Autók a diszkó elé – kupék félmillió forintig
Piaci körkép: sportosnak tűnő verdák 500 ezer forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal - a józanságot kicsit félretéve - igazi egynyári kalandokat kerestünk, legalábbis autók vonatkozásában.
Aki ennyiért keres, az nyilván nem támaszt komoly elvárásokat az autó iránt. Klíma? Nem szükséges, hiszen az ablakot úgyis kötelező leengedve tartani, úgy lehet azonnali kontaktusba kerülni a külvilággal. Életkor? Sokkal kevésbé fontos, mint az általános állapot, a lényeg, hogy az autó jól mutasson a parkolóban. Futás? Ugyan már! Egy dolog, ami kell, dupla légzsák és ABS, hiszen a szülők azt nélkülöző modellt már aligha engednének vásárolni, birtokolni és használni. Halkan persze azt is megjegyezzük, hogy bölcsebb ember vélhetően a használtkupé-vásárlást is lefújja, de ezt most hagyjuk. Nézzük inkább a kínálatot, azaz azt, hogy mit kaphat az, aki félmillió forintig, némi alkulehetőséget feltételezve 550 ezer forintig keres sport(osnak tűnő) autót, illetve kupét, ami jól mutat, s ami feltűnő, semmiképp sem egy józan kisautó, amiből egyébként akár klímásat is lehetne kapni ugyanennyiért.
Elülső légzsákos kupék félmillió forintig
Modell | Teljesítmény [LE] | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
BMW 316i | 102 | 1994-1996 | 179 000- 290 056 |
380 000- 550 000 |
Chevrolet Cavalier 2.2 | 122 | 1998 | 123 000 | 399 999 |
Chrysler Sebring 2.5 V6 | 166 | 1999 | 147 000 | 500 000 |
Citroën Xsara Coupe 1.6 | 90 | 1999 | nincs adat | 499 000 |
Citroën Xsara Coupe 1.8 16V | 110 | 1999-2000 | nincs adat- 160 000 |
350 000- 397 000 |
Citroën Xsara Coupe 2.0 16V | 163 | 1998-1999 | 128 000- 261 000 |
360 000- 450 000 |
Citroën Xsara Coupe 2.0 Hdi | 90 | 2002 | nincs adat | 499 000 |
Dodge Avenger 2.0i | 140 | 1995 | nincs adat | 215 000 |
Ford Cougar 2.5 24V | 170 | 1999 | 160 000 | 499 999 |
Ford Puma 1.4 | 90 | 1995-1998 | nincs adat- 230 000 |
480 000- 549 000 |
Ford Puma 1.7 | 125 | 1995-1998 | nincs adat- 230 000 |
480 000- 549 000 |
Honda Civic 1.4i S AC | 90 | 1995 | 230 000 | 499 000 |
Mazda MX-3 1.6i | 107 | 1994 | 256 000 | 360 000 |
Mazda MX-3 1.8i | 129 | 1996 | 193 200 | 350 000 |
Opel Calibra 2.0 | 116 | 1994-1995 | 191 000- 248 000 |
209 000- 399 000 |
Opel Calibra 2.5 V6 | 170 | 1994-1995 | 206 000- 350 000 |
450 000- 500 000 |
Opel Tigra 1.4 | 90 | 1995-2000 | 98 530- 198 000 |
280 000- 550 000 |
Opel Tigra 1.6 | 106 | 1995-1997 | 106 501- 250 000 |
290 000- 520 000 |
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V | 132 | 1997 | 114 000 | 395 000 |
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 Exclusive | 194 | 1998 | nincs adat | 550 000 |
Renault Megane Coupe 1.4 16V | 95 | 1999 | nincs adat | 499 000 |
Renault Megane Coupe 1.6 | 90 | 1996-1997 | 17 000- 200 600 |
299 000- 380 000 |
Renault Megane Coupe 1.6 16V | 107 | 1999-2000 | 185 000- 228 000 |
430 000- 540 000 |
Renault Megane Coupe 2.0 16V | 140 | 1996-2000 | 170 000- 245 000 |
250 000- 399 990 |
Toyota Paseo 1.5 | 90 | 1997 | nincs adat | 550 000 |
Kínálat van, pedig 2 légzsákot és ABS-t elvárva legrégebbről a kilencvenes évek derekáról kaphatunk modelleket. BMW-ből például E36-ost, csakis 1,6-os, négyhengeres motorral, de legalább a hátsó kerekek hajtásával. Aki élményautót keres, még a többiekénél szerényebb teljesítmény ellenére is partnerre lelhet egy 3-asban – feltéve, ha talál egy korrekt példányt. A 2,2 literes benzinessel mozgatott Chevrolet Cavalier mellé érvként leginkább friss szervizelése állítható, 100 ezer forinttal többért a 2,5 literes V6-ossal duruzsoló bőrkárpitos, tempomatos, automata váltós és klímás Chrysler Sebring Coupe minden bizonnyal a találati lista legjobb ellátmányú példánya.
Van néhány típus, ami nem stílusával vagy extráival fogja vevőit megnyerni, hanem azzal, hogy temérdek példányban kapható. Így a ritkábbaknál jóval nagyobb eséllyel lesz korrektként is megtalálható, valamint jó eséllyel bontott és utángyártott alkatrészekkel is jobban lesz eleresztve a majdani tulajdonos, aki ilyen összegért autót vásárolva biztos lehet abban, hogy „új” négykerekűjére előbb, s vélhetően csak remény szerint utóbb költenie is kell majd. A Citroën Xsara Coupe és a Ford Puma egyaránt utóbbi – azaz a népszerű és nagy példányszámban elérhető – táborba tartozik természetesen csekély presztízzsel, pedig egy 163 lóerős Xsara VTS azért már tud valamit, s az első légzsákokon túl jellemzően oldalsókat is ad, utasterét pedig klímával hűti.
A Ford Puma igazi kisautó alapú kupé viszonylag kicsiny, 1,4 és 1,7 literes motorokkal, utóbbival 125 lóerővel, ami azért már nem kevés bele. Kupé Ford egyéb is kapható félmillióért, légkondit és automata váltót is adó Cougar, ami egyértelműen amerikai modell 2,5 literes V6-os motorral, 170 lóerővel és persze bőrbelsővel. Honda Civic az előbbihez hasonlóan szintén egyetlen példánnyal és klímával, de csak szerény, 1,4 literes motorral van 500 ezer forintig, a japánmániások továbbá Mazda MX-3-ast választhatnak 1,6 literes négyhengeres és 1,8 literes V6-os (!) motorral. Utóbbi már csak azért is érdekes, mert a világ legkisebb, szériaautóba épített V6-osát rejti.
Opel Calibra 500 ezer forintig (pláne két légzsákot elvárva) egy-egy leharcoltabb példánnyal érhető el, a Tigra – azaz a Ford Puma legfőbb konkurense – pedig az összes modell közül a legtöbb példánnyal kínálkozik, így motorjai hiába hervadtabbak (1,4 és 1,6 literesek), a bőséges állomány akár jobb állapotú, értékesebb darabot adhat. Lehet kapni akár Peugeot 406 Coupét is félmillióért apró sérülésekkel, átépítetten vagy „próbakör biztos megegyezés után lehetséges” jeligével. Utóbbi tulajnak sok sikert kívánunk az eladáshoz, megértjük persze, hogy V6-os 406-osát nem szívesen adná minden érdeklődő kezébe, de azért feltennénk neki a kérdést: ő vajon venne próba nélkül autót?
Ha valaki eddig nem találta meg félmillió forintos kupéját, már csak a Renault Mégane, Coupe névvel illetett háromajtósában bízhat, van belőle 1,4 literes 95 lóerős és 2,0 literes 140 pacis, közte pedig 90 és 107 lóerős 1,6-os is. Jellemzően klímával, 4 légzsákkal, kopott belsővel. Állapotuk miatt az 1.6 16V verziók a legdrágábbak, ezek tűrhető fogyasztással és már egészen dinamikusan mozognak, forgalmi dugót persze az 1,4-esek sem fognak okozni. És utolsó lehetőségként egy ismeretlen modell: Toyota Paseo 1,5 literes 90 lóerős motorral és Corolla alapúnak tűnő, ám valójában inkább a Starlet bázisára épített kupékarosszériával.
Ha valaki a cikk elején vázolt elvárásokkal kíván autót venni, bizony kemény fába vágja a fejszéjét, Autóvásárlási kisokosunk minden trükkjét figyelmébe ajánlanánk, hogy normális példányt találjon. Törés, követhetetlen előélet – minden az átlagosnál sanszosabban fordulhat elő e szegmensben, úgyhogy a megszokottnál is óvatosabb vásárlást javasolnánk azoknak, akik a feltűnő, formás, de praktikusnak aligha nevezhető kupéformára vágynak.
A BMW tény hogy más kategória mint az Opel.Nekünk a hiba listánk azoknál az Opeleknél amik voltak csak az EGR szelep (G Astra, és Corsa C), semmi más a kötelezőkön kívül..(Ascona B 2db, Kadett D, Ascona C, Astra F 2db,Astra G, Astra H, Astra J,Corsa B, Corsa C)..Vízpumpát illik cserélni a vezérlérműszíjjal és feszítőcsapággyal együtt (ha a vez.szíj hajtja), egyébként a B Asconámba 26 évet bírt a vízpumpa (ékszíjas hajtás), láncos vezérlése örök darab volt.A negatívum tényleg az ülés és a váltó, szinte mindegyikben.Valahogy a Recaro-k nincsenek jól eltalálva, mig a sima ülés elviselhető.
Az lehet, hogy a magyar ember elfogadóbb az Opellel, nekem is volt mindkettő, sőt Opel a mai napig 2 is van a családban (BMW sajnos 1 hónapja már nincs, de Opelek közül az egyik vadi új, az már elég jó), de a régebbi, tehát G Astra és előtte levő Opelek semmilyen lapon nem említhetőek együtt egy akár 20 éves BMW-vel sem. A Calibra szép, de a belseje siralmas (szerintem), az üléshelyzet, váltó borzalmas. Mint az összes akkori Opelnek. Plusz a család tulajdonában levő Opeleknek állandóan gondjaik voltak (100e km előtt vízpumpa, vezlánc készlet, lengéscsillapítók, injektor 2 autón is hasonló hibák). Az akkor BMW-k egyszerűen sokkal jobb autók. Ez az én tapasztalatokon alapuló véleményem.
én egyébként egy kocsit hiányolok a listából VW Corrado VR6 ha már sportosnak tűnő verdákról szól a cikk 😀
próbáltam az 500-as kategória körül mozogni, de egyébként igen, a minimum egy 3-as kupénál 320-323i 150-170 pacival 😉
lehet 😀 nincs is ezzel gond, viszont abban kiegyezhetünk, hogy mindkét gépsas után megfordulnak mai napig, főleg ha jó állapotban van na meg ha kupé! kinek a pap, kinek a paplan annyi, hogy a cali 4×4 valóban ritkaság, de épp mai nap néztem az UNIX kínálatát akad hozzá alkatrész csak drágábban, DE VAN.
egyébként, nem csak a BMW-seket, hanem Merciseket, Audisokat sem preferálják :/ ez egy ilyen maradi, irigy magyar szokás, hogy ha a szomszédnak telik BMW-re az már szar alak, mert saját magának nem, legyen az egy 10 éves autó akár vagy 8 ez ellen nem lehet mit tenni. Én Debrecenben suliból hazafelé menet egyszer a buszon hallottam ezt egy kb 45 éves nőtől, amint mondta a busz sofőrnek: “Itt van előttünk ez a buzi nyugati kocsi és nem bír menni, ezek lassítják a forgalmat nem a lámpák…” a sofőr meg csak nézett a nőre tágra nyílt szemekkel.
Nos ezek után, mit lehet várni az ilyen emberektől?
látom rámentünk a Calibra turbóra…akkor legyen így : E36 vs. Calibra 2.0 C20NE..legalapabb, legegyszerűbb (el.ablak, klíma , szervo ,kp. zár)..de lehet a 2.5 V6 is akár..én akkor is ezeket venném a Bömös helyett..(talán azért is mert a BMW-seket nem nézik túl jó szemmel Magyarországon 😀 )
hadam, írtad hogy tapasztalatból tudod, mert volt egy csomó bömös a családban..és Opel? Mert nekünk meg szinte csak az volt, és van (kivéve engem), de régen egy szép Ascona B-m volt… :)..szóval mindketten elfogultak vagyunk kicsit nem?
Azért egy valamire való coupé inkább 1 misi körül van, főleg, ha hozzá illó motor is van benne, ami szerintem minimum 323i-t jelent.
Egy Opel calibrába több pénzt kell ölnöd, mint egy 3as bömbibe, ugyanis a Calit inkább tervezték “sportkicsinak”, mint olyan autónak amibe beül papa, mama, gyerekek és leugranak a balcsira cókmókkal együtt a csomagtartóban. Ennek az az egyszerű oka, hogy egy BMW-hez hamarabb kapsz alkatrészt jó áron (pl UNIX-nál lehet találni, hozzá bármit), mert ha azt nézzük családi autónak is tökéletes (gondolok itt E30, E36, E46) tapasztalatból mondom, mert megfordult nálunk mint 3 generáció 🙂 mellesleg, ezek az autók egyszerűen vannak összeszerelve, könnyű szerelni, szervizelni otthon is. egy Calibra turbo vagy egy 4×4-es calibra igen ritka és turkálnod kell alkatrészért, ennek függvényében, hogy ritka még drága is, de most tegyük félre az alkatrészeket, én ahány Calibrát láttam használtautó-hu-n mindegyik piszkálva volt vagy motorikusan vagy optikailag, de egy jópofa e36-ost 450-600 között lehet találni sufni upgrade nélkül.
Szerintem pont előbb elvállalna egy sima BMW-t, mint egy turbós összkerekes Calibrát, de tényleg egyiket sem éri meg sufniba hordani. Nem vagyok képben Opel téren, de BMW-ből azért lehet hozzáértőt találni az ország minden irányában márkaszerviz nélkül is. E36 bontva is akad bőven, legrosszabb esetben is 100k körül van hozzá 2.5 motor minden sallanggal, de calibra motort turbóval meg mindennel hosszú ideig kell majd vadászni ha túltapossák a technikát:)
Alkatrészek egy árban vannak a Calibra turbohoz, meg az E36-hoz is (a “sima” Calihoz olcsóbb)..de ugye a BMW-t egy falusi szerelő nem vállal be, ergo viheted arany árba hozzáértő szakszervízhez. Ha elsőre nem fogsz ki egy kontár szervízt, akkor megúsztad a második díját…
Hiába szép forma a Calibra, sajnocs csak egy A vectra szép kszniba bújtatva. A beltere elég siralmas.Szerintem is az e36 viszi magasan a prímet ebben a csapatban és meg merem kockáztatni, hogy a rendberakása/fenntartása a legolcsóbb az összesközül (persze a kiindulási állapot nem mindegy): Minden van hozzá, még a gyári új alkatrész sem túl vészes, bomtva pedig tényleg minden sarkon van hozzá alkatrész. És egy jó E36 Copué, na az autó a javából. Ilyen Citroenek, Peugeot-ok, Opelek (mint a Tigra), mellé nem illik semmilyen szempontból sem.
Täz hidd el jobban jártál az IS-el a kalibra csak hozzáértők szemében ér valamit, az átlagpolgárnak úgyis cigányferrári marad, és alkatrészben sokkal drágább a turbós, vezetési élményben meg ne is hasonlítsuk a két jószágot.
Egy szép M pakett a bömösre, igényes ültetés, változó ET-s felni és tökéletes örökzöld kupéd van.
Kedves TäZ! Legjobb tudomásom szerint a légzsákok még 10-20 év után is működnek. A Mercedes a 90-es években csinált egy kísérletet amiben egy akkor 20 éves w126-ost kértek el a tulajdonosától (egy új Mercedes kínálva kárpótlásként) és a sajtó előtt a falnak csapták. A légzsák hibátlanul működött.
Vagy elég ha a hetekben a médiában látott “értelmes” német úriemberre gondolunk aki a facelift előtti I-es Mondeojával (ami legalább 16 éves, tekintvén ’97-ben volt facelift ) hajtott fának “tesztelve”, hogy működnek-e a légzsákok. Működtek…
Szerintem sem tartanál kevesebb pénznél az Opellal, sőt. Mivel nem a népautó kategória a 4×4 turbó, azt sem hiszem, hogy olcsóbb hozzá bármi. Az összkerék biztos jó, de az alulkormányzottság engem is zavarna, talán a 3 difis megoldásért megbékélnék vele, de az nem Opel és ismét nem olcsó:D Az e36 meg mindenhol ott van alkatrészben, szerelhető, és tényleg viszonylag kevés pénzből izmossá lehet tenni. És még ott van sok más, ami egy Opelnál sosem lesz… találkozók, fanatics fórum (ismerős pár név innen:)) valahogy az egész más világ, de végülis minden autóba korlátlan mennyiségű pénzt lehet tolni:D
Gondolod, hogy a Calibrába kevesebb pénzt lapátoltál volna? Úgy tudom, elég érzékeny az összkerékhajtása, aminek biztos nem filléres a javítása, karbantartása. Én soha nem cserélném le az E36-om egy Calibrára, pedig az enyém limo, igaz 28i. Élményautózás szempontjából szerintem kevés az az összkerékhajtás, ami felveheti a versenyt a hátsókerékhajtással (általában alulkormányzottak), nem hinném, hogy pont egy Opelban lesz ilyen. Ha Opel, akkor nekem egy restaurált Manta, vagy Kadett C kéne. A diszkó előtt mondjuk nem lennék vele menő, de nagyon jól érezném benne magam.
Bizony bizony, épp linkelni is akartam, hogy ha most vennék autót, biztos nem a jelenlegi E36 318is-em választanám, amire egy vagon pénzt lapátoltam, hogy a jelenlegi állapotára felhozzam, hanem Calibra Turbo-t ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_turbo_4x4-6879782 ), amiben ugyan nincs légzsák ( Minek ??! Valaki még bízik abban, hogy 10-20 év után még működnek ? ), klíma és napfénytető viszont ugyanúgy van… Élményautózni ugyanúgy lehet vele, mert nem fosos elsőkerekes, viszont alkatrész lényegesen olcsóbban van hozzá.
A 406 Pininfarina még az én franciaellenes szememnek is tetszik, a V6 motor pluszpont, viszont nagy kár, hogy a hajtásképlete kizárja nálam.
Roland635CSi hosszú hozzászólásával pedig maximálisan egyetértek, kupét venni racionális indokkal nem lehet, használtan el kell nézni a hibáit és magad kijavítani. A kupék a különcködésről szólnak, én sem taxinak vettem habár egy-egy módosítás/upgrade után, vagy csak simán ha olyan passzban vagyok elviszem a haverokat egy élménykörre 🙂
” Kevesebb autót több pénzért ” elv, aki nem érzi át, annak ezt nem lehet elmagyarázni, ez életérzés 🙂
Amíg nem lesz 2-3 gyerkőcöm én biztos, hogy a kupéknál maradok, addig pedig megpróbálom elérni életem álmát, egy E31 BMW-t vagy egy facelift előtti Porsche 928-ast 🙂
Ezek közül szerintem is csak a Calibra, E36 és a 406 valók valamire. Nem sok autót kedvelek kevésbé a Peugeotknál, de ez egy gyönyörű jószág. A Calibra és E36 coupé formája pedig örök, a megfelelő motorral a BMW pedig még sportos is lehet.
Ezert a penzert sajna telleg max sportosnak tünö verdät kapsz, igazi kupet kevesbe valoszinü. Egyszer nagy vitank volt anno egy forumon, hogy mi szämit igazi kupenak, mindenesetre kupet az ember azert vesz, mert ugy erzi stilusa van, es ezt ezzel is egy modon ki akarja fejezni, legyen az bärmi, sportossäg, elegancia, egoizmus, vagy csak simän a forma, annak kecsessege, esetleg menthetetlen autobuzi, akinek izlese is van melyet nem hajlando veka alä rejteni. Ha kupet veszel, akkor csak te vagy es az auto az esetek döntö többsegeben, max. egy csaj a jobbegyben es ennyi, azert veszed mert nem akarsz beleolvadni a szürke szedänos, kombis, egyterüs, pläzapicsa meg bunkoid Suv kategoriäba, kivetel vagy, es ezt meg is mutatod, olyan, aki ha csak ennyiben is, de hajlando az älmai utän menni.
Ez sajna nem kifejezetten az a kategoria ahol, ha nincs lo, jo a szamär is.
Olyan kupet minek venni, amire ha ränezel ugy erzed, hogy ez nem te vagy? Häromajtos suzuki meg ilyen buzisägok na hagyjuk mär, tigra-puma mint kupe, na ne röhögtesd ki magad azok nöi autok, ugyanigy az összes mx3 meg civic 3 ajto boyracer, aki ezekre bukik, az kategoriät tevesztett.
A ford cougar ritka is, szar is, ronda is, a märkänak az igazi kupei a caprik voltak, meg az amcsi nagyvasak.
A calibra egy nehez eset, föleg ha piros, minden joerzesü magyar tudja miert, attol függetlenül a maga kategoriäjäban igen jo darab, egy turbos összkerekes gyäri ällapotut nem dobnek vissza ha hozzäm vägnäk, persze ehhezkepest egy manta A, B, vagy egy commodore A manapsäg mär igencsak villanäs a hetköznapokban, föleg ha szep ällapotu.
Lehet szep kiskupet a japok között talälni, sunny coupe, prelude, celica csuszäshatäron de beleferhet a kategoriaba, paseo jo kocsi de semmi nincs hozzä es nem is szep (aki mindenkepp ilyen ritka es unalmas kupet akar az nezhet pulsart vagy hyundai S-coupet, igen az nem japän hanem koreai de ugyanaz a kaptafa), mx6 mazda, talän elsö szeriäs eclipse-t is kapni ennyiert, de nem kizärt, hogy gatya ällapotban.
A franciäk közül amit bevällalnek az max a 406 coupe persze azt nem kapni ennyert, a 3 ajtos xsara kb. feler egy önsanyargatässal, a megän is csak egy fokkal ha jobb, de inkäbb az, ha välasztani kene.
Nemeteknel az e36 abszolut nyerö de abbol szepet guriga körül kapsz e30 bol is soväny jön ki felert (meg az nem is kupe csak 2 ajtos limo de minegy), B4 audibol is ugyanez a helyzet bär talän ott lehet talälni valamit, 124 es merga szinten dräga ha ertelmes.
A lenyeg ebben a temaban, hogy a kupe egyeniseget testesit meg es olyat kell välasztani ami a te szemelyisegedhez közel äll, ha pedig nem kapsz olyat ami beleferjen ebbe, akkor toväbb kell gyüjteni, vagy lemondani rola inkäbb es venni egy olyan kocsit amit a sajät magad szorakoztatäsän, az egyeniseged kifejezesen es a benne valo gyönyörködesen kivül mäsra is tudsz hasznälni.
Azért az elég fura hogy ebben az “elfogulatlan” listában egyetlenegy Mitsubishi-t v. Nissan-t nem látok, vajon miért ?!
Pedig egy cápa Galant után még manapság is megfordulnak a menyecskék 🙂
Persze az inkább szedán v. kombi, de van azért pár coupé az emlitett márkák kinálatában…
Mondjuk eleve nem világos mennyivel jobb egy coupéban nyomorogva csajozni, mint egy kombiban döngetni a delikvenst 😀
Biztos van is gyűjtői áron amit még nem tapostak fossá, de ez már bőven egy másik cikk:D
nekem inkább egy Calibra, mint ezek közül bármelyik..persze Caliból is inkább a “kicsit” drágább 4×4 Turbó, gondos gazdától 🙂
max a bmw de a többivel valszeg csaka nagyit vinnénk haza a dizsiből….
Igen, elnézést, ott elírtam, a cikkben még jót említettem.
nem vagyok nagy BMW szakértő, de az 1. képhez e43 van írva, de a képen nem egy e36-os van?
nem gondoltam, hogy lehet ilyen sótlan, szürke cikket is írni a “csajozós autókról”…
Józan kisautó? Vegyen valaki 20 évesen Chevrolet Kalost??? A cikkíró olvasótáborban töltötte a 17-24 éveit, ahelyett, hogy bulizott és barátokkal lógott volna?