A Porsche vezetői is autóbolondok: jön a 911 R

Turbó nélküli, kéziváltós purista csúcsváltozat készül a Porsche 911-esből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autós világ kereke egy irányba és gyorsan forog, de a Porshénak is van szíve, nem is kicsi. Jön az 911 R, ami igazi gyűjtői darab lesz.


Kell a turbó, mert csak vele lehet elég teljesítmény mellett teljesíteni a mai környezetvédelmi normákat. Egyfelől ez a nagy igazság, másfelől meg aki kicsit is fogékony a témára, jól tudja, hogy egy feltöltés nélküli, kihegyezett szívómotornak nincsen párja. Egyenletes teljesítményleadás, tiltás jó magasan, virgonc karakter és hanghatások, mint sehol máshol. Mindez persze, ha egy boxer hathengeres Porschéről van szó, még inkább okozza az autórajongó szív sajdulását. A régi Porsche érzés után sóvárgóknak kicsit csalódás volt a 911 GT3, de nem a gyakorlatban, csakis elvi síkon. Ismerjük be, a gép sokkal jobb tud lenni az embernél, emiatt került a GT3-ba kézi váltó helyett a villámgyors PDK duplakuplungos automata, de a következőből állítólag már lesz kéziváltós is.
Hirdetés


A Porsche 911 R nem a köridők vadászásához, hanem a vezető örömszerzéséhez lesz a legjobb eszköz. Korábban már hírbe hozták az autót és most kémfotókon is megjelent. Természetesen típusfeliratot nem hord a farán, csak egy jókora diffúzort és dupla kipufogót, továbbá a legérdekesebb, hogy nincs ott a nagy szárny. A 911 GT3 pályahasználat helyett igazi élményautózásra fejlesztett változata az 1967-es, kikönnyített 911 R szellemiségében éledhet újjá. Nagy valószínűséggel nem is limitált szériaként, hanem a normál kínálat részeként. A bemutató jövőre esedékes, hogy a kerek évfordulóra már a szalonban legyenek az új autók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?