Hirdetés

Ablaktörlő sincs a legújabb elektromos Kián

Kia Naimo - újabb emissziómentes koreai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy éven belül immár harmadik elektromos autóját mutatja be a Kia. A Naimo négyüléses, egymással szemben nyíló ajtós és középső tetőoszlop nélküli.

A Naimo jelentése koreaiul kör alak. Az kompakt, elektromos modellt a Kia elektromos CUV-nak, azaz crossover utility vehicle-nek nevezi, magyarán egyik kategóriába sem sorolható be, az egyterűk, a szabadidő- és a személyautók között áll

Csekély túlnyúlások jellemzik a 3,89 méteres hosszához képest igen nagy, 2,65 méteres tengelytávra épülő Naimót

A 3,89 méter hosszú,1,84 széles és 1,59 magas, 2,65 méter tengelytávú Naimo méreteivel alig marad el a Kiától tavaly megismert és már tesztelés alatt álló Venga EV-től. Hossza 18,5 cm-rel rövidebb, de tengelytávja 3,5-tel, szélessége 7,5-tel, magassága 1-gyel több utóbbiénál. Míg a Venga EV kívülről a hagyományos, belső égésű motorral szereltektől semmiben sem különbözik, a Naimo, a márka másik elektromos autójához, a Pop-hoz hasonlóan igazi koncepció. 20 colos, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal, (az Opel Merivából ismert) középről, ráadásul középső tetőoszlop nélkül nyíló ajtókkal, LED-es fényszórókkal, a légellenállás javítása érdekében külső tükrök helyett visszapillantó kamerákkal, ablaktörlők helyett magas nyomású levegővel tisztított szélvédővel büszkélkedhet.

Négyüléses utasterében a Naimo különleges, szeparált támlájú, de ülőlapjukkal egybefolyó üléseket hord. Műszerfala LED-es, hátsó utasait érintőképernyős tábla-számítógép szórakoztatja

Középről, ráadásul tetőoszlop nélkül nyílnak az oldalsó ajtók

A Naimo utasterébe tradicionális koreai burkolatok (tölgyfa ajtó-betétek és padlóborítás, kézzel készített han-ji papír tetőkárpit), valamint high-tech kütyük sora, például a hátsó utasokat szórakoztató érintőképernyős tábla-számítógép, LED-es, vetített műszercsoport egyaránt került.

A hajtáslánc lényegében a Venga EV-ben megismert: állandó mágneses, 109 lóerős, 280 Newtonméteres szinkron villanymotorjával a végsebesség akár 50 km/óra lehet. A csomagtér alá épített, az összes többinél könnyebbnek számító, lítium-ion polimer (LiPoly), 27 kWh-s akkumulátorok akár 200 kilométeres hatótávot adnak, intenzív (50 kW-os) töltéssel 25 perc alatt 80 százalékig tölthetők, hagyományos, 3,3 kW-os töltéssel 5,5 óra alatt telíthetők.

A Szöuli Autószalonon, április elején bemutatkozó Naimo nem csupán kiállítási tárgyként készült el, állítólag bekerül a Kia elektromos-autó tesztparkjába, így hozzájárul majd azon tapasztalatokhoz, melyek alapján néhány éven belül a koreaiak palettáján is szerepelhet emissziómentes autó.

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?