A Karmán túl – két éven belül két új villany Fisker várható

Idén 7000 Fisker Karma készül, és újabbak is jönnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2008 elején bemutatkozott hibrid sportszedán idén 7000 példányban készül, állítólag már 3000 elkelt. A márka bízik önmagában, két éven belül két friss modellt is ígér.


Három éve, azaz a 2008-as Detroiti Autószalonon még igencsak mesebelinek tűntek a Fisker Karma számai, azaz a hibrid üzemben 200 km/órás végsebesség és 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás. Ráadásul emissziómentesen, csupán az akkumulátorokból tölthető, 20 kWh-s lítium-ion-foszfát akkumulátorból 80 kilométeres a hatótávja és még mindig sportosnak mondható 7,9 másodperces 100 km/órára gyorsítása és 153 km/órás végsebessége.
A hajtáslánc gyakorlatilag a Chevrolet Voltból ismert elvű, alapesetben csak a konnektorból is tölthető akkumulátorokból táplálkozik a hátsó kerekeket oldalanként hajtó, egy-egy 150 kW, azaz oldalanként 204 lóerő teljesítményű villanymotor. Sport-üzemmódban vagy a telepek lemerülésekor beindul az orrba épített, Opel-eredetű, 260 lóerős, turbós benzinmotor – mely közvetlenül nem hajtja a kerekeket, csakis generátort forgat, utóbbi vagy közvetlenül a villanymotorok felé továbbítja a megtermelt áramot vagy az akkumulátorokat tölti.
A 22 colos alufelnikre állított Karma végleges verzióját tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon állította ki a Fisker - 2,4 l/100 km vegyes fogyasztással, 480 kilométeres hatótávval. A Karma gyártását amerikai létére a Fisker Európában, Finnországban, a Valmet Automotivenál, idén tavasszal kezdte meg, ez évre hétezer példányt terveznek, melyből háromezer állítólag már el is kelt. A Fisker szerint a mintegy 20 millió forintért kínált sportlimó fennmaradó négyezer példányára is lesz vevő, hiszen a Karma 5 méteres karosszériájával, finom utasterével és menetdinamikájával a nála még drágább, luxuskategóriás négyajtósoknak, azaz az Audi A8-asnak, a BMW 7-esnek, a Mercedes-Benz S-osztálynak jelent konkurenciát.

Mint Paul Boskovitch-től, a Fisker Automotive, hajtásláncért felelős igazgatójától megtudtuk, az idei termelés még csak bevezetésnek tekinthető, jövőre már éves szinten 10 ezer Karma a cél, s a négyajtós hajtáslánca már jövőre megjelenhet egyéb karosszériákban is.
A második Fisker modell minden bizonnyal a 2009-es Észak-Amerikai, azaz Detroiti Autószalonon kiállított, akár a Mercedes-Benz SL-nek is konkurenciát is jelentő Cabriolet lesz, melyet ráadásul nyitható keménytetős, azaz Coupé-Cabriolet kivitelben ígérnek.
Boskovitch szerint azonban az igazi áttörést a két éven belül érkező, elektromos hajtásláncú SUV modelljük jelenti majd, számok nélkül, de tömegmodellnek ígéri, hiszen egyszerre jelent majd tágas, divatos családi és sportos utazóautót.
Noha a nagyobb gyártók közül sokan már ma a teljesen elektromos hajtásláncban látják a jövőt, Paul szerint „A vevőknek meg kell hagyni a lehetőséget arra, hogy hagyományos, hosszú távú utazásokra is használhassák autójukat. Ugyanakkor fontos, hogy mindennapjaikban emissziómentesen tudják járgányukat használni, mely akár a sportos vezetési igényeket is kielégíti és nem utolsó sorban szép formájú.”.
Egy biztos, ha a Fisker valóban hozza ígért modelljeit és az általuk ígért értékeket, a ma még szinte ismeretlen, 2008-ban megjelent autómárka rövid idő alatt komoly karriert futhat be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?