A német kancellár is felszólalt a belső égésű motorok megmentése érdekében
A németek álláspontja világos: 2030 után is kellenek a benzinmotorok!
Friedrich Merz német kancellár levelet küld az Európai Bizottságnak, amelyben az új belső égésű motorral hajtott autók 2035-re tervezett fokozatos kivezetését szeretné enyhíteni.
„Kezdeményezésünk a versenyképesség és a klímavédelemmel szemben támasztott követelményeink közötti jó összeegyeztethetőség megteremtéséről szól” – mondta Merz egy november 28-i sajtótájékoztatón. Merz konzervatív pártja és a szociáldemokraták azt akarják, hogy az EU 2035 után, a tilalom hatálybalépése után is engedélyezze a konnektoros hibridek, a hatótávnövelő benzinmotorok, illetve a „nagy hatékonyságú” hagyományos járművek forgalmazását. Merz köztudottan egyetért a német autóiparral a kibocsátási célérték enyhítését illetően, de a koalíció kisebb partnere, a szociáldemokraták korábban megosztottak voltak ebben a kérdésben.
Az elektromos járművekre való átállás iránti elkötelezettség hangsúlyozása mellett Merz elmondta: a koalíció támogatási programot indít az alacsony vagy közepes jövedelmű háztartások megsegítésére villanyautók és konnektoros hibrid járművek vásárlásához vagy lízingeléséhez. A koalíciós dokumentum szerint 3000 eurós alaptámogatást terveznek, amelyet gyermekenként 500 euróval, maximum 1000 euróig emelnek. A program állítólag már jövőre elindul. A kancellár enyhítési kérését azonban több civil szervezet, köztük a Transport & Environment is kritizálta, szerintük Berlin a múltba kapaszkodik, amely csak súlyosbítja az autógyártók gondjait. „Aki azt hiszi, hogy Németország a jövőben munkahelyeket és értékteremtést fog tudni biztosítani a ma már elavult belső égésű motortechnológiával, az szándékosan huny szemet a valóság felett” – mondta Sebastian Bock, a T&E Germany vezetője.


