A Jézuska autója? Opel Vivaro Cargo teszt
Karácsonyi teszt: Opel Vivaro Cargo 2.0 D Innovation 150 LE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különleges feladatot kapott az Opel Vivaro: csaknem 60 gyereknek vittünk vele ajándékot, tökéletesen helyt is állt, adni pedig még mindig jó.
Már nem Renault, hanem PSA modell jelenti az Opel Vivarót: 1,5 és 2,0 literes dízelmotorokkal választható, utóbbival élénken mozog, ha fehér karácsony nincs is idén, így is élmény volt vele a mónosbéli túra, ahová ajándékokat vittünk vele
Idén hozzánk futott be az otthon gyermekeinek karácsonyi kívánságlistája.
Szemből pofás, hátulról ugyanez nem mondható el róla, viszont az 5,3 méteres furgon 12,9 méteres fordulókörével még egészen személyautósan vezethető
A Jézuska autója ezúttal az új Opel Vivaro Cargo lett,
hiszen ez a kishaszonjármű-szegmens egyik, még nem tesztelt idei újdonsága, s a tesztautó piros színe is passzolt a karácsonyi hangulathoz. Túlzottan újnak persze csak az Opelnél mondható a Vivaro Cargo. A 2017 februárjától a PSA konszernhez tartozó márka a korábbi, Renault Trafic alapú (illetve azzal szinte szögre azonos) Vivarót idén cserélte a PSA EMP2 platformos furgonjára. Nem csak a Citroën Jumpy (és személy változata, a SpaceTourer), valamint a Peugeot Expert/Traveller, meg persze a Toyota Proace, hanem például az Opel Grandland X és a Combo, meg persze a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner/Rifter, hanem például a Peugeot 3008/5008 és még számos modell is erre a platformra épül. Maga a Vivaro is háromféle hosszal kapható, hogy még egy kicsit bonyolultabb legyen a kép, személyautó megfelelője a Zafira Life, amit már a nyáron kipróbálhattunk.12 V-os csatlakozóból kettőt is kapunk az utastérbe, plusz egy USB csatlakozást az Innovation szinten alapáras érintőkijelzőhöz
Bár az elektronikus szervós kormány visszajelzést nemigen ad, a sofőrsegédekkel és a kényelmesebb sofőrüléssel még mindig jobb vezetni, mint az utaspadra szorulni, pláne akkor, ha ott másodmagunkkal utazunk
Az Innovation csúcsfelszereltség mellé bőséggel kerültek extrák, amelyek használhatóságát jelentősen befolyásolják. Jól jön a mindhárom üléshez járó ülésfűtés vagy a kétzónás automata légkondi is, amivel a sofőr és a kocsikísérő más-más hőmérsékletet állíthat, illetve a peremvédős fa raktérburkolás is, így ugyanis büntetlenül tologathatjuk hátul akár a fém dobozokat is, nem karistoljuk össze a padlót. Innovation szinten alapból jár a 7 colos, Apple CarPlay és Android Auto, valamint persze Bluetooth csatlakozós érintőkijelző, de opcióként még head-up display is elérhető, ugyanúgy 190 500 forintért, mint a tesztautóba is belekerült "IntelliGrip tapadásoptimalizálás", ami nem más, mint az ESP ügyes programozása. Nagyon sok extra, például kulcs nélküli nyitás és elektromos tolóajtó is elérhető, de az Innovation már alapáron első-hátsó parkolóradaros, sávelhagyás-jelzős és holttérfigyelős, ami igencsak jól jön, mert szemben a korábbi, buszosabb Vivaróval, itt személyautósabb külső tükröket kapunk. Viszonylag olcsón, bruttó 129 540 forintért érhető el a távolságtartós tempomat, ami nagyon nagy mértékben egyszerűsíti az autópályás vezetést.
Óriásiak az ajtózsebek, a műszerfal tetején és az utasok térdénél is van tároló, a méretes kesztyűtartón túl
A középső ülés alatt tárolót találunk, háttámláját lehajtava iratfogós asztalkát kapunk
Több mint 2,8 méter hosszú, 1258 mm széles a raktér, az 1339 mm-es belmagassággal is egészen jól pakolható
A hátfal kis ajtót rejt az utastér felé, így 4 méteres lécek is betolhatók. Rögzítőszemből bőven jár, masszívak is, jól használhatók a rakomány rögzítéséhez, amit sosem szabad elmulasztani
Kulisszatitkok: közel 60 gyerek ajándékozásánál nem maradhatott el a lista és a csomagok ellenőrzése, szerencsére csak a biztonság kedvéért volt rá szükség, minden stimmelt
Célfotó az ajándékok átadása után a Mónosbéli Gyermekotthon előtt