Az új Hilux hajtásláncával erősít a hétüléses Toyota

200 lóerő fölé ment a Toyota Fortuner is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult a Toyota keleti piacain népszerű, három üléssoros szabadidőjármű, a Fortuner. Mostantól az új Hiluxhoz hasonlóan 200 lóerő fölötti teljesítménnyel kerül forgalomba.

A Toyota a kilencvenes évek közepén az önhordó karosszériás RAV4 bevezetésével forradalmasította a szabadidőautók műfaját. A tervezők pontosan tudták, mit csinálnak, hiszen ekkor már tíz éve létezett a márka palettáján egy átmeneti modell, amely kivitelében és felszereltségében a későbbi RAV4 személyautós hangulatát idézte, műszaki tartalmában viszont a robusztus Toyota Hilux pickupra épült.
Hirdetés
Ez a típus, a 4Runner ma már az egy számmal nagyobb Toyota Tacoma pickup rokonaként él tovább. Ázsiában és Óceániában viszont megmaradt az eredeti koncepciónál, és 2004-ben Fortuner néven, az éppen aktuális Hilux bázisán született újjá. A Fortuner a mai napig közkedvelt modell a távol-keleti piacokon, és változatlanul a világ legnagyobb számban eladott, globálisan forgalmazott pickupjára, a Hiluxra épül.
Hirdetés
Olyannyira szoros a kapcsolat, hogy alig néhány nappal a Hilux megújulása után a Toyota a Fortunerbe is átvezette a platós kisteherautót érintő változásokat. A legfontosabb módosítás a hajtásláncot érinti: az Ázsiában korábban is alkalmazott, 2,8 literes dízelmotor teljesítményét 177-ről 204 lóerőre, forgatónyomatékát 450-ről 500 Nm-re növelték. Az erősebb motor értelemszerűen javította a menetdinamikáját, illetve lehetővé tette a legnagyobb vontatható tömeg több mint tízszázalékos emelését (2,8 tonnáról 3,1 tonnára).
Hirdetés
Ezeknél is fontosabb azonban, hogy a teljesítmény-növelést lehetővé tevő megoldások – például a hatékonyabb motorhűtés – egy része az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez is hozzájárult. Különösen szembeötlő a változás városi forgalomban, ahol több mint 17 százalékkal (azaz egyhatodával) csökkent a fogyasztás, és ezzel párhuzamosan a károsanyag-kibocsátás. A hajtáslánc változása mellett szinte eltörpül az optikai frissítés jelentősége, pedig a hétszemélyes szabadidőjármű elegánsabb megjelenést kapott, szintén a Hilux ráncfelvarrása nyomán. A hűtőrács nagyobb lett, az első lökhárító alsó fele kartervédő lemezt mintáz, karakteresebbek a ködfényszóró-keretek, a fényszórók pedig keskenyebbek lettek, és LED-es technológiát alkalmaznak. A legmagasabb felszereltségi szinten hátul is LED-es fényeket találunk.
Az utastér dísze az eddigi 7 helyett 8 colos érintőképernyő, amely ráadásul Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással biztosítja a legmodernebb kapcsolódási elvárásokat. Opcióként műholdas navigációs rendszer és digitális rádió is rendelhető a modellhez, amely így egyszerre erősítette személyiségének mindkét oldalát: pont annyival lett igényesebb és gazdagabban felszerelt, mint amennyivel jobban bírja a munkát.
Hirdetés
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?