Eljött a búcsú ideje, egyszerre távozik az Elise, az Exige és az Evora, de az "e" betűs nevekkel nem szakÃt a Lotus
Egyszerre nyugdÃjazza mindhárom modelljét a Lotus, ami egy korszak végét, de egyben egy új éra kezdetét is jelenti. A nyugdÃjas klub legidÅ‘sebbje az Elise, a tÃpust még 1996-ban mutatták be. Huszonöt év alatt három generáció született az apró és könnyű sportkocsiból. A kezdetben Rover, késÅ‘bb Toyota motorral készülÅ‘ sportkocsi lett az elmúlt évtizedek legnépszerűbb Lotusa, összesen kicsit több mint 35 ezer példány talált gazdára. Az Elise-bÅ‘l sarjadt ki az Exige, a kétezerben bemutatott autó az Elise hegyesebb változataként készült, sportosabb külsÅ‘vel és nagyobb teljesÃtménnyel. A hármas szériát már 3,5 literes Toyota eredetű V6-os hajtotta, a legcombosabb változatok négyszáz lóerÅ‘ fölé kúsztak, noha a tömeg csak 1000-1100 kiló körül mozgott, a három nemzedékbÅ‘l összesen 10 497 darab készült.
Nem megszokott, hogy az egész paletta egyszerre menjen nyugdÃjba. A három tÃpusból összesen 51 ezer példány készült, ez a Lotus 73 éves produktumának a fele. A képen látható utolsó példányok a gyári múzeumba kerülnek
A trió csúcsragadozója az Evora, itt az Exige-be is szerelt 3,5 literes V6-os repÃti a sportkocsit. Az elÅ‘zÅ‘ két modellhez képest egy apró lépést tettek a GT-k irányába, az Evorát négyüléses konfigurációban is haza lehetett vinni. LóerÅ‘bÅ‘l itt sincs hiány, a 350-430 lóerÅ‘ közötti teljesÃtmény magabiztosan mozgatja a 1200-1400 kiló körüli autót. Az Evora egyetlen generációt élt meg, 2009 és 2021 között bÅ‘ 6 ezer példány hagyta el a gyártósort.
Az Emira lehet az utolsó benzines Lotus, nagy valószÃnűséggel a többi érkezÅ‘ modell mind elektromos lesz
A távozó trió után némi szünet következik, ezt az idÅ‘t a régi gyártósor leszerelésének és az üzem átalakÃtásának szentelik. A tavasszal érkezÅ‘ elsÅ‘ új Lotus az Emira lesz, ami az utolsó benzinmotoros tÃpusa lehet a brit márkának. Az Emira az Evora továbbfejlesztett változata, az új modellt már nyár közepén leleplezték. Az újdonság szintén alumÃnium vázra épül, a picit minden irányban nagyobb és nehezebb Emirát ugyancsak a Toyota eredetű V6-os fogja hajtani. A márka életében nagyobb újdonságot jelent majd az Evija, ami egy 2000 lóerÅ‘s elektromos szupersportautó, illetve a jelenleg Type 132 néven futó projekt még messzebb gurul Colin Chapman fájától, ez ugyanis egy elektromos SUV lesz.