930 kilométeres hatótávot ígér a Superb hibrid – menetpróba
Elindult a Skoda életében a hibrid korszak, kipróbáltuk a Superb iV-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel ezer kilométeres hatótávvval kecsegtet a plug-in hibrid Skoda Superb, ráadásul 62 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtású üzemmódban a gyári ígéretek szerint.
Nem siette el a Skoda az első hibrid modelljének bemutatását
iV utónévvel érkeznek a jövőben a Skoda részben vagy egészben villanyhajtású modelljei
A versenykék szín a SportLine változat kiváltsága
Persze, aki nem szeretné vadóc formában megkapni a hibrid Superbet, választhat Ambition, Style vagy L&K felszereltségeket is. Jár még új könnyűfém keréktárcsa is a környezetbarátabb Superbnek 17, 18 vagy 19 colos méretben, illetve a SportLine még egyéb nyalánkságokkal is fűszerezi az összképet.
Bár ezek ugyanazok a módosítások, amelyek mindegyik SportLine kivitelt jellemzik, tehát a fekete díszbetétek sűrűbb használata, hiszen még a Matrix LED fényszórók háza is sötétített az esetében, ahogy a hátsó LED lámpák burája is. Az L&K modell esetében viszont a krómozott vagy krómhatású díszek a feltűnőek, ám ez szintén nem csak a hibrid jellegzetessége.Az autó orrán lehet a töltőkábelt bedugni
Látod, hogy nem látod? Alig lehet észrevenni a töltőnyílást takaró fedelet. A sportos modellen feketék a feliratok is
Új gombok jelentek meg a váltókar mellett, illetve a középkonzol 8 és 10,25 col közötti méretben választható érintőképernyőjén megjeleníthetők az energiaáramlás adatai
Bár csökkentek a csomagtér-méretek, még így is rengeteg poggyász fér be
Ami sok más hibriddel szemben talán előnyt jelenthet, az a duplakuplungos, hat fokozatú automatizált sebességváltó, amely, ha nem is sokkal, de a CVT-váltókhoz képest egy picit komfortosabb. Vagy úgy is mondhatnám, hogy nem igényel megszokást.
Bár a hátramenet kiválasztásánál most is furcsán sokat gondolkodott, de haladás közben már végtelenül kényelmes. Annak ellenére, hogy jóval nehezebb egy sima benzines Superbnél, az iV vezethetősége nem sokat változott. Elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést találunk, ám érzésre kicsit lágyabbra hangolták a rugózást, ami persze csak Comfort módban tűnik fel. Sportmódban szokás szerint felkeményedik a kormányzás és a rugózás is. Ugyanakkor őszintén szólva ez nem illik a Superb karakteréhez, még akkor sem, ha egyébként a vadítóan dögös SportLine modellben ülünk.1.4 TSI PHEV | |
Emissziós norma | Euro 6 AM |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1395 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | 6 fokozatú DSG |
Rendszerteljesítmény (LE) | 218 |
Maximális nyomaték (Nm) | 400 |
Benzinmotor teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (5000-6000) |
Benzinmotor nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1550–3500 ) |
Villanymotor teljesítmény (kW) | 85 |
Villanymotor nyomaték (Nm) | 330 |
Végsebesség [km/h] | 224 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,7 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 1,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 42 |
Saját tömeg [kg] | 1730–1861 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2251 |
Testvéreinél lágyabban rugózik a Superb iV
Ambition | 12 486 640 |
Style | 13 232 130 |
Sportline | 14 199 870 |
L&K | 14 310 360 |
Az első tapasztalatok alapján valóban hozható a 930 kilométeres hatótáv, de azért ezt majd egy itthoni teszten is szeretnénk ellenőrizni
“Ami sok más hibriddel szemben talán előnyt jelenthet, az a duplakuplungos, hat fokozatú automatizált sebességváltó, amely, ha nem is sokkal, de a CVT-váltókhoz képest egy picit komfortosabb. Vagy úgy is mondhatnám, hogy nem igényel megszokást.” Arra kiváncsi lennék mi előnye van egy ilyen váltónak egy Toyota féle e-Cvt-vel szembem? Az e-cvt nem romlik el soha, ellenben egy dsg-vel azért lehetnek problémák, ráadásul egy váltó nélküli autó nekem komfortosabb, mint egy duplakuplungos, nincsenek váltások ezáltal kifinomultabb.