A Lexus is visz egy világpremiert Goodwoodba

Goodwoodban a Lexus UX is mozgásba lendül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Világpremierjét Genfben tartotta a Lexus UX, de akkor még csak statikusan láthattuk, Goodwoodban viszont már mozgásba is lendül a Lexus legújabb, legkisebb SUV-ja.


Az először 1993-ban megrendezett, tehát idén már 25 éves goodwoodi sebességfesztivál (Goodwood Festival of Speed) a világ egyik legnagyobb jelentőségű független autós örömünnepe. Az 1993-as kezdetek óta kultikus státuszba emelkedett fesztivál mind gyakrabban ad otthont nagyteljesítményű sportautók világpremierjének, az idei rendezvény (2018. július 12-15.) egyik sztárja az új Toyota Supra, de a Toyota prémiummárkája, a Lexus sem hagyja újdonság nélkül az ünnepélyt.
A nagyközönség itt láthatja először mozgás közben a Genfi Autószalonon debütált UX szabadidő-autót, amellyel annak ellenére teljesen új ügyfélkört kívánnak megszólítani, hogy annak fejlesztése során ugyanazokat az értékeket tartották szem előtt, mint a márka nagyobb típusainál.
Hirdetés

„A kezdetektől fogva arra törekedtem, hogy megértsem, milyen új élményekre számít a célközönség, a harmincas éveikben járó férfiak és nők, az X generáció tagjai” – mondta Kako Csika, az UX projekt vezető mérnöke. Így született meg a márka markáns stílusjegyeiből építkező, mégis teljesen egyedi megjelenés, amelyben a tágasság és a biztonság érzése egyaránt érvényesül. A vezetői környezet kompakt, pilóta központú, az emelt üléshelyzet révén kiválóan áttekinthető a forgalom – ugyanakkor a modell alapját adó, a Lexus által most először alkalmazott GA-C platform a kategóriában egyedülállóan mély tömegközéppontot és különösen szilárd karosszériaszerkezetet szavatol, ami precíz, dinamikus vezethetőséget eredményez.
A kontrasztok játéka az UX számos további részletében is tetten érhető: ilyen a negyedik generációs öntöltőnek mondott, magyarán külső töltési lehetőséget nem kínáló full hibrid hajtáslánc, amely az új generációs 2,0 literes benzinmotort egy – vagy a négykerék-hajtású kivitelekben kettő – villanymotorral társítva egyszerre kínál komoly teljesítményt és minimális károsanyag-kibocsátást. Nem hiányoznak célközönség számára magától értetődő, modern kommunikációs és online szolgáltatásokat ellenpontozó, tradicionális japán kézműves értékek, amelyek a burkolatok és a bőrkárpitok különleges kidolgozásánál érvényesültek.
Az UX250h a dinamikus hangvételű F Sport kivitelében lép fel Goodwoodban, ezzel is tisztelegve az idén tízéves F-sportcsalád előtt, amelynek több különleges példánya is elkíséri az újdonságot. Az ikonikus LFA szupersportkocsi és az RC F jubileumi kiadása mellett két versenyautó, az RC F Cup, valamint az észak-amerikai és európai GT-szériákban egyaránt rendkívül eredményes RC F GT3 is részt vesz a sebesség és az autózás legnagyobb örömünnepén a hétvégén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?