A szerelők réme lehet a Shell új üzemanyaga?

Motorvédelmet ígér a Shell új technológiája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itthon is bemutatkozott a Shell legújabb fejlesztésű üzemanyaga, ami hatékonyabb működést és hosszabb élettartamot ígér a motornak, emellett a teljesítményre fókuszál.

Johanne Smith, a Shell üzemagyagfejlesztő-mérnöke mutatta be az új V-Power üzemanyag Dynaflex technológiáját, ami hatékonyabb működést ígér mind a benzines, mind a dízel üzemű autóknak


Nem új üzemanyagot, hanem a V-Power benzin és gázolaj legújabb generációját vezette be a Shell napjainkban Magyarországon. A normál benzin és gázolaj mellett a 100-as is megújult, méghozzá mindhárom a Dynaflex technológiának hívott új eljárással. Ahogy az autógyártók folyamatosan fejlesztik az egyre kisebb, de egyre nagyobb teljesítményű motorokat, úgy az üzemanyaggyártóknak is lépést kell tartaniuk velük. A Shell bemutatóján nagyszerű példákon szemléltették a generációk közötti változást, persze kicsit elnagyolt lista, de míg egy 1962-es Ford Anglia egyliteres motorja 36 lóerőt teljesített, ma ugyanekkora motorból 140-et hoznak ki az ovális márkánál. A teljesítmény persze nem jöhetne létre rendes kenés nélkül, aminek jó részét persze a motorolaj végzi, de nagy szerepe van a kis ellenállásban az üzemanyagnak is, ebben hatékony az új V-Power.

Egy mai autó egyliteres motorblokkja elfér akár egy kabinbőröndben is, miközben például a Fordnál 140 lóerőt teljesít az EcoBoost, ezzel kell lépést tartaniuk az üzemanyaggyártóknak


Hirdetés
A Dynaflex technológiával készülő új benzin 20%-kal több súrlódáscsökkentő adalékot tartalmaz, ugyanez az adat az új V-Powert a jelenlegi normál FuelSave-hez hasonlítva a háromszorosa. Az új üzemanyag elődjéhez képest magasabb fordulatszámon is legalább annyira hatékony, mint alacsony fordulat mellett, valamint a koszolódást is hatékonyabban előzi meg. Láthattuk, mennyire képes bekormolódni egy üzemanyag befecskendező, vagy egy szelep, az ennyire rossz állapotú alkatrészekből már nyilván nem képes újat varázsolni, az új autók motorját viszont hosszabb ideig lehet képes hatékonyan működtetni és megóvni a jelentős kopásoktól.

Az új V-Power üzemanyaggal működtetett motor befecskendezője és egy hagyományos benzinnel üzemeltetett motor azonos alkatrésze. Jól látható a különbség, ha azok a hajszálnyi kis lyukak eltömődnek, a motor járása tökéletlen lesz, és veszít a teljesítményből

A Dynaflex technológiájú üzemanyagok tisztító hatását már Shu Yow, szintén a Shell üzemanyagfejlesztő-mérnöke szemléltette. Az új üzemanyag részecskéi magukhoz vonzzák a szennyeződést, állítólag már az első használat után tisztábbak lehetnek a motor belső alkatrészei.


Nem csak a V-Power üzemanyagokban jelenik meg a Dynaflex technológia, de a FuelSave benzinben és gázolajban is hamarosan. Emellett még egy újítást eszközölek a Shell kutakon, amit az egyik budapesti töltőállomáson már láthattunk is, ez pedig az oszlopok digitalizációja. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy míg autónkat töltjük, egy az oszlopon lévő kijelzőn rendelhetünk kávét, süteményt, amit szeretnénk, és azt bent összekészítik, mire besétálunk fizetni.

A Shell töltőállomások új fejlesztése emellett a jobb oldali piros oszlopon látható érintőkijelző. Ezen rendelhetünk bármit, amíg autónkat töltjük

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ebben egyetértek! Sajnos én nem voltam ennyire körültekintő és elég sokáig a Shellnél tankoltam. Gondoltam a márkanév kötelezi, de tévedtem! Idén január elején – amikor a jó kis -10 celsiusok röpködtek – szépen ledermedt a gázolajnak nevezett “keverékük” a tankomban és három alkalommal lerobbantam reggel munkába menet.
    Anno egy Agip céges autót hoztak be hozzánk, hogy “nem indul”, aztán az “üzemanyag” leszívásakor nem hittem a szememnek, hogy az átlátszó csövön valami fehér színű anyag folyt a kannába. Persze rögtön mintavételezés, lezárt üveg stb., de később jött az utasítás, hogy nem kell ebből ekkora felhajtást csinálni. Hát, biztos más kúton tankolt, az volt a probléma, khmm… Cserebere ami kell, aztán hadd menjen az autó a dolgára.
    Ebből kiindulva remélem, hogy hamarosan ugyanannyi Shell kúttal fogok találkozni, mint most Agippal. Ja, és az Egér úti kutat kerülje el mindenki jó messzire!

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Én másra gondolnék nem valami olajfogó pvc szelepre vagy mire.
    Szimplán arról van szó szerintem hogy égésszabályozást optimálisabban csinálták meg mint a tsi és társainál.
    Gondolok itt ilyenekre hogy tsi 1 literrel kevesebbet fogyaszt mert kevesebb benzinnel több levegővel megoldva jó fogyasztást produkál 100km-en de kormol, 40ezernél meg kokszlerakódást lehet kaparni.
    A tce meg inkább optimálisabban annyi benzint adagol ami az ideális hogy ne csináljon lerakódásoklat.
    Mondjuk amit a tce 115 (nissan 1,2) tud, azt már nem biztos hogy a tce130 (renault teljesítménynövelte) is tudja, bár azt mondják igen.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    közben megvan a pcv szelep miatt van, a forgattyusházból jövő cuccban van bőven olaj. a renault megoldására kíváncsi lennék, hogy oldották meg, de nem találtam konkrétat még.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    az egr szelep (mivel valóban marad korom az új közvetlen befecskendezősökben, ezért a kipuff gáz visszavezetése valóban korommal is jár ez is lerakódhat) a pcv szelep pedig a forgattyúsházban lévő nyomást engedi el, h ne robbanjon szét, viszont abban is van olaj (nem korom szinten), ami ha a forró,száraz szelepszárra jut……akkor ez lesz (ahogy nézem a fő hibának ezt mondják a szívócsatorna és a szár koxosodásának). márpedig ez lesz, mert visszaküldi a szívó oldara a pcv a +nyomásos benti mixet/cuccot.
    Közben találtam egy képet egy Catch can-es arctól, 3000 mérföld után egy csomó olajat fogott meg :

    [url]https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/uffp8t2mryrbhjzzefgf.jpg[/url]
    [url]https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/y5m6dalvzg9oiukbj25v.jpg[/url]

    nem gyenge..és ez 3000 mérföld, nem 200 ezer km….

    ha az egr-re nem is, de a pcv-re a renault rakott lehet egy ilyen kis olajfogó bödönt, akkor már jól csinálták…visszaforgatni a motorba sajnos nem lehet.

    elméletileg a pcv can-ra a kifogás az, hogy azt is üríteni kellene x időközönként (párás és vagy/köd/hideg időszakban még hetente 2 hetente is), azt viszont a user 100%- hogy nem csinálná meg szal túlfolyás vagy eltömődés lenne a vége…még az olaj cserét is sokan 30 ezrenként csinálják, nem még egy ilyen kis plusz sz@rral vesződjenek….pedig ha jól látom, eléggé hatásos. Ha 20ezerért viszont megcsinálják (akiket linkeltem) az nem vészes, 100 vagy 200 ezer km-eneként.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Az a helyzet, hogy ezek a közvetlen befecskendezéses benzinesek kormolnak. És ez a probléma már a Mistubishi GDI-nél is megvolt, ami talán az első széria ilyen motor volt.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    De a kipufogó gáz visszavetés a benzineseknél jóval kisebb ” ha jól tévedek 5-15% körüli” mint a dieselnél ráadásul a benzin motor nem is kormol de valóban a visszavezetéstől is adódhat a ráégés . Az viszont biztos hogy ha azzal az egr szelep tisztítóval van kezelve minden olajcserekor ” 10-15.000 km” akkor a lerakódás probléma gyakorlatilag megszűnik 2.200 ft ért … ami szerintem barátibb ár mint az elhanyagolt motor manuális tisztítása …

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ha jól emlékszem volt valamilyen szabadalmuk az 1.2tce-nél egr téren lehet ez a kulcsa. Volt róla anno cikk, rengeteg újdonságot vezettek akkor be rajta, nem is értettem miért ez ecoboost kapta akkor az év motorja díjat, mert közel egyszerre jelentek meg.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Tévedtem, nem csak a szelepszárról szedik le a koxot, de a szívócsatornából is valamennyit. Ha valakit érdekel/szüksége van rá akkor : morvaiauto.hu (ezittareklámhelye, pénzt nem kapok érte! 😀 ) . Ha van PCV -je , akkor megelőzés képp pedig (vagy tisztítás után érdemes lehet) : Oil Catch Can-t kell beírni a gugliba és kidobja az okosságot.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    direkt befecsis általában az újabbak, a lerakodás viszont nem a szűrőn át jutott szöszmöszeid miatt van, hanem a visszavezetett kartergáz miatt (meg minden visszavezetett sz@r miatt, h meglegyen az euró 622 besorolás is), ami szépen lassan rárakódik/ég a valóban az üzemanyag által nem hűtőtt szelepszárra. Jó keringetéssel (PCV) meg lehet oldani a dolgot (a tce szerintem ezzel oldaja meg), de erre direkt vannak “utólagos” catch can-ek (pl. tfsi-kre is). Árra mondjuk 100 ezer körül van, mint egy full tisztítás.

    egyébként van nem “full” tisztítás is 20ezer huf körül, itt csak a szelepekről oldják le a cuccot lassan, ami persze félsiker, de már nem rossz megoldás. A szívócsatorna már durvább esetekben szűkül annyira, hogy a gyári programot sem szolgálja ki (szóval a full én úgy gondolom fölösleges, ha valaki nem tuningol).

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    De van egy másik olcsóbb megoldás… EGR szelep tisztító spry… ha újkora óta használják az autónál és az egyébként 10-15.000 km enkénti olajcserekor befújják a légtömegmérő után a szívósorba ez is megoldja a problémát. Nem kell attól tartani hogy nagy darabokat old le mert eleve nem tuja leoldani hanem gyakorlatilag lemossa a szelepeket . Fontos viszont hogy csak és kizárólag a lerakódás megelőzésére szolgál a már lekoszolódott szelepeket manuálisan kell lepucolni és a sryt használni a következő olajcserekor. Valamint csak olajcsere előtt szabad használni mielőtt még a friss olajat beleöntik mivel valamennyi anyag átjut a gyűrűkön és beleoldódik az olajba. Ezzel együtt szintén olajcserekor érdemes egy tanknyi benzinhez adni egy adag injektortisztítót …

    Az EGR szelep tisztító költsége “Wyns a legolcsóbb” 2.200 Ft az injektortisztítóé pedig 1.200 ft… ezzel a praktikával garantálhatóan jobb hatást lehet elérni mint bármilyen csoda benzinnel ami 10-25% os felárral árulnak az alap 95 öshöz képest …

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ezek a lerakódások a szívórendszer ” fals” levegő szívásából adódnak vagy a nem megfelelően tervezett légszűrőből . Az a részecske tud csak lerakódni ami átjut a légszűrő betéten/házon/csövek illesztésén. Ha ez nem lenne nem lenne mi ráégjen a szívószelepre … Feltételezem a Renault megtervezte rendesen a szűrést… vagy bizonyos üzemállapotban sűrítésnél nyitva marad a szívószelep picit és visszajut az üzemanyaggal keveredett levegő. Ez által visszíjuthat szívósorba és leoldja a rárakódott koszt … csak lehet hogy nem reklámozzák .

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ez egyébként baromi érdekes miért van az, hogy az egyik akár pár 10e km alatt tele lesz korommal a másik meg nem. Az utóbbi a ritkább. Az biztos, ez az 1.2 tce kiemelkedő a kategóriában, semmi rosszat nem hallani róla.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ugyan ezt az eredményt éred el vele ha 10.000 km-enként csinálsz egy tanknyi befecskendező tisztítást mert a szívószelepet ez sem tisztítja le csak maximum az injektort … 1.200 ft egy liter 95 benzinhez egy tanknyi lötty és nem kell a Vpovernél is drágább üzemanyagot tankolni !!!! … egyébként a szívószelep lerakódást semmilyen üzemanyag nem oldja meg … ugyan is a fő probléma az az hogy az új konstrukciós direkt befecskendezéses motoroknál már hengerfejbe fecskendezik az üzemanyagot a régebbi szívósoros megoldás helyett … na már most a szívósornál a befecskendezett üzemanyag leoldotta a légszűrőből átkerült por részecskéket ez által nem tudott ráégni a szívószelepre. Az új direkt befecskendezésnél meg értelem szerűen a befecskendezés nem oldja le mivel nem jut el odáig …kivéve az atkinson vagy miller ciklusú motoroknál ” itt részterhelésnél sűrítési ütemben nyitva marad a szívószelep ezáltal kis mennyiségű üzemanyag visszajut a szívósorba amit a következő szívási ütemnél újra beszív a levegővel és így tovább “illetve a kettős befecskendezést használó motoroknál pl :Lexus szívó motorok , és az új 2.0 t motor , valamint az Audi 2.0 tfsi motorok ” 211 lóerős régebbi motor ” és az új fejlesztések 190 le ultrától felfelé … valamint az 1.4 tfsi cod illetve az új 1.5 tfsi. Ezekbe a motorokba tök felesleges tisztítót használni a lerakódott szívószelepek miatt .. mert értelem szerűen nem rakódik rá semmi …

    Tök jó reklámfogás a Shell részéről hogy ráment most erre a motorkonstrukciós hibára biztos lesz pár balek aki majd beletankolja abban a reményben hogy megússza a 100.000 ft-s vagy annál drágább manuális tisztítást ami valójában segít ezen a problémán 🙂 .

    Én azt javasolnám , hogy aki ezen az üzemanyagon gondolkodik most felejtse el mert literenként kb 30 forinttal drágább mint a normál 95 !

    Ha azt vesszük alapul hogy kb 40.000 km körül kezd előjönni a lerakódott szívószelep probléma ” már ha előjön egyáltalán” és ha számolunk egy baráti 6 literes átlagfogyasztást rögtön kiderül , hogy 6.667 liter csoda Vpover” marketing szöveg mert nem oldja meg a problémát” üzemanyagot vásároltunk ennek felára a normál 95 öshöz képest kb 200.000 ft 40.000 km alatt !!!! Na már most a tisztítás ami valóban megoldja az a szívósor leszerelése és manuális tisztítás ez kb fele ennyibe kerül …. :DDD 100.000 ft ből kiszokott jönni . Na már most kérdezem kinek éri meg ez az üzemanyag ebben a formában ?

    Nem ártana bevezetni Magyarországon azt az Usában jól működő rendszert hogy ha egy cég nem tudja telesíteni a hazugságaiban ígért dolgokat anyagi kártérítéssel feleljen az átvert vásárlóknak!

    Nem ártana a rezsicsökkentést itt is alkalmazni !!!

    Egyébként nem járok a Shellre tankolni mert a szarjuktól amit eladnak füstöl az autó és alig akar menni tőle … ráadásul folyamat veszekedni kell a kutassal hogy ne a drága üzemanyagot tankolja bele hanem a simát … aztán beérsz a pénztárhoz fizetnél és azzal fogadnak hogy vegyél energia italt ,csokit, kv-t vagy ha mást nem de legalább levegőn kívül vegyél valamit a 200% os felárral dolgozó shoppban… hát köszi bazeee de tankolok inkább azon a kúton ahol nem idegesítenek fel ezekkel a hülyeségekkel .

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ezt olvasva felmerült bennem a kérdés, hogy egy átlag autóba érdemes-e 1-2 alkalommal ilyen vagy egyéb 99-100-as benzint tankolni, ami kitisztítja a motort? Mondjuk egy 2006-os 1.4-es benzines Focusba? Vagy ez csak akkor lehet hatékony, ha mindig ezt tankoljuk? Esetleg csak az újabb motoroknál jelentkezik markánsabban a különbség?

Vélemény, hozzászólás?