kelt el a legkevesebb, arányaiban jobban hasonlít az ősre, de a háromajtós modellek egyre kevésbé eladhatók manapság. A Beetle már nem készül tovább