Amerikaibbá válik a Ford Európában

Az amerikai stílussal válna népszerűbbé a Ford Európában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

"Kalandos lélek" - ez a Ford új jelszava, amellyel Európában átalakítja a kínálatát.

A Ford Európában folyamatosan engedi el a kezét legendás típusainak. Selyemzsinórt küldtek a Fiestának, a Mondeónak, és lényegében már a Focusnak is, hiszen nem tervezik az utódját. A magasabb árrést biztosító SUV-okra, crossoverekre és pickupokra koncentrálnak inkább. A kékoválosok a következő két évben három új, teljesen elektromos hajtású autót szeretnének piacra dobni, és az évtized végén teljesen elektromos hajtásra állnának át. Márpedig a Fordnál úgy látják, hogy ezek a változások lehetőséget adnak arra, hogy a márka megújítsa marketingjét egy új szlogennel, a "Kalandvágyó lélekkel", amely a "szabadság, a természet és a kaland" amerikai értékeit jelképezi. Ugyanakkor arról nem sok szó esett, hogy ez pontosan mit is jelent. Bár az tény, hogy a Bronco érkezik Európában is bizonyos piacokra, és valószínűleg a Mustang új generációja is marad. "Megragadjuk a lehetőséget, hogy teljesen újrapozicionáljuk magunkat" - mondta a Ford németországi marketingfőnöke, Christian Weingaertner, a Automobilwoche-nak. "A jövőbeli modelljeink amerikaibbak lesznek, és 2030-tól mind elektromosak”. Ám Weingaertner arról is beszélt, hogy a Ford számára a magasabb jövedelmezőség fontosabb, mint a volumenmodellek eladásai. Márpedig ez a kiskereskedelmi hálózatra is hatással lesz. Ford-kereskedők számára ugyanis a kisebb volumen kevesebb üzletet jelent. A vállalat Európában átáll az ügynökségi közvetlen értékesítési modellre, amelynek keretében a gyártó közvetlenül a vásárlóknak számláz, a márkakereskedők pedig fix díjat kapnak az eladásért.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.12.10. at 16:19
    Permalink

    Hála a jó égnek. Remek hír, hajrá! A többi gyártó is egyre inkább amerikanizálódni fog, csak még nem tudnak róla. A kisebb kategóriás autók száműzése és egyre nagyobbak tervezése, gyártása ezt automatikusan hozza magával. Sőt, maga az a felfogás, hogy “a profit mindenek felett”, is ízig-vérig amerikai eszme – a profitmarzs márpedig fontosabbá válik, mint az eladott darabszámok. A carsalesbase.com oldal böngészése sem lesz már olyan fontos, mint régebben…

    • 2022.12.10. at 20:09
      Permalink

      Azért ez nem teljesen igaz, hiszen maga Henry Ford volt az, aki az átlagkeresetűek számára is elérhetővé akarta tenni, és tette is az autót és a Model T a jó példa, hogy úgy is lehet sokat keresni, ha elérhető áron adják az autót.

Vélemény, hozzászólás?