A minimalista külső alatt bonyolult technológia rejtőzik
A Porschétól már megszokhattuk, hogy ha valamit megcsinálnak, az úgy van megcsinálva, ahogy kell. Sportautóikat, fÅ‘leg a 911-es szériát az autós világban sokszor illetik a tökéletes jelzÅ‘vel, és persze ez szubjektÃv, de egy Turbóról azért még nem hallottunk senkit sem negatÃvan nyilatkozni, legfeljebb csak az irigység miatt. Néha persze becsusszannak apróbb bakik, mint például a Panamera klÃmaberendezésének fúvókái, amit érintÅ‘képernyÅ‘rÅ‘l kell irányba állÃtani. Az efféle újdonságok nem fogják megváltani a világot, ám tud olyat is a márka, ami valóban jelentÅ‘s fejlesztésnek számÃt az autóiparban - az ilyenekbÅ‘l pedig annyit zsúfoltak a Taycanba, hogy a német Center of Automotive Management (CAM) szerint az elmúlt egy évben ennél innovatÃvabb autó nem került a piacra.
A stÃlusos külsÅ‘ is funkcionális: kategóriájának legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkezik a Taycan
Szám szerint 27 technológiai vÃvmány került a Porsche elsÅ‘ villanyautójába, melybÅ‘l 13 világelsÅ‘ újdonságnak számÃt, ezáltal a szakértÅ‘ zsűri szerint az autóipar fejlÅ‘désének egyik meghatározó tényezÅ‘je lett a modell. ErrÅ‘l az idei AutomotiveINNOVATIONS Report cÃmű elemzésükben számolnak be, az ehhez való hozzáférés viszont félmillió forintba kerül, úgyhogy a Porschéra kell hagyatkoznunk, hogy valóban Å‘k kapták a megtisztelÅ‘ cÃmet. Többek között az akkumulátor 800 V-os architektúrája, a hátsó tengelyre helyezett kétsebességes váltó, az akár 265 kW-os fékenergia-visszanyerés, illetve a szegmens legjobb légellenállási együtthatója (0,22) nyűgözte le az autóipart kutató tudósokat.
"Örülünk, hogy az elsÅ‘ teljesen elektromos sportautónk ilyen gyorsan eljutott az AutomotiveINNOVATIONS pódiumának legfelsÅ‘ fokára. Ez egy fantasztikus megerÅ‘sÃtése cégünk innovatÃv erÅ‘sségének és az úttörÅ‘ szellemiségnek, amely a Porschénál található" - nyilatkozta a márka vezérigazgatója, Oliver Blume.
Az akkumulátor 800 V-os architektúrája gyors töltést tesz lehetővé
Ha kütyükrÅ‘l van szó elektromos autókban, sokaknak a Porsche helyett valószÃnűleg a Tesla modelljei jutnak eszükbe, és bár Elon Musknak biztosan lenne egy-két szava a zsűrihez, az is igaz, hogy a videojátékozás és mozizás az autóban nem lendÃt nagyot a mobilitás fejlÅ‘désén. Persze az önvezetÅ‘ funkciókkal a Tesla is nagyban hozzájárul az utazás jövÅ‘jének formálásához, de a CAM most mégis a Taycant választotta 2020 leginnovatÃvabb autójának. A szervezet egyébként már 2005 óta kutatja és értékeli az autóipar technológiai vÃvmányait, azóta már több mint 12.000 újÃtást vizsgáltak meg, ám ha valaki mégsem tartaná Å‘ket hiteles forrásnak, 40 nemzetközi dÃj zsűrije már nem tévedhet - ennyit kapott ugyanis eddig a Taycan, ez lett többek között a Világ Év Autója, a Top Gear Év Autója, KÃna Év Zöld Autója és Németország Év Autója is.