A Lada 4×4 vetélytársai és alternatívái

Kis 4x4-esek újonnan és 4x4-esek használtan 3,2 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újonnan a Lada 4x4 a legolcsóbb összkerékhajtású itthon, megnéztük, mit kapunk használtan az áráért. Még tél előtt, amíg olcsók a 4x4-esek.

Az olcsó és jó ár-értékarányú autóiról elhíresült Suzuki Jimny terepjárója is vagy 1,5 millió forinttal drágább újonnan a Lada 4x4-nél. Utóbbi 3 millió forint körüli alapárát figyelembe véve ez igencsak jelentős különbség, hiszen másfélszer annyiba kerül a kis japán terepes, mint az orosz. Persze el lehet mélázni a felszereltségek közötti különbségen, és így tekintve az árakat, abszolút reális a Jimny-ért kért összeg is. Hiszen a 2,849 millió forintba kerülő Lada 4x4 Classicban a tükörállítás is manuálisan végezhető, míg a 3,199 milliós Urban kivitelhez már ülésfűtés is jár, sok egyéb viszont abba sem. A Jimny 4,49 millió forintért például ad légzsákokat és minden egyéb alapvető biztonsági kiegészítőt, sőt 200 ezerrel drágábbért már légkondicionálót is. Bár a piacon a Suzuki Jimny áll legközelebb a Lada 4x4 adta élményhez, a piacon nem a Jimny a legolcsóbb összkerekes Suzuki. Hiszen Swift már 4,217 millió forintért elvihető összkerékhajtással és légkondicionálóval, ám terepjáró-képessége korántsem említhető egy lapon a Jimny-ével vagy a Lada 4x4 tudásával. Hasonló a helyzet a méretben igen, árban és tereptulajdonságokban viszont a Ladával szintén nem összevethető Fiat Panda 4x4 Climbing modellel, amelyet 5,14 millió forinttól kínálnak. A Lada 4x4 újonnan megvásárolható vetélytársféleségeinek – azaz a kis összkerekes modellek – sora ezzel véget is ér, hiszen 4,94 millió forintért már új UAZ is kapható. A használt piac viszont tartogat érdekességeket. Például 2015-ös pickup Ladát 3,949 millió forintért. A használt modellek között kizárólag olyanokat kerestünk, amelyek nem csupán összkerékhajtásúak, de terepáttétellel is rendelkeznek. Egyéb szűkítő tényezőt nem adtunk meg, hiszen a Lada 4x4-ből sem kapható például légzsákos vagy légkondicionált változat sem. Persze gondolhatnánk, hogy csupán a felező igénye megtizedeli a mezőnyt – ami alapvetően igaz – ám valójában így is szép számmal feltűnnek különlegességek. Például a Lada Niva után a lista elején megjelenő román ARO terepjárók is rég kikoptak már a hazai utakról, fellelhető példányait azonban már 180 ezer forinttól kínálják a hasznaltauto.hu-n. Persze ezek még éppúgy nem „csak ülj bele és használd” állapotú járművek, mint a 250 ezerért kínált Isuzu Trooper vagy a 100 ezer forintért hirdetett Lada Niva. A 299 ezer forintos „felező+diffizáras” Daihatsu Hijet kisbuszt viszont abszolút használhatóként hirdeti gazdája. Nem úgy a jobbkormányos SsangYong Mussót, GAZ 67-et vagy Mitsubishi Pajerót ugyanennyiért. Szintén szép emlékeket ébreszt a 320 ezer forinttól kínált Daihatsu Rocky, illetve a Jimny-előd Suzuki Samurai, ám a Daihatsu Ferozáért már legalább 440 ezret kérnek. Ugyanakkor nem csak efféle youngtimerek, hanem valódi veteránok is elérhetők ebben az ársávban, alig 200 ezer forinttól. A fent említett GAZ mellett Daihatsu F50, LUAZ vagy UAZ modellek széles választékától egészen a Fiat Campagnoláig vagy a Steyr Puchokig, például a háromtengelyes Pinzgauer 712M 6x6 egy példányáig tart a kínálat. Persze szintén 400 ezer forintért olyan, nem éppen tip-top, de „akár lábon is vihető” nagy nevek is sorakoznak, mint például az Opel Frontera – a Monterey kétszer ennyibe kerül –, majd a Nissan Terrano és a Patrol. A legolcsóbb Jeep Cherokee 150 ezer forintba kerül, Suzuki Vitarát pedig 312 ezertől kínálnak.
Hirdetés
320 ezertől prémiummárkák termékei is megcsíphetők, főleg Range Roverek, hiszen a legolcsóbb Mercedes ML 990 ezer forintba kerül, G-osztályból pedig 1,2 millió a legolcsóbb. Már 350 ezer forinttól indul a licencek alapján készült típusok hada, a Pajero-rokon Hyundai Galloperrel – a Terracan 820 ezernél kezdődik – és a Jeep Wrangler utánzatúként is létező SsangYong Korandóval 399 ezer forintért. A SsangYongnak egyébként is szinte a teljes palettája említhető, hiszen majd’ mindegyik kapott terepáttételt, beleértve a nem a szépségéért szeretett Rodius egyterűt is – 860 ezer forinttól. Valaha itthon is forgalmazták és most 900 ezer forinttól kínálnak Tata Safarit, 695 ezerért pedig Tata Telcoline pickupot. Szintén 400 ezer forintnál indul az olyan nagynevű terepesek kínálata, mint a Toyota 4Runner, valamint a Land Rover Discovery, a Land Rover Defender pedig 1,449 milliónál csatlakozik hozzájuk. Egy eredeti Jeep Wranglerért legalább 1,499 millió forintot kérnek, és elmondható, hogy ennyiért már szinte bármelyik eddig említett típusból találni jó állapotút. A különlegességek között említendő a Mitsubishi L300 kisbusz 715 ezer forintért, vagy a Chevrolet Blazer, amely például a 21. század elejéről és 1986-ból egyaránt kétmillió forintért kelleti magát. Szintén üde színfolt a Vitara-alapú Suzuki X-90, vagy a 2,4 millió forintos egyedi tereprali versenyautó. A sort pedig olyan óriások zárják, mint a Ford F 150 2,45 milliótól, vagy a hétszemélyes Nissan Pathfinder 2,29 millió forinttól.
4x4-es, 3 300 000 forint alatti autók, terepváltóval
ModellÉvjáratÓraállás [km]Vételár [Ft]
Lada Niva1984-20160-358 000100 000-3 949 000
UAZ1974-20122000-200 000170 000-1 650 000
Aro1989-200425 000-80 000180 000-700 000
Isuzu Trooper1985-2000140 000-368 000250 000-1 640 000
Daihatsu Hijet1996150 000299 000
SsangYong Musso1995-200693 000-278 000299 000-1 599 000
GAZ1960-197830 000-150 000300 000-2 550 000
Mitsubishi Pajero1984-200920 000-450 000290 000-3 090 000
Daihatsu Rocky1985-199480 000-300 000320 000-1 390 000
Hyundai Galloper1995-2001113 000-307 000350 000-1 490 000
Suzuki SJ Samurai1982-200310 000-400 000135 000-2 000 000
Subaru Impreza1993-201062 000-300 000310 000-2 980 000
Range Rover1981-200580 000-392 000320 000-3 299 000
Daihatsu F501980-198218 000-25 000385 000-400 000
Opel Frontera1992-200481 000-332 000250 000-2 333 000
Nissan Terrano1990-200593 000-360 000339 000-2 550 000
Nissan Patrol1984-2002100 000-515 000265 000-2 799 000
LUAZ1985-198740 000-50 000360 000-549 000
Jeep Cherokee1986-200683 000-350 000150 000-2 800 000
Kia Sportage1996-200196 000-290 000190 000-1 290 000
Suzuki Vitara1989-201332 000-420 000312 000-3 299 000
Daihatsu Feroza1991-199713 000-201 000440 000-1 150 000
Mitsubishi L2001994-200980 000-398 000450 000-3 300 000
Suzuki X-901996-1998119 000-299 000745 000-1 090 000
SsangYong Korando1993-200416 000-351 000399 000-1 299 000
Toyota Land Cruiser1986-2004178 000-400 000820 000-3 299 000
Mazda B25001996-200799 000-385 000550 000-2 990 000
Opel Monterey1994-1999167 000-340 000880 000-2 100 000
Tata Safari2003-2005100 000-234 000900 000-1 950 000
Tata Telcoline1999-2005155 000-160 000695 000-1 000 000
Land Rover Discovery1993-200690 000-426 000490 000-3 299 000
Toyota 4Runner1989-1999156 000-300 000400 000-3 000 000
Subaru Forester1999-200989 000-320 000398 000-2 990 000
Ford Maverick1993-1996285 000-410 000649 000-1 100 000
Mitsubishi L3001994-2001232 000-363 000715 000-1 690 000
Suzuki Jimny1999-201150 000-271 000530 000-3 298 000
Ford Ranger1992-2009115 000-350 0001 250 000-3 300 000
Mercedes-Benz ML1998-2005103 000-520 000990 000-2 990 000
Nissan Navara1998-2013107 000-389 000650 000-3 300 000
Land Rover Defender1969-200295 000-340 0001 449 000-3 250 000
Hyundai Terracan2001-2006112 000-316 000820 000-2 100 000
Jeep Wrangler1989-200257 000-280 0001 499 000-3 300 000
Subaru Legacy1991-2008106 000-290 000380 000-1 790 000
SsangYong Rodius2005-2007170 000-272 000860 000-1 900 000
Chevrolet Blazer1985-200041 000-268 000299 000-2 650 000
Toyota Hilux1994-200764 000-421 0001 599 000-3 250 000
SsangYong Actyon2006-2009103 000-408 0001 750 000-2 550 000
SsangYong Kyron2005-2008123 000-281 0001 200 000-2 959 000
Mazda BT-502007-2011140 000-365 0002 190 000-2 990 000
Mercedes-Benz G1981-199646 000-332 0001 200 000-3 250 000
Volkswagen Touareg2003-2008143 000-648 0001 890 000-3 290 000
Fiat Campagnola1974-198023 000-45 000320 000-2 990 000
Ford F 1501997-2000155 000-255 0002 450 000-2 890 000
Nissan Pathfinder2005-2008152 000-349 0002 290 000-3 290 000
Steyr Puch1970-1975100-101 0002 649 000-3 290 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Arról volt azó, ha visszaolvasol, hogy a lista szerintem hiányosra sikerült viszont sok esetben olyan autók kerültek fel amik igaz, hogy 4×4-esek de közel sem terepjáró alternatívák. Itt jött a szekresztői válasz, hogy a felező miatt ilyen a lista, mert pl a dusterben nincs. Viszont ez a megállapítás szerintem továbbra sem helyes mert több másik autóban sincs a felsoroltak közül, többek közt a 4×4-es pandában sem.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Használt terepjárókban nem gondolkodnék. Többségük nagyon leharcolt. Aki naponta kiment vele a szántóföldre az nem kímélte. Az viszont tény, hogy divat lett a “terepjáró” de tízből egy az amelyik valóban erre a célra készült. Az alvázas Suzuki Jimny valódi terepjáró, az oroszok is szívesen veszik. Nos terepjárót kinek készítenek? Elsősorban a katonák számára készültek a legjobbak. Utánuk jön az olyan valódi munkagép, mint a Lada Niva. A városi aszfeltbetyároknak eladott méregdrága csili-vili gépek igazi terepen egy-kettőre elakadnak. Arra jók, hogy a sáros úton ha végigmegy vele az ember a nyaralóig, akkor egy mélyebb pocsolya nem állítja meg őket.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Azt hiszem itt valami hianyzik.
    Megpedig az hogy Outback kivitele volt az Imprezanak meg a Legacy-nak is.
    Ezek az Outback verziok voltak emelt hasmagasaguak, felezovel es korbe muanyagozva az ajtok kuszobok kerekivek.
    A sima Legacy az nem terepjaro, nem emelt felezo nelkuli de 4 kerekes.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Egyik ismerősömnek van legacy-ja abban aztán marhára nincs felező. Viszont a krokodilt meg grátiszban alig lehet alátenni…… Jó terepjáró alternatíva…….

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    A Subaru Legacy/ Impreza parosban volt felezo: [url]http://totalcar.hu/tesztek/legacy/[/url]
    Bar inkabb csak 2/3olo, mert nem csinal az attetelekbol 1/2et, de ez reszletkerdes.
    Itt pedig terepen is lathato ahogy kiment egy Cheroee-t meg Defender-t.
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=-hugPlB9-Vw[/url]
    Persze oroszul hogy legyen minn puffognod. 🙂

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    És most komolyan, de milyen terepjáró képessége van egy Legacy-nek? Milyen alternatíva, amikor olyan alacsony az egész, hogy alánézni sem lehet. Egy 30 centis bukkanón fennakad az alja.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    A cikkből kimaradt egy fontos márka, a Mahindra. Az indiai cég ugyanolyan szellemben építi autóit, mint ahogy a Lada a Nivát, és meg is vásárolható nálunk több modelljük.

    Az aktuális Autó-Motorban is olvasható a Lada 4×4-es tesztje, és a Jimny mellett a Mahindra Quantót írták, mint újonnan kapható riválist.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Mellesleg szerintem az, hogy van benne terepváltó vagy nincs, a mai agyon elektronizált vezérlések korában már egyáltalán nincs egyenes arányban a terepező képességekkel.

Vélemény, hozzászólás?