A leggyorsabb Mercedes az új E 63 AMG

Berobbant az új Mercedes-AMG E 63 - több mint 600 lóerővel és Drift móddal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még az AMG GT-nél is brutálisabbra sikerült az új E 63, és ha már érkezett, hozta az S verziót is. Külön öröm, hogy a Fordtól eltanulva Drift módot is előhívhatunk belőlük.


Minden jelenleg kapható Mercedesnél nagyobbat lép a frissen bemutatott AMG E 63 és E 63 S. Még a csúcs GT kupét is megeszi százon, már az E 63 is 3,4, az erősebb S pedig 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, míg a GT-nek ehhez 3,8 másodperc kell. Ugyanaz a 4,0 literes, V8-as duplaturbós vadállat hajtja, mint a kétajtóst, a szedánban viszont alsó hangon 571 lóerőre képes, 750 Nm nyomatékkal párosítva. Az S még erre is rátesz, 612 lóerőt és 850 Nm nyomatékot ad, míg végsebességük 250 km/h. Ez lehet 300 is, a feláras AMG Driver's csomaggal.
Alapáron 4Matic+ összkerékhajtással szerelik mindkét változatot (most először teljesen szabadon változik az osztásarány), valamint 9 fokozatú duplakuplungos Speedshift MCT névre keresztelt automata váltóval. A kormány mögötti fülekkel viszont manuálisan is váltogathatunk. Mivel nincs csak hátsókerekes kivitel, az elektronika képes az összes erőt a hátsó kerekekre irányítani. Így a Race módban elérhető egy Drift mód is, tehát simán odakenhetjük bárhová a két hátsó abroncsot.
Mechanikusan önzáró differenciálmű és háromállású kipörgésgátló segít a mókában, valamint sebességtől függően változó áttételű elektromos rásegítésű kormánymű. Hatdugattyús fékek harapnak rá elöl a 360 milliméteres tárcsákra, hátul egydugattyúsak teszik ugyanezt, szintén 360-as tárcsákon. Az S alapból 390 milliméteres tárcsákat kap, felárasan viszont mindkettőhöz kérhetők 402 milliméteres karbon-kerámia darabok.
Nem csak a technika, a külső is különleges. Öblösebb lökhárítók és markánsabb szélesítések teszik messziről félelmetessé és felismerhetővé a legdurvább E-osztályt. A hűtőrács is különleges, igazán hatásos, nagy lyukakra osztott darab, s a 19 colos AMG felnik sem kevésbé látványosak. Ezeken felül apró hátsó szárny és négyvégű sport kipufogórendszer teszi teljessé a képet. Bent pedig az elmaradhatatlan karbon és Alcantara, valamint a játékosnak ható kék hangulatfény fokozza az adrenalinszintet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?