Alapnak jó és olcsó – Hyundai i30U teszt
Hyundai i30U 1.4i Life teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akit nem érdekel a kocsi, és elvárásai a megbízhatóságra, az olcsóságra, és a kényelmes üzemre összpontosulnak, az súlyos hibát követ el, ha vásárlásnál figyelmen kívül hagyja a Hyundai i30U-t – akár induló Life kivitelében.
Vállalható külsővel bír a Life alapmodell, igaz, a tesztautó kapott néhány extrát
Kombi karosszériával már alaposan kiveséztük a Hyundai megújult alsó-középkategóriás modelljének egy másik kivitelét. Azok kedvéért, akik nem olvasták azt a cikket, és/vagy most lusták oda kattintani, gyorsan összefoglalom a tapasztalatokat: az i30U egy alapjaiban támadhatatlan konstrukció, minden téren legalább átlagos, de inkább azt valamelyest meghaladó teljesítményre képes, műszaki és kényelmi tartalmához viszonyítva reális árát pedig ütős garanciális csomag teszi kifejezetten vonzóvá.
Ma az autók egyik legfontosabb ismertetőjegye a lámpa. A tükörházban index villog
Pörgetni kell, hogy mind a 109 lovat érezze az ember - de ilyenkor már hangos
Városban kellemes partner az i30U, lustának semmiképpen nem mondható, és százon 8 liter körül fogyasztott. Hosszabb etapokkal lejjebb is szorítható az étvágya
109 lóerőt ígér az adatlap, és biztos ott is van mind, csak rettentő messze – maximális forgatónyomatékát ugyanis magasan, 5000 1/percnél adja le a motor, aminek ráadásul üresen is 1,3 tonnát kell mozgatnia. Kulturált gázreakciói miatt tohonyának nem mondanám, de ráérős kényelemmel indul neki kis fordulatszámról, és az erejével együtt a hangja is megjön az alapjáraton amúgy rettentő csendes motornak - autópályán már bekapcsolódik az utasok beszélgetésébe. Ha gyakran tervezünk hosszabb utakat, érdemes lehet elgondolkozni a nagyobbik benzinmotoron, annak ellenére, hogy az sem a kifinomultság szobra, viszont legalább dinamizmussal kárpótol a zajért.
Elegendő férőhely, tisztességes kidolgozás és sok tartozék jellemző az alapmodellre is
Döntően puha anyagokból áll a műszerfal
Nem ébreszt érzelmeket az i30U formája, de nem is lóg ki a konkurencia sorfalából
Az alapmotoros i30-on érezhetően könnyebb fogást találni, mint a dízel kombin volt, de legtöbb panaszunk az érdemi kifogás és a kekeckedés határán fog billegni. A Hyundai azt az űrt tölti be, ami az elszabadult formatervek, a költséges, high-tech motorok, a bonyolult fedélzeti rendszerek bevezetése nyomán az Astra, a Focus, a Golf, a Bravo mögött maradt. Ha valaki ma nem akar többet egy normális kompaktnál, megfelelő helykínálattal, nem kirívóan ósdi dizájnnal, decens, de kézikönyv nélkül is kihasználható felszereltséggel, és viszonylag modern, de faksznik nélküli motorral, jó helyen keresgél. Már ha észreveszi egyáltalán.