A haszonjárművekre összpontosított a Ford, vitte is a piacot

A csökkenő piacon is jó évet zárt a Ford Magyarországon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autópiac egészét és a legtöbb gyártót is megviselte az elmúlt 2 év, a koronavírus után a chiphiány gáncsolt mindenkit. A Ford így is jó évet tudott zárni a magyar piacon.

Ahogyan arról már beszámoltunk (lásd itt), a teljes gépjármű-piac 2%-kal csökkent tavaly, a személyautó szegmens 4,8-cal, de ha a személyautó-kishaszonjármű összesítést nézzük, ott már csak 2,3% a visszaesés, tavaly 150 429 példányt ért el ez a két kategória. A személyautók körében a harmadik helyét őrző Ford a személyautó-kishaszon összesítésben már a második tudott lenni (11,62% piacrész), míg a haszonjárművek piacát hagyományosan vezeti. Míg az EU haszonjármű piacán (november végéig) a Ford, szintén vezető helye 15%-os piacrészt jelentett, a hazain (teljes év) már 24% a Ford piacrésze, a kishaszonjárműveknél pedig 28,5%. Ugyanakkor a Fordot sem kerülte el a chiphiány, ami már tavaly év elején is jelen volt, azóta pedig tűzestek, árvizek, újabb COVID hullámok egyaránt csak nehezítették a piaci szereplők életét. A Ford egyik válasza, hogy átszervezi, egyszerűsíti működését, a másik pedig az, hogy prioritást adott haszonjárműveinek és azok vevőinek, hiszen a munkaeszközöknél nem lehet kiesés, akinek erre van szüksége, azt mindenképpen ki kívánják szolgálni, a jelek szerint sikerült is. Ugyanakkor bár a személyautók piacán az átlagosnál jelentősebb volt hazánkban a Ford visszaesése, a Kuga PHEV, ami Európa legnépszerűbb plug-in hybrid modellje, a hazai piacon is a legnépszerűbb konnektoros SUV-ként végzett. A Mustang Mach-E, amellett, hogy már mostanáig is bezsebelt egy csokornyi díjat, az Év Autója díj döntőjébe is bejutott, s a piacon is sikeres, a tervezettnél is jobban, így a Ford oly módon kellett bővítse a gyártási kapacitást, hogy egy kicsit a több érkező elektromos modelljét is késlelteti.
Hirdetés
Tavaly full hybrid verziót nem csak a Kuga, az idei évben még nagycsaládos kedvezménnyel is elérhető S-MAX és Galaxy is kapott, ezekben mind négyhengeres, 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor dolgozik együtt az elektromos hajtással és egy 1,1 kWh kapacitású akkumulátorral. Ahogyan az az újautó-piaci elemzésünkből is kiderült már, a Ford nagyon erős versenyző a mikrobusz szegmensben, tavaly 3906 Tourneo és Transit Custom kisbusz talált gazdára, mellyel a Ford a szegmens 69,4 százalékát birtokolja, de hasonlóan sikeres volt a furgonoknál is. 2138 darab "nagy", azaz 3. tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a HV, vagyis nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1047 darab Ford Transit Custom eladásával a közepes furgon szegmenset is. Az idei év legfőbb Ford újdonságai a már tavaly megismert frissített, lágy hibridesített Fiesta és Focus modellek lesznek, a haszonjárművek piacára pedig egy talán még nagyobb durranást hoznak. A már számos nagy flottát üzemeltető cég által is tesztelt, temérdek karosszériaváltozattal és szimpla alvázként is érkező teljesen elektromos Transitot, ami a 68 kWh kapacitású akkumulátora által adott 317 kilométeres hatótávjával, 184 lóerős motorjával és 5 év/200 ezer kilométeres általános, 8 év/160 000 kilométeres akkugaranciájával rögtön a kategória legjobb jellemzőit hirdeti. A márka továbbá gőzerővel készül arra, hogy 2030-tól csakis tisztán elektromos személyautókat és részint elektromos haszonjárműveket kínáljon, a hazánkban legnagyobb európai akkumulátorgyárát építő SK Innovations közreműködésével az Egyesült Államokban 30 milliárd dolláros befektetéssel évi 129 GWh kapacitású akkugyárat építenek, hiszen a jövő villanyautóit akkumulátorral is fel kell majd szerelni, ehhez pedig szükséges a kapacitás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.01.09. at 20:03
    Permalink

    Azért kicsit árnyaltabb a kép ha figyelembe vesszük hogy az Opel,Citroen,Peugeot,100% és a Toyota jó pár modelje ugyanaz az autó csak más emblémával. És 2022-ben már a fiat is oda fog tartozni.

Vélemény, hozzászólás?