Hirdetés

A Lamborghini lesz az utolsó, aki bevet önvezető technológiát

Marad a klasszikus sportautók gyártásánál a Lamborghini

Ismét nemet mond a bugyuta technológiák terjedésére a Lamborghini. Eszük ágában sincs bármiféle önvezető technológiát ültetni autóikba.

Elképzelhetetlen, hogy a Lamborghini autói önvezetőek legyenek. Egyedül az Urus SUV lehet más tészta

Gazdag múltja ellenére mostanában nem arról híres a Lamborghini, hogy elsők között vet be újító technológiákat. Elég arra gondolni, hogy milyen későn adták be derekukat a duplakuplungos automatáknak. Hibrid sportautójuk szintén nincs még – szerencsére? – pedig a konkurenseknek szinte kivétel nélkül akad. Most a Digital Trends készített interjút Maurizio Reggianival, a Lamborghini kutatásért és fejlesztésért felelős vezetőjével, akit az önvezető technológiákról kérdeztek: „Ha egy Lamborghinit veszel, azért veszed, hogy jól érezd magad és élvezd a vezetést. Ha valódi önvezetésről beszélünk, szerintem mi leszünk az utolsó márka, aki kínál majd hasonlót.”

Hirdetés

Ugyanakkor az olasz gyár első városi terepjárójáról már másképp vélekedett a szakember, szerinte az Urus már bizonyos fokig önvezető lehet. „Lesz benne távolságtartó tempomat, sávtartó, valamint sok egyéb kamera és szenzor. Minden, ami elérhető egy prémiumautóban, az elérhető lesz az Urusban is, de azért korántsem nevezhető majd teljesen önvezetőnek.” – tette hozzá Reggiani.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:30
    Permalink

    nem 1* volt, h 12 órát vezettem egyhuzamban, én megbolondulok a tempomattól forgalomban, mert egyszerűen nem tudok beállni valaki mögé 110-zel a pályán (külső sávban még ennyivel sem lehet mindig megtenni 5 percet egyhuzamban). Úgy meg még sosem jöttem, h mondjuk külső és 140 végig beavatkozás nélkül, mert mindig akkora a forgalom.

    Arról meg már nem is beszélek, amikor nem a pályán megy az ember, hanem falvak közt, esélytelen.

  • 2017.10.27. at 14:30
    Permalink

    Embere válogatja, hogy ki mit szeret használni. Nekem is van tempómat a család egyik autójában és a korábbi céges kocsimban is volt. Én szinte soha nem használtam, csak néhányszor kipróbáltam, hogy működik. Azt figyeltem meg magamon, hogy sokkal nagyobb figyelem szükséges a részemről, ha tempomattal megyek, mintha “lábbal irányítok”. Magyarországon én csak az M6-oson tudtam jól használni, mert ott általában nincs forgalom, nagyon ritkán kell beavatkozni. De pl. az M7-esen reggel munkába menet semmi értelme, mert állandóan be kell avatkoznom.
    Ettől függetlenül van olyan kollégám, aki meg nagyon sokszor használja. Ha nagyon hosszú úton kell menni autópályán, akkor tényleg lehet létjogosultsága.

  • 2017.10.27. at 14:30
    Permalink

    A cikk félrevezető és a kommentek alapján bele is viszi az embereket a málnásban.

    A Lamborghini nem BMW vagy akár Porsche. A Lamborghini esetében egyáltalán nem áll meg az autó funkció, ezek tiszta célszerszám sportkocsik autó funckió nélkül. versenypályán az önvezetés értelmetlen, az közúton értelmezhető. Nem hiszem hogy lambóban akarnék olyan távot levezetni, amihez az önvezetés funkció egyáltalán hasznos.

    Aki viszont még sosem vezetett e olyan távot amihez a tempomat elengedhetetlen (tapasztalataim szerint ez olyan 7-800km feletti távokat jelent), az eleve nem érti miről szólnak ezek az innovációk…

  • 2017.10.27. at 14:30
    Permalink

    Egyetértek a nyilatkozattal, egy Lamborghinit azért vesz az ember, hogy élvezze, hogy ő vezesse. A hybrid sportautó meg olyan, mint a szűz örömlány 🙂 A vezetősegédekről (vagy hogy hívják őket) tudom, hogy elvileg a biztonságot szolgálják, de nem tudom elképzelni, hogy csak azért válasszak egy kocsit, vagy adjak érte több pénzt, mert van benn táblafelismerő vagy éppen sávelhagyásra figyelmeztető kütyü. De nyilván van akinek ez a fontos.

Vélemény, hozzászólás?