Az egész világnak a Ford Focus kell?

Örül a Ford, szerinte legnagyobb példányban a Focus fogy idén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford adatai szerint világviszonylatban a Focus az idei év legkelendőbb személyautója. Európában azonban a Jato Dynamics számai szerint csupán a hatodik.

A Ford adati szerint a legújabb, tavaly piacra lépett Focus az idei év legkelendőbb személyautója - legalábbis világviszonylatban. Lám, erre is jó egy világautó, melynek eladási számait az egész világon lehet gyűjteni, majd összesíteni. A Ford kompaktja ugyanis Európában annak ellenére nem kelendőbb a Volkswagen Golfnál, az Opel Astránál és a Renault Mégane-nál, hogy azok friss húsnak frissítéseik ellenére sem nevezhetők. Ráadásul a Focust nem csak három osztálytársa, a népszerű kisautók sora, azaz az Opel Corsa, a Volkswagen Polo, a házon belüli Fiesta és a Renault Clio is előzi.
Hirdetés
A fordosok mégis szemet hunynak a Golf, az idei 7 hónap alatt több mint negyed milliós, 255 760 példányos európai értékesítése felett, s büszkén hirdetik, hogy Focusból világszerte több mint fél millió, konkrétan 522 821 darabot adhattak át a megrendelőknek július végéig, mellyel megelőzik a Toyota Corollát és az említett Golfot is.
Az egész világ keresletéből számított eredmények ráadásul nem csak a konkurensekénél, az előző évinél is jobbak, tavaly az egész éves kereslet 860 000 Focust vitt, azaz míg tavaly a havi átlagos Focus-vásárlás 71 667 példány volt, idén egyelőre 74 688 fogy havonta.
Ha még nem lenne elég a számmisztikából, egyéb adat is van: a héten elkészült a Ford 1903-as első példányától számított 350 milliomodik is, épp egy Focus, a márka thaiföldi gyárából.
"Érdemes egy pillanatra elképzelni, hogy hány autót is jelent a 350 milliós példányszám. Ha a 109 év átlagára vetítjük, 10 másodpercenként készült egy, ha pedig egymás mögé állítanánk őket, a föld és a hold közötti táv négyszeresét kapnánk" - nyilatkozta John Fleming, a Ford elnök-vezérigazgatója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:12
    Permalink

    Nem véletlenül veszik sokan a Focust, az első széria megjelenése óta nagyon jó kocsi. Rengeteget eladnak belőle céges használatra, ez is erősen megnyomja az eladásokat.

    Az, hogy ki milyen típusú autót nem kérne, ma már csak érzelmi alapon dől el, hiszen szinte minden autó nemzetközi kooperációban készül. Elég a “cégházasságokra”, kereszttulajdonlásokra gondolni. Ott van pl. a KIA, ami elvileg koreai, de gyakorlatilag európai tervezők tervezik – többek között a német Auditól igazolt magyar szakember – és a szlovákiai Zsolnán gyártják.

    Nekünk most a családban két francia kocsi van, semmi gond velük, a bővebb családban van japán és német kocsi is, azokkal több a gond, de igazából mondhatjuk, hogy csak a használatból adódó kisebb problémák ezek.

  • 2017.10.30. at 18:12
    Permalink

    A focus minden változata friss, 3, 5 , 4ajtós lépcsős és kombi. Ezek alapján nem nehéz jó eladásokat elérni. a Corolla már öreg, de most mutatják be az utódot, és lesz végre kombi! A golf szintén ebben a cipőben jár. A hyundai és Kia lehet nagy ellenfél, de csak év közben jöttek ki, ezért a jövő évi adatok lesznek mérvadóak.

Vélemény, hozzászólás?