A Hyundaié az első üzemanyagcellás teherautó

A szériaérett modell első példányait már át is vették a vevők

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a személyautóknál, hanem a nagyhaszonjárműveknél is fontos a környezetvédelem, a pénztárcájukra figyelő fuvarozók pedig a kellemeset köthetik össze a hasznossal, ha minél zöldebb flottát üzemeltetnek.

Az elektromos autók eladásai évről-évre rohamosan nőnek, a hosszútávú fuvarozásra alkalmas járművek piacán eddig nem jelentek meg az elektromos modellek, bár ígéret és prototípus azért akad. A Hyundai más irányba vitte a fejlesztést, nem a konnektorból, hanem hidrogénből nyeri a hajtáshoz szükséges elektronokat. Az üzemanyagcella kétségtelen előnye, hogy nem kell több tonnányi akkumulátort cipelni, illetve a több ezer kilométeres utakat nem kell töltéssel megszakítani, hátrányként pedig a kevés hidrogénkút említhető.
Hirdetés
A 9,5 méter hosszú teherautó hajtásához szükséges áramot két üzemanyagcella állítja elő, összesen 258 lóerő segíti az áruszállítást. A Hyundai Xcient hét üzemanyagtartályt rejt magában, amibe összesen 32 kilogramm hidrogén fér. A 400 kilométeres hatótávolság teherautós mércével elég szerény, viszont szerencse, hogy a tankolás körülbelül 10-20 percet vesz csak igénybe, ami sokkal kedvezőbb, mintha akkumulátorokat kellene töltögetni. A Hyundai Európában, Észak-Amerikában és Kínában forgalmazza az Xcient teherautóját, melyből évi kétezer példányt képesek gyártani, ami ugyan elenyésző mennyiségnek tűnik, de már tervben van a kapacitásbővítés. Az első körben Svájcban forgalomba helyezett hét darabos mennyiséget az év végéig ötvenre szeretnék feltornászni, 2025-ig pedig 1600 ilyen teherautót szeretnének Európa útjain látni.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?