Amíg meg nem főtt a motor

Michelisz vb-futamot vezetett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három körön keresztül állt az élen Michelisz Norbert a túraautó világbajnokság portimaoi második futamán, amelyet motorhiba miatt kellett feladnia. Az első futamon hetedik lett.

A második futamon a második helyről indult, pontosan onnan, ahonnan Marrakechben és Zolderben.
Na és mit gondolnak, mi történt? Nem, ezúttal nem fulladt le, hanem simán az élre állt.
Az első kanyarokban volt egy kis lélegzetvételnyi előnye, de aztán vészesen elkezdett megérkezni a nyakára Gabriele Tarquini és Yvan Muller, a harmadik körben pedig meg is előzték Norbit.
Annyi baj legyen, egy WTCC dobogónak is örültünk volna. Csakhogy a két éllovas után a mezőny többi tagja is szépen elhúzott Michelisz mellett, aki hamarosan ki is állt a boxba, miután 117 ºC-osra forrt a vize a motorban.

Miután a motorhoz csak a Seat szakemberei nyúlhatnak, valószínűleg ott kell keresni a hibát. Főleg azok után, hogy a Zengő Dension Team szerint két cső is le volt esve a Leon TDI-n.
Pech. De azért belegondolni, hogy egy magyar fiú vezette a túraautó vb mezőnyét, elég libabőrös dolog.
Az első verseny a pontszerzés tekintetében jobban sikerült. Michelisz a hatodik helyről indult és a pálya poros oldalán fordulva egy helyet veszített. Aztán egy kicsit bemélázott egy kigyorsítást és Nykjaer elhúzott mellett. Meg még ketten.

Michelisz azonban végül visszaelőzte Nykjaert. A verseny végén azonban le kellett lassítania. A Yokohama mérnökei ugyanis még szombaton jelezték, hogy mindenki vegyen vissza a beállításokból, mert az ötven fok feletti pálya le fogja darálni a gumikat.
A Zengő Dension-csapat vissza is vett a kerékdőlésből. Volt, aki nem tette, és volt, aki ezért defektet is kapott.
Norbi végül is a hetedik helyen futott be, de az újoncok versenyében az első lett.

A második versenyre a csapat egy kicsit merészebb beállítással próbálkozott, de miután a Seat már az első körben dadogott, nem tudhattuk meg, hogy ezzel Norbi mire lett volna képes.
A csapat most autót javít és irány Brands Hatch, a következő helyszín, ahol július 18-án rendezik a versenyt.
Portimao 1. verseny végeredménye:
  1. Tiago Monteiro (P) Seat Leon TDI, 21:38,194
  2. Yvan Muller (F) Chevrolet Cruz, +1,032
  3. Gabriele Tarquini (I) Seat Leon TDI, +1,587
  4. Augusto Farfus (BR) BMW 320si, +1,826
  5. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruz, +8,807
  6. Tom Coronel (NL) Seat Leon TDI, +11,723
  7. MICHELISZ NORBERT (H) Seat Leon TDI, +12,562
  8. Fredy Barth (CH) Seat Leon TDI, +20,173
  9. Sergio Hernández (E) BMW 320si, +23,113
  10. Darryl O’Young (HKG) Chevrolet Lacetti, +23,245


Portimao 2. verseny végeredménye:
  1. Gabriele Tarquini (I) Seat Leon TDI, 21:49,935
  2. Yvan Muller (F) Chevrolet Cruz, +1,736
  3. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruz, +3,244
  4. Andy Priaulx (GB) BMW 320si, +3,570
  5. Augusto Farfus (BR) BMW 320si, +4,094
  6. Tom Coronel (NL) Seat Leon TDI, +6,201
  7. Tiago Monteiro (P) Seat Leon TDI, +6,513
  8. Fredy Barth (CH) Seat Leon TDI, +10,207
  9. Darryl O’Young (HKG) Chevrolet Lacetti, +12,751
  10. Colin Turkington (GBR) BMW 320si, +13,609


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?