Amilyen brutális az ára, olyan jó autó a BMW 6 Gran Coupe
Itthon vezettük a BMW 6 Gran Coupét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kipróbáltuk a BMW első négyajtós kupéját, és bár nem meglepő, de a 6-os sorozat harmadik tagja, a Gran Coupe márkájához és nevéhez is méltó kvalitásokkal bír.
Nem, ő nem 7-es, ő a 6 Gran Coupe. A BMW első négyajtós kupéja
Hivatalosan 4+1 személyes ez a csodás utastér, gyakorlatilag +1 senki ne akarjon lenni. A két szélső helyen 180 centis magasságig minden rendben
A hagyományos 5-ösnél vagy a 7-esnél trendibb, az 5-ös GT-nél, az X5-nél vagy az X6-nál kecsesebb vonalvezetésű, ugyanakkor méretes és mindenképp propelleres-vesés modellre áhítozóknak remek hír, hogy végre boltokban a 6 Gran Coupé, mely a normál 6 Coupénál két ajtóval és használhatóbb hátsó terével több. Bizony használhatóbb ez a hátsó tér azzal együtt, hogy háromszemélyesnek csak jóindulattal nevezhető, hiszen középen ember nem szeretne egy-két percél hosszabb időt eltölteni a hiányzó fejtámla és a lábterét szinte teljesen kisajátító, klímaszabályzást is adó középkonzol miatt. Maradjunk annyiban, hogy két felnőtt 180 centis magasságig vígan, fejedelmi kényelemben elüldögélhet hátul, legfeljebb az zavarhatja, hogy a mélyre engedett első fotelek alá bajosan fér a lábfeje.
Nem tűnik nagynak, pedig az, vezetni meg olyan, mint a többi méretes BMW-t: legalább egy számmal kisebbnek és könnyebbnek érzi az ember, zseniális
Kárpótlásként keret nélküli ablak, pazar, egyszersmind elvárt anyagminőség, árnyékoló, ülésfűtés javítja a kedélyt. Elöl szellőztethetőek is a szuperkomfortos ülések, és azt még most rögzítsük, hogy az említett tételek zöme feláras, méghozzá igen drága extra, ahogy az már csak lenni szokott ebben a kategóriában. A 6-os Coupéra 11 centit verve 2968 mm-es tengelytávú Gran Coupé 5007 mm hosszú, szélessége 1894, magassága 1392 mm, csomagtartója 460, bővítve 1265 literes. Formájára kár karaktert fecsérelni, vélhetően durva kisebbségben lesznek azok, akiknek nem tetszik. A széria Xenonon túlmutató adaptív (és a márkára jellemzően gyűrűs) LED-es fényszórók szemre mindent visznek, hátul is akadnak LED-ek, a két kipufogóvég és a szélvédő teljes szélességében nyújtózkodó féklámpa is sejteti az autó különlegességét.
Elképesztően erős a benzines és a dízel sorhatos, ikerturbós motor is, az xDrive összkerékhajtással is érkező V8-as a hab lesz a tortán. Tesztutunk során a 40d 9, a 40i 10 liter alatt fogyasztott, persze nem kímélős-odafigyelős üzemben. A 8 fokozatú automata csodás, a tőle balra található kapcsolót Comfort+ állásba tolva is hangyányit feszesebbnek tűnt a Gran Coupe elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóműve a 7-esénél
Mivel ez egy BMW, vitathatatlanul vezetőközpontú, s erről nyilván nem hátul vagy a jobb egyben irigykedve, hanem a memóriás-motoros állítású kormány mögött győződhettünk meg igazán. A műszerfal körülöleli a sofőrt, a legfontosabb adatokat a szélvédőre vetítve is látni, technikai arzenál a fedélzeten, mint adaptív tempomat automatikus fékezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelés, állítható lengéscsillapítás, aktív dőlésszabályzás, integrált aktív kormányzás, "élménykapcsolóval" választható gázpedál-érzékenység, motorkarakterisztika, szervorásegítés, menetstabilizáló-állapot és még vagy tucatnyi olyan program, amiről az átlagautós álmodni sem mer. [BANNER type="1"]
| 640i | 640d | |
| Motor - henger-/szelepszám | S6/24 benzin | S6/24 dízel |
| Lökettérfogat (ccm) | 2979 | 2993 |
| Max. teljesítmény (LE/ford.) | 320/5800-6000 | 313/4400 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 450/1300-4500 | 630/1500-2500 |
| Végsebesség (km/h) | 250 | 250 |
| Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 5,4 | 5,4 |
| Vegyes fogyasztás(l/100 km) | 7,7-7,9* | 5,5-5,7* |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 179-183* | 146-149* |
| Alapár (Ft) | 22 818 000 | 23 818 000 |
* Kerékméret függvényében (17-20 col)
Hogy viszonylag zöld és gazdaságosan vezethető is lehessen, start-stop rendszeres, Eco Pro üzemmódban optimalizáltan hatékony a gép (takarékoskodik minden energiafogyasztóval), az automata váltó 8 fokozatú, a fordulatszám cél- és ésszerűen haladva nevetségesen alacsony - de mielőtt még rátérnénk a lényegre, durungoljuk agyunkat további lehetőségekkel: radarok, kamerák, távolsági fényszóró asszisztens, éjjellátó rendszer, internet-hozzáférés, valósidejű közlekedési információk közlése, egyéb online alkalmazások hada... Tudjuk jól, pénzkérdés, nem más, kérésre mi mindennel tömik tele a személygépjárművet.
Kiváló utazóautó divatos megjelenéssel - no és masszív árral
| 650i | 650i xDrive | |
| Motor - henger-/szelepszám | V8/32 benzin | V8/32 benzin |
| Lökettérfogat (ccm) | 4395 | 4395 |
| Max. teljesítmény (LE/ford.) | 450/5500-6000 | 450/5500-6000 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 650/2000-4500 | 650/2000-4500 |
| Végsebesség (km/h) | 250 | 250 |
| Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 4,6 | 4,5 |
| Vegyes fogyasztás(l/100 km) | 8,6-8,8* | 9,2-9,4* |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 199-206* | 215-219* |
* Kerékméret függvényében (17-20 col)
Például azt a BMW 6 Gran Coupe típusú személygépjárművet, amely kezdetben kétféle benzin- és egy dízelmotorral kapható. Magyarországi ára egyelőre a hathengereseknek van, de az importőr tájékoztatása alapján napokon belül az összkerékhajtással is választható V8-as benzinest is forintosítják. Nem mintha ez annyira döntő tényező lenne egy alapáron is 23-24, extrákkal lazán több mint 30 milliós autó esetén, meghatározóbb a tudása. Az pedig lenyűgöző. Mind a két biturbó, több mint 300 lóerős, pörgős-sorhatos motor fölényes menetdinamikát biztosít az alaphangon 1750 kilós luxuskupénak, a benzinesnek szebb, padlózva ércesebb a hangja, a mélyebbről húzó dízel kevesebbet fogyaszt. A 40d papíron 5,5 liter gázolajjal is beéri, ami vicc annak tükrében, hogy 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra, végsebessége 250 km/h - és ugyanezek a számadatok érvényesek a 40i-re is azt leszámítva, hogy az ő átlagétvágya 7,7 l/100 km.
Nem csak autóztunk, vitorláztunk is
A 6-os Gran Coupe bemutatóján azt is a lelkünkre kötötték, hogy a BMW csoportnak rendkívül fontos a sporttámogatás, a márka jelenléte pedig négy sportágra, a golfra, a motorsportokra (kiváltképp a DTM-re, de itthon a WTCC-ben vitézkedő Micheliszéket is támogatja az importőr), a vitorlássportra és - 2011 óta bizonyos piacokon - a hosszútávfutásra összpontosul. A vitorlázás például a BMW számára nagy jelentőséggel bíró szempontok, a csapatmunka, a nemzetköziség és a sportszerűség megformálója is. Ennek szellemében mentünk egy élvezetes kört a Nemere II. vitorlással, a Balaton zászlóshajójával, amelynek az 1955-ös Kékszalag versenyen elért rekordját a mai napig nem sikerült megdöntenie egyetlen modern árbocosnak sem.
A három darabból álló 75-ös schärenkreuzer sorozat első hajóját 1944 júliusának végén Benacsek Jenő tervei és irányítása szerint dr. Márkus Andor számára építették az akkoriban Európa-hírű balatonfüredi Hajógyárban. Testvérei a Sirocco, amely Big Boyként került vízre, és a turistákat hajóztató Lillafüred, amelyből sosem lett versenyhajó. A tölgyfából készített vitorlás a háború viszontagságait a parton sértetlenül vészelte át, majd évekig nem került vízre. Végül Németh István kezdeményezésére a Balatonfüredi Vasas S. C. vette bérbe a Márkus családtól, és az 1950-es évadnyitó regatta megnyerésével a hajó megkezdhette igazi, versenyzői életét.
Miként azt a tulajdonosától megtudtuk, a Nemere II-nek piaci értéke voltaképp nincs, az eszmei viszont százmilliós nagyságrendű, és mivel - jókora kárt okozva - nemrég sajnos belecsapott a villám, sok minden nem működött rajta. Ezzel együtt amikor szelet fogtunk, parádésan siklott a hét fekhelyet, köztük két "koporsóágyat" is nyújtó hajó
A kilencvenes évek közepére a nagyon leromlott állapotú hajó partra került. Az időközben tulajdonosává lett Magyar Vitorlás Szövetség megvizsgálta a felújítás lehetőségeit. Mivel a Nemere II-t már csak a teljes újjáépítés menthette meg, a szövetség elnöksége - belátva, hogy ez meghaladná a szervezet erőforrásait - a hajó eladásáról döntött. Pályázatot hirdettek, és a beérkezett ajánlatok közül Láng Róbertét találták a legjobbnak. Ő jól ismerte a 75-ös cirkálót, hiszen Cittel Lajos csapatában évek óta versenyzett a Siroccón. Személye garanciát jelentett arra, hogy a Nemere II. eredeti formájához hűen születik újjá, gondos kezekbe kerül, és hosszú évekig versenyhajóként él majd tovább.
Láng Róbert kezei között remélhetőleg még sok évig szeli a habokat a Balaton szép és gyors zászlóshajója
Képzelje el, hogy sok pénze van. Nagyon sok. És BMW-t venne. Melyiket venné? A 6-os sorozat harmadik, legújabb tagja mindenesetre elég meggyőző jelenség...
A7, CLS vagy 6 Gran Coupe? Melyik a jobb? Épp annyira megválaszolhatatlan kérdés, mint az, hány darabot fognak a BMW első négyajtós luxuskupéjából eladni Magyarországon, magyar rendszámmal, jelen gazdasági helyzetben, 20-30 milliókért. De vélhetően többet, mint ezekből az autókból. A prémiumszegmenst kevésbé viselte, viseli meg a válság, ilyen megközelítésből bizony van létjogosultságuk az újabb és újabb divatcsodáknak. A Gran Coupe amúgy nagyjából 650 ezer forinttal drágább a sima 6-os Coupénál, 150-200 ezerrel olcsóbb a 7-es limuzinnál, lehet törni a buksit, melyik mellett döntsön a família.





















































Én meg arra lennék kíváncsi hogy a rendőrök mit szólnának hozzá? A legelső képen az autó a tengerparton van szlovén /Ljubljana/ rendszámmal utánna meg H rendszámmal . talán csak az ujságírók kitaláltak egy új regadó kikerülést netán a 24 órás szabály kijátszását???
Szerintem a vese az OK, de a propeller a magyar újságírókat nem hagyja nyugodni (az autó orra és a cikk egyik megállapítása közötti összefüggést taglalom). Az igaz, hogy a BMW repülőgépek számára gyártott motorokat, de a kék-fehér „propellernek” nincs köze a repülőgéphez, ez a bajor címerből ered (Bajor Motor Gyár)- tehát nem propeller.
az új merci cls ezerszer szebbb…de ha nem is a clst inkább audi a5 sportback…elbaxott formája lett ennek a 6-osnak..csálé segg túlnyúlt ablak (egyáltalán nem kupés).szerintem egyáltalán nem szép
Jó a cikk a kocsi is rendben van meg a csaj is a volánnál DE csak nekem fura,hogy ugyanazon az autón és helyen 3 különböző rendszám virít???