A belépőmotor három, az összes többi erőforrás négyhengeres, teljesen elektromos verzió nem készül
A 49 éve létező Golf nélkül elképzelhetetlennek tűnt a Volkswagen, de a vevői igények, a törvényhozói szigor és Kína térnyerése miatt már semmi sem szent, a gyártók bármit hajlandók beáldozni a túlélés érdekében. A Golf karrierje is a végéhez közelít, a 2033-tól elektromossá váló VW kínálatában nem sokáig marad hely a hagyományos kompaktnak, ígéretek szerint a név valamilyen formában az új korszakban is felbukkan. A fennmaradó időt a nyolcadik generációnak kell áthidalni, ami most érkezett el a félidős ráncfelvarráshoz.
Finoman igazítottak a külsőn, de nagyon kell ismeri ahhoz a nyolcas Golfot, hogy kiszúrjuk a változást
A változás a lökhárítót és fényszórókat érintette, utóbbiak keskenyebbek lettek, a hátsó lámpák belső kialakítása is változott. A prototípusban 15 colos központi képernyő trónol, de a kevésbé felszerelt modellekbe is 12 colosat szerelnek az eddigi 10 colos helyett. A nyolcadik generáció kormányára érintésérzékeny felületet terveztek, de ez úgy tűnik, nem nyerte el a vásárlók tetszését, a frissítéssel visszatérnek a fizikai gombokhoz. A Golfban is megjelenik az ID.7-ben bemutatott “Smart Air Vents”, ami képes felismerni a sofőrt, és a neki tetsző klímahasználati módot beállítani, emellett a rostélyok automatikus mozgatásával nagyobb területre irányítja a hideg levegőt. Továbbá figyeli, hogy az utastér melyik részét süti a nap, ha pedig szólunk, hogy fázik a kezünk, akkor elveszi onnan a befújást.
A lencsevégre kapott autón az eHybrid felirat díszeleg, a sárvédőn lévő nyílás arról árulkodik, hogy ez egy tölthető hibrid. A másik plug-in modell az izmosabb GTE.
A motorok terén nincs újdonság, a polgári modelleket az 1,0, az 1,4 (hibrid) vagy az 1,5 literes TSI hajtja, a kétliteres dízel további sorsa kérdéses. A legnagyobb benzines kétliteres, de ehhez kötelezően járnak a sportmodellek, a gyengébb GTI vagy az erősebb R kaphatja meg a csúcsbenzinest.