A villanyautó-tulajok fele legközelebb nem elektromos autót vesz

Nőtt az elektromos meghajtás vásárlómegtartó ereje, de így is sokan vesznek benzinest vagy dízelt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Teslák tulajdonosait leszámítva meglepően sokan belsőégésű motoros autót szeretnének villanymodelljük mellé vagy helyett.

Meglepő eredménnyel zárult az S&P Global Mobility tanulmánya, amiről a Carscoops számolt be. Úgy néz ki, az elektromos autók térnyerése nem lesz azért olyan gyors, mint egyesek várták vagy akarják. Még ha vesz is valaki zéró emissziós modellt, a kipufogót használó autókról jó eséllyel nem fog tudni lemondani. A tanulmány szerint ugyanis a villanyautó-tulajok nagyjából fele következő autójának vásárlásakor a hagyományos meghajtású kocsik közül fog választani.
Hirdetés
A kutatók gyorsan leszögezik persze, hogy ez nem azt jelenti, hogy néhány éven belül ennyi elektromos autót cserélnek le benzinesre vagy dízelre. Természetesen ez is előfordulhat egyes háztartásokban, de sok esetben arról van szó, hogy a család a villanyautója mellett jelenleg meglévő második vagy harmadik autó lecserélésekor fog belsőégésű motoros kivitelt választani. Ez viszont azt jelzi, hogy még azok nagy része, akik vásároltak már villanyautót, sem képesek teljesen elhagyni a hagyományos meghajtást a következő években (még ha hibridre is váltanak). Nem mindenki gondolja így persze, hiszen a válaszadók másik fele úgy nyilatkozott, hogy legközelebb is elektromos autót vesz. Itt egyaránt megjelennek az egyautós háztartások, akik jelenlegi zöldrendszámosukat is környezetbarát modellre cserélik majd, valamint azok is, akik az elektromos modell kipróbálása után második vagy harmadik autójukat is ilyenre váltják. Eltérőek egyébként az értékek márkák és modellek között: leginkább a Teslák tulajdonosai gondolkodnak ismét villanyhajtásban a következő vásárlásuk alkalmával (76,7%), majd a Nissan és a Chevrolet (63,2% és 60,6%). A Mercedes-Benz és a Jaguar vásárlóinak több, mint 56%-áról mondható el ez, az Audinál 50,1%-ról. Ezek az értékek egyébként 24-25% körül voltak még 2020-ban az utóbbi három márkánál. De más gyártók vevőinél is nőtt a villanyautót újra vásárolni szándékozók aránya, a Porschénál például 23,3%-ról 36,8%-ra. A BMW-nél viszont úgy tűnik, kevésbé elégedettek az elektromos meghajtással (vagy más márka-specifikus ok miatt ragaszkodnak a belsőégésű motorhoz legközelebb), itt 45,9%-ot mértek, de 2020-ban ez még 46,6% volt. A Ford Mustang Mach-E sem remekel ilyen szempontból, ennek tulajdonosai közül csak 37,3% választana legközelebb is kibocsátásmentes autót.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?