Átalakul a Dacia Duster és Bigster motorkínálata

Új hajtásláncokat kap a két nagyobb Dacia, íme a részletek!

Némiképp átalakul a Dacia Duster és Bigster motorkínálata, amelynek köszönhetően bizonyos kivitelek erősebbek lesznek a korábbiakhoz képest.

Talán a legfontosabb fejlemény azonban mégsem a már meglévő hajtásláncok finomhangolása, hanem a teljesen új hybrid-G 150 4x4 megjelenése. Ahogyan a név is mutatja, immár full hibrid rendszerhez is elérhető lesz az összkerékhajtás a Bigster és a Duster esetében - mostanáig csupán lágy hibriddel lehetett rendelni. A rendszer szívét 1,2 literes benzines erőforrás adja 140 lóerővel, amelyet a hátsó tengelyen lévő 21 lovas villanymotor egészít ki. A rendszerteljesítmény 151 lóerő és 230 newtonméteres forgatónyomaték. Ami a Dustert illeti, a már meglévő hajtásláncokhoz is hozzányúltak. Mindegyik egy picivel erősebb lett. Az Eco-G 100-ast az Eco-G 120-as váltja, a 130 lovas lágy hibridet a 140 lóerősre cserélik, míg a 140 pacival büszkélkedő full hibrid is távozik, a helyét egy 155 lóerős szisztéma veszi át. A márka magyarországi oldalán egyelőre nem szerepelnek az új hajtásláncok, így azt sem tudni, mennyit kérnek majd értük. Az viszont már most biztos, hogy néhány új hajtáslánc már az idei év végén elérhető lesz a Dacia tájékoztatása szerint.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?