Árcsata: Mazda2, Opel Corsa és Skoda Fabia a ringben

Sorra jönnek az új kisautók, de vajon melyikkel járunk a legjobban?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly év vége óta rendelhető az új Opel Corsa, januártól a Skoda Fabia és a Mazda2 is. Vajon melyik a legjobb vétel?

Noha hazánk flottavásárlások uralta autópiacán az alsó-középkategória adja az eladások legnagyobb részét, a magánvásárlók döntő része kisautót választ. Amikor még nem volt ilyen mértékű a céges vásárlás, addig a kisautók szegmense volt itthon a legjelentősebb. Tavaly e liga legnépszerűbb modellje az év végén új generációba lépett Opel Corsa volt, de annak bemutatkozása óta is érkeztek friss modellek, a szintén jelentős eladásra számító Skoda Fabia és a kategória jó eséllyel legfinomabb képviselőjének ígérkező Mazda2. De vajon miként állnak egymáshoz mérten? E kérdés megválaszolására vetjük össze őket - józan alapellátmánnyal és hasonló teljesítményű benzinmotorral.
Hirdetés


Lássuk azonban előbb méreteiket, mivel a Mazda és a Fabia csakis ötajtósként létezik, a Corsánál is az utóbbi, praktikusabb kivitelt vettük alapul. Hosszban és tengelytávban a Mazda2 nyer, bizonyára nem vakmerőség megelőlegezni a hármas legtágasabb utastere címet számára, legalábbis hosszúságban. A külső szélesség viszont esetében a legszerényebb, ami viszont jelentősen javíthatja városi manőverezési képességeit, valamint az áruházi, parkolóházi parkolóhelyeken is vele fogunk a legjobban elférni, belőle lesz a legkönnyebb kiszállni. Csomagtérben a Fabia a bajnok, a Mazda2-nél 50 literrel, kereken 20%-kal ad többet, de az Opel Corsát is veri 45 literrel.
Mazda2, Opel Corsa, Skoda Fabia - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Mazda24060169514952570280-950
Opel Corsa4021174614812510285-1120
Skoda Fabia3992173214672470330-1150

Motorfronton nagyon más nótát fújnak a különböző gyártók. A Mazda alapmotorja a legizmosabb, legnagyobb nyomatékú, bár a 75 lóerős 1,5 literes nem hivalkodó teljesítményű. Az Opelnél 1,2 literes, 70 lóerős, míg a Skodánál 1,0 literes, háromhengeres, 60 lóerős a bázis. Az alapmotorok egységesen turbó nélküliek, a Mazdánál nincs is másmilyen benzines, az Opel és a Skoda viszont igazán turbósaira büszke. Mi azonban most a szkeptikus, konzervatív autóvásárló szemével nem (nagyon) lépnénk feljebb, egyedül a Skodánál választjuk az egyel alap feletti, 75 lóerős, szintén turbótlan 1,0 literes motort árösszevetésünkhöz, hogy viszonylag hasonló verziókat mérjünk össze.

Bár a legnagyobb motort a Mazda adja, az nem jelenti a legnagyobb fogyasztást, sőt, konkrétan a legszerényebbet. És ahhoz társul a legjelentősebb nyomaték, logikusan a legjobb gyorsulási érték. Csaknem 4 másodperccel, közel 25%-kal hamarabb ér például 100 km/órára, mint az alap Corsa, ami azért nagyon nem szerény különbség. A váltók mind ötsebességes kézik, tömeg tekintetében a Mazda2-é a legszerényebb, a Fabia alig, mindössze 10 kilóval nehezebb, a Corsa viszont 183 kilogrammal nyom többet a Mazdánál. Műszaki adatok alapján tehát nem nehéz a választás, egyértelműen a Mazda2 a befutó az új kisautók közül.
Mazda2, Opel Corsa, Skoda Fabia - alapmotoros alapadatok
Mazda2 1.5Opel Corsa 1.2Skoda Fabia 1.0
Emissziós normaEuro6
Hengerűrtartalom (cm3)14961229999
Hengerek/szelepek száma4/163/12
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/5kézi/5
Teljesítmény [LE]75 (6000)70 (5600)75 (6200)
Nyomaték [Nm (1/min)]135 (3800)115 (4000)95 (3000-4300)
Végsebesség [km/h]171162172
Gyorsulás 0-100 km/h 12,11614,7
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]4,75,44,8
CO2-kibocsátás [g/km]110126108
Saját tömeg [kg]9701163980

A magyar piac persze árérzékeny. Nem a műszaki adatokat fogja elsőként nézni a vevő, hanem azt, hogy mennyibe kerül az autó. Nos, az alapmodell Mazda2-ből 3 399 000, az ötajtós Opel Corsa esetében már 3 500 000 Ft, míg Skoda Fabiát 2 699 300 forintért is lehet kapni. Akkor a Skoda lenne a nyerő? Ne is az alapmodelleket vessük össze, hanem a vásárlók számára érdekesebb verziókat, klímával, központi zárral, elektromos ablakokkal, hifivel és bluetooth kihangosítóval. A Mazda2 esetén ehhez a harmadik verziót, a Challenge ellátmányt kell megvenni, ami az elvártakon túl fűthető külső tükröket, bőr kormánykerék- és váltógomb borítást, CD-s rádiót, tempomatot és multifunkciós kormányt is ad. A Challenge Mazda2 azonban már 3 779 900 forintba kerül.
A Corsa nem csak alapverziójával drágább, mint a Mazda2, ha az elvárt tételeket tartalmazó (tehát, klímás, távirányítós központi záras, elektromos első ablakos és hifis) modellt szeretnénk, már annak ellenére is 3,8 millió forintos listaárat kapunk, hogy náluk az extrák elemenként is kérhetők, s nem kell a most nem elvárt, amúgy hasznos egyéb tételeket is adó felszereltség-csomagokat vásárolni, mint a Mazdánál. Míg azonban a Mazdánál nem jellemző akciós ár, az Opel esetén az az eladási stratégia része. Az új Corsánál is, amelynél alsó hangon 410 000 forintos árkedvezmény van minden példányra, s akár magánszemélyként is meg lehet csípni flottakedvezményt, akár 17%-os ármérsékléssel. Így tehát a kívánság Corsa legfeljebb 3,39 millió forintba kerül, ami bizony már versenyképesebb ár.

Mit kínál a Skoda? Egyrészt például a hazai piac szájíze, a tipikus vevői elvárások szerinti Clever ellátmányt. Az áhítottakon túl elülső ülésfűtéssel, tolatóradarral, elektromos és fűthető tükrökkel, bőrbe húzott kormánnyal, ködfényszóróval, összességében a legjobb ellátmánnyal. És mindezt mennyiért? 3 348 270 forintért. Akkor melyik modell is a nyerő? Ár szerint a Fabia. Persze annak motorja egyedüliként háromhengeres, biztosan nagyon nem úgy viselkedik, mint a Mazda 25%-kal több hengert, 50%-kal nagyobb összesített lökettérfogatot adó Skyactiv motorja.
Mazda2, Opel Corsa, Skoda Fabia - árcsata
Mazda2Opel Corsa 1.2Skoda Fabia
Ötajtós alapverzió akciós ára (Ft)3 399 0003 090 0002 699 300
A kívánságmodell akciós ára (Ft)3 779 9003 390 0003 348 270

Aki megengedheti, bizonyára jobb autót kap a Mazdától, az Opelnél pedig flottavásárlóként vagy egyedi kedvezménnyel sanszosan a Skodáénál is jobb árat. Csomagtérben azonban biztosan a Fabia lesz a legjobb, ez nem alku vagy szimpátia kérdése, a babakocsi-pakolási versenyt, a családi mindenes címet a Fabia nyerheti, pláne, hogy abból jön Combi kivitel is. Az persze már egy másik sztori. A kisautók árversenyéről pedig leginkább annyit, hogy jól látszik, a márkák is egymáshoz áraznak, a döntést pedig nem szabad monitor mögül meghozni, a számok mellett az ülőpróba, a személyes szimpátia is bele kell szóljon a döntésbe. Próbákkal, tesztekkel segíteni természetesen mi is kívánunk a közeljövőben, hogy a kedves vevők láthassák, melyikkel a leginkább ajánlott az ismerkedés, melyiket lesz majd érdemes használtan nézegetni, ha már egy kicsivel elérhetőbb árúak lesznek, mint most, új modellként, újonnan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Tehát két akciós árat hasonlítanak össze a cikkben egy listaárral, mert ugye “Mazdánál nem jellemző akciós ár”. Tegyükfel , bemegyek egy Mazda szalonba és a kereskedő ad a 2-es listaárából 150-200 ezer kedvezményt, az nemszámít? Amikor vettem a Mazdámat, 3-4 kereskedőnél érdeklődtem és mindegyik adott kedvezményt (kb 5%-ot).

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Ennél azért kicsit nagyobb hálózatról van szó. Városközpontban van több, mint 15 éve működik. Amikről te beszélsz azok nagy része meg is szűnt, mert azok sose mentek jól. Csomó használt autóhoz van 1 év garancia stb szval
    Én meg az ilyenek véleményére nem adok, mint te életedbe mentél 2 féle autóval abból a legjobb egy Corsa volt és most épp az a király.. majd ha véletlen beleülsz egy Audiba, akkor meg az lesz 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Ne haragudj de én ezeket a bérelek egy lebetonozott területet egy kis bodegával és elkezdek autót árulni érettségivel típusú “kereskedéseket” semmibe nem nézem, szóval hagyjuk is…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Sok ember olyan, mint te ha fél millával olcsóbb valami, akkor inkább azt veszik. Ne akard már megmagyarázni, hogy egy Opel jobb, mint egy Mazda…a BMW nél meg az Audinál is jobb nem mert többet adtak el?

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Elég megnézni az adatokat már abból lehet tudni és az előző Mazda is sokkal jobb volt mint az ez előtti Corsa.
    Megjegyzem sok mindent nem változtattak az új Corsán a régebbivel meg mentem már.
    Mivel autókereskedésünk van mentem már pár autóval új Mazda 3-al is és fényévekkel jobb az is, mint egy Astra.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Engem nem érdekel mit írnak újságírók (azt szokták mondani hogy két fajta hazugság létezik a szemenszedett és a statisztika) én saját tapasztalatokra hagyatkozom és nem mondok véleményt veled ellentétben olyan dolgokról, amiket vagy sose láttam, vagy sose próbáltam, vagy sose ültem benne, magyarán fingom sincs róla. 🙂 Teljesen megalapozatlan a véleményed és komolytalan vagy…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Bár attól függetlenül amit írtam igen csak paradox, hogy egy olyan termékről jelented ki kategorikusan, hogy jobb mint egy másik ami még meg se érkezett és nincs semmilyen kézzelfogható tapasztalatod róla.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Bizonyos márkák már több mint 20 éve a csúcson vannak, te meg jössz itt egy 2,88%-os decemberi hónappal, ami igen csak rövidtávnak számít ebben a műfajban, ráadásul ez még így is csak csepp a tengerben. Egyébként a piac dönti el, hogy milyen minőségért mekkora árat hajlandó fizetni, de gondolom ez most óriási újdonságként hatott, az eladási adatokból pedig tisztán látszik hogy a Mazdánál ebben a tekintetben valami nem klappol. Azt vagy képtelen felfogni, hogy én nem azt vitatom hogy lehet jobb minőségű autó a Mazda, hanem azt hogy ez a minőségbeli különbség árban nem jelent ekkora differenciát. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Nem baj, hogy a 2-es még meg se érkezett…és így is nagyobb a növekedése majd kíváncsi leszek 5 év múlva melyik hol lesz. Amúgy igen a jobb minőségért plusz pénzt kell fizetni. Attól, hogy a Corsa ott van eladásokban az élen még nem jelenti azt, hogy jobb is csak azért van ott mert olcsó. Feljebb lévő kategóriáknál meg vezet a Mondeo mégse jobb, mint egy A4 🙂
    Tök mind1 úgy se fogod megérteni, hogy miért a Mazda a jobb.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Hát igen, ha 10 darab helyet eladok 30-at akkor az már háromszoros növekedést jelent a tavalyi évhez képest, végeredményben mégse vagyok sehol. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Személyautó:

    1. Opel
    2. Ford
    3. Skoda
    4. VW
    5. Suzuki
    6. Dacia
    7. Toyota
    8. Nissan
    9. Renault
    10. KIA

    Kis kategória:

    1. Suzuki Swift
    2. Opel Corsa
    3. Ford Fiesta
    4. Volkswagen Polo
    5. Toyota Yaris
    6. Dacia Logan
    7. Dacia Sandero
    8. Renault Clio
    9. Skoda Fabia
    10. Hyundai I20

    Egyedül a Mazda 6 tud labdába rúgni hazánkban, a többi szegmensben sehol sincsenek. A gépkocsi minősége egyébként szerintem is jó, de nem győzöm hangsúlyozni hogy piszkosul túl van árazva és ezért nem kell.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    A Mazda ezt az új vonalat 2013-ban hozta azóta rekordokat döntenek.

    “A Mazda Magyarországon 2,88%-os* decemberi személyautó piaci részesedéssel zárta az elmúlt évet, mely rekordmértékűnek számít a márka hazai, 22 éves történetében. Az eladási számok már második éve több mint 70%-os** növekedést mutatnak az előző évihez képest. A Mazda az évi 1000 darabnál többet értékesítő gyártók közül a legnagyobb mértékű eladás-növekedést könyvelhette el.”

    Ha nem hiszed nézz utána, de szerintem ez azért sok mindent el mond.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Nem érdekel mi van az Opel weboldalán, engem az érdekel hogy ténylegesen mennyiért lehet hozzájutni valamihez. A flottához meg kell egy őstermelői igazolvány amit rendkívül macerás beszerezni. Hamarabb fogják megvenni a Volkswagen Polo-t ennyiért…egyébként mennyi volt Magyarországon tavaly a Mazda piaci részesedése ha annyira viszik?

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Februárban érkezik csak, azért nem láttál még 🙂 Az Opel weboldalán, ahol konfigurálni lehet, hogy mit kérsz bele ott ennyitől kezdődik. Amiket te linkeltél be azok készletről jönnek és fix cuccok vannak benne. Valamelyikhez oda is van írva, hogy csak flottakedvezmény igénybevételével annyi az ára. Elképzelhető, hogy a Mazdánál nem lesznek ilyen akciók, mert nincs rá szükség ennyiért is meg fogják venni.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Dehogy kezdődnek ennyitől, majd ha nagyon ráérsz menjél be egy kereskedésbe és láss csodát. Mazda hirdetést meg egy darabot sem látok, pedig mostanában a neten lehet a legkönnyebben eladni a portékát…lehet túl van árazva, nem viszik és a többség ugyanúgy gondolkodik mint én.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Amit te állítasz össze személyre szólóan az 3.6-tól kezdődik, de 3-ért se venném meg. Egyébként ennyi erővel a Mazdánál is vannak ilyen akciók.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Jah, hogy árban már az 1.2-eshez méred? Az 1.4-ről beszéltél, aminél az alap 3.6 millától indul. Szóval igen, inkább kifizetek pár százassal többet egy jobb autóért.:)

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Nekem megfelel az Opel, közepes minőség, elérhető áron…elromlani nem fog ez se, meg ha még történik is valami csoda folytán vele ez vagy az akkor szarért-húgyért kapok hozzá alkatrészt. Alacsony a fenntartási költsége, van rá 4 év garancia. Amíg más vesz 5 Mazdát, én abból kapok 6 Opelt, tehát az utolsó autót gyakorlatilag megkaptam ajándékba. Az asszony meg amúgy se száguldozzon vele, mert nem vezet valami jól, kb. úgy van mint a hölgyek többsége az autóvezetéssel. Neki tetszik, a többi engem nem érdekel, van több autó is a családban. Na de már fáj a fejem lassan a sok baromságtól, úgyhogy részemről lezártam…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Kicsit olyan érzésem van, mint óvodában mikor voltak ezek az autós kártyák amikkel lehetett játszani…ez milyen kurva jó mert 1 másodperccel jobban gyorsul meg 3 decivel kevesebbet fogyaszt…de várjunk mert ha a végsebességet nézem akkor az több a másiknál tehát mégis csak az a jobb autó. Végül is ezekből a műszaki jellegű nüanszokból lényeges különbséget lehet tenni az egyes márkák minőségében, pláne egy ilyen kisautónál ahol mint írtam egyáltalán nem ez a lényeg.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Jéé 65 helyett 90 persze, hogy egy fokkal jobb nem mondod… nem is erről volt szó hanem, hogy az a durva, hogy még így se közelíti meg a Mazda menettulajdonságait 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Sokkal jobb, mert próbáltam már 65 lóerős Corsa D-t is (a kaszni súlya kb. azonos), meg 90 lóerősben új Corsát is mint ahogy írtam, aztán ég és föld. Én nem a levegőbe beszélek, hanem tapasztalatból mondom másokkal ellentétben…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Hát ezért beszélek én folyamatosan az 1.4-es 90 lóerős motorról aminek nyilván más a nyomatékgörbéje, de lehet kínaiul írok úgyhogy feladtam. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Mondjuk az se semmi, hogy az előző Corsa 1.2-es motorja 80 LE volt és 13.9 alatt volt százon. Ezt a mostanit visszavették 70 re… biztos nagy élmény lehet autópályán menni vagy belemenni egy előzésbe…pff
    Ez jellemző a mai autógyártásra a súly növekszik, de hozzá a teljesítmény nem kellő mértékben nő. Ebben az esetben meg még vissza is vettek belőle.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    a mazda-nak a nyomatéka nagyobb 15%-kal , a súlya kisebb 20%-kal, mint az opelnek, és ez a gyorsulási adat a városi közlekedésben nagyon kijön a majdani tulajnál, gyakorlatilag padló gázzal kell menni vele , hogy ne tartsa fel a forgalmat nem szabadna ilyen alul motorizált kocsikat árulni
    aki szerint meg nem számít 200kg ebben a kategóriában , az menjen egy kört magában a kocsival, aztán ültessen be maga mögé két 100kg-os embert , vagy három 70kg-os személyt aztán lesz ám “eeeeeee-őőőőőőő…” a lámpánál 😀
    arról nem is beszélve , hogy lehet még így is kevesebbet írtak a forgalmiba , mint a valós adat, lásd mázsaházas teszt by TC 😉

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Csak nem a Mazda? 😀
    Dobsz ide eladási darabszámokat, összehasonlító teszteredményeket stb. a királyavatódhoz? 😀

    Egyébként nekem pl. nagyon tetszik a 2-es. Is.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Jó hát ennyi pénzért kevesen fognak kisautót venni, de most nem is erről volt szó. Ez a plusz súly elég sokat jelent, mivel mikor beülsz olyan, mintha már bent ülne két normál felnőtt plusz a csomagok 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Én akkor is sokkalom az általad említett +2 literes adatot, ha a vegyes fogyasztást nézem (bár ugye elsősorban városi használatot írtam) akkor a Corsával elmegyek 6l/100 km-rel simán, ha a Mazda 4l/100 km-t tud vegyesben akkor le a kalappal, de nem hiszek az ilyen jellegű csodákban.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Hát a saját pénzével nyilván mindenki azt csinál amit akar, én személy szerint nem fogok kisautó kategóriás autót venni 3,8 M Ft-ért, még akkor se ha az anyagi lehetőségeim vállalkozó lévén bőven megengedik, mert akkor hozzárakok még néhány 100 ezret és veszek egy nagyobb gépkocsit. 🙂 A súlykülönbség azért nem tűnt fel, mert a motorteljesítményt igazítottam az autó önsúlyához és igyekeztem olyan modelleket próbálni melyek fajlagos teljesítménye megegyezik. Mazdához még nem volt szerencsém, Corsát, új Fabiát, Yarist, Polot és Swiftet próbáltam. Az általad említett Skodának a fűtőművétől nem voltam elájulva, meg nekem a belső anyagok minősége is elég gagyi volt (nem szeretem ezeket a kopogós szarokat), de itt is kinek mi számít elsősorban úgy ahogy írtad.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    [i]“így a tényleges fogyasztás különbség a 15 lóerős többletből származik, “[/i]
    A tényleges fogyasztást döntően nem a gyárilag megadott maximális motorteljesítménytől függ, mint ahogyan írtad, hanem a forgattyústengelyről az adott körülmények között levett pillanatnyi teljesítménytől. Tehát ilyen esetben az általad említett 15 lóerő igen keveset játszik, mert nem veszed igénybe. Viszont a 200 kg többletsúlynak a mozgatása jelentős többletteljesítmény szükségletet támaszt, amit minden esetben igénybe veszel.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Árban lehet, hogy jó a Corsa, de én inkább kicsit többet fizetek. Minőségben a Mazda és a Skoda is felette van. 200kg nagyon sokat számít, ha már próbáltad az autókat csodálom, hogy nem tűnt fel 🙂 A Corsa az kimondottan női autó a másik kettőben még annyira nem gáz, ha srác ül. Az egy dolog, hogy neked mi számít, de egy összehasonlító cikkben ezek alapján derül ki, hogy mi a jó vétel és ebben az esetben a Corsa van a végén..attól te vehetsz mást, de akkor is a Mazda lesz a legjobb 🙂

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Nézd, ez véleményem szerint csak akkor lenne igaz, ha azonos teljesítményű motorokat hasonlítanánk össze, de direkt ezért írtam az 1.4-es 90 lóerőst, hogy a fajlagos teljesítmény közel azonos legyen (a Corsának egy hangyányival még jobb is így) és ugyanannyira “szenvedjen” a két motor az önsúly miatt, így a tényleges fogyasztás különbség a 15 lóerős többletből származik, ami tapasztalataim szerint nincs több fél liternél szívóbenzinesek esetén, nálam még szerintem ennyi sincs, mert nekem elég “érdekes” a vezetési stílusom ebből a szempontból.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Több jó érvet soroltál fel. Viszont, a tényleges használat során, különösen városban a 200 kg-os súlytöbblet nem néhány deci fogyasztástöbbletet eredményez, hanem pontosabb úgy kalkulálni, hogy +100 kg + 1 liter, vagyis a 200 kg súlytöbblet az inkább 2 liter plusz fogyasztás egy benzinesnél 100 km-enként nagy átlagban.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Meg ezt a kategóriát egyébként is elsősorban hölgyek vásárolják, a gyengébb nem pedig az érzelmei alapján dönt. Szerintem az ár lesz a döntő és hogy mennyire tetszik kívül-belül, nem az hogy mekkora az önsúly, milyen a gyorsulás, meg a fogyasztás nagyobb-e néhány decivel…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Hát ezeket 95%-ban városi használatra tervezték, leginkább második autónak (most hagyjuk a magyarországi helyzetet, mert nem fognak ide külön autót készíteni a gyártók, de megkockáztatom hogy hazánkban is nagyrészt erre a célra használják), ki a picsát érdekel hogy jobban gyorsul néhány másodperccel? Ha 5.000-10.000 kilométert megyek egy évben kit érdekel ha a laborkörülmények között mért fogyasztási adat több fél decivel? Mennyit spórolok rajta egy évben? Inkább a 600.000 Ft-os differenciát választom a Mazdához képest. A túlélési esély meg ezeregy dolog függvénye, nem is értem miért lenne több esélyem egy 200 kilóval könnyebb autóban, de városban amúgy se nagyon megyek fának, sőt még életemben nem karamboloztam, ráadásul 50 km/órás sebességgel lehet közlekedni, szóval szintén kit a picsát érdekel?

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Ginóka, ezt most komolyan mondod? Ha 200 kilóval könnyebb lenne akkor jobban gyorsulna, kevesebbet fogyasztana és nagyobb lenne az esélyed a túlélésre ha fának mész vele…

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Az új Corsa árban péppé veri a mezőnyt még 1.4-es motorral is és minőségben jobb mint az új Fabia (Mazdát még nem próbáltam), az meg ki a picsát érdekel hogy hány kiló?

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    A Mazdánál akkor se lenne jobb, mert a Corsa az 1.4 -es 90 lóval 13.2 alatt van százon és 5.2 litert fogyaszt. Én nem tudom miből vannak az Opelek, hogy mindegyik ilyen böszme nehéz 😀 200kg-val nehezebb mint a többi az nagyon sok.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Annyit megjegyeznék, hogy mindösszesen 50e Ft-tal többért a Corsa-hoz elérhető a 90 lovas 1,4-es, ami ugye nem lett volna mindegy a motorikus összehasonlításban.

  • 2017.10.28. at 22:08
    Permalink

    Ez a Corsa is olyan örökéletű vezérműlánccal jön, amit 100 ezer körül cserélni kell? Az én C Corsámnak hidegen olyan a hangja mint egy dízelnek, pedig 3 hengeres benzines.

Vélemény, hozzászólás?