Breaking: a KÖBE már nem adhat el kötelező biztosítást

Az MNB felfüggesztette a KÖBE kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termékértékesítését

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kárkifizetések miatt állítólag nem kell aggódni, de új kgfb szerződéseket nem köthet a KÖBE. A saját tapasztalat azonban aggasztónn.

Kezdjük egy személyes kitérővel: egy hete várok egy visszahívást a KÖBE ügyfélszolgálatától egy viszonylag apró, parkolási kárkifizetés kapcsán. Állítólag igényem jogos, mégis türelmemet kérték, a héten érdeklődve annyi információt kaptam, hogy még nem értek az ügyemhez. Lehet, hogy már nem is fognak, ugyanis most érkezett a hír, hogy felfüggesztette a jegybank a KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) termékértékesítését, korlátozta a biztosító eszközei feletti rendelkezési jogát és pénzügyi terv elkészítését írta elő a hiányosságok megszüntetésére. Miként azt az MTI számára elküldött tájékoztatás írja, az intézkedésekre a jegybank átfogó vizsgálata során feltárt adatok alapján került sor. Az MNB ekkor megállapította, hogy a biztosító díjpolitikája nem kellően megalapozott, a megengedhetőnél lényegesen nagyobbak a befektetési kockázatok és a kedvezőtlen a tartalékhelyzet.
A cég által kínált egyéb, nem kgfb típusú szerződésekre nem vonatkozik az értékesítés jegybanki felfüggesztése - áll a közleményben. Ez azt jelenti, hogy az engem is érintő parkolás biztosítást most is köthet bárki. Beszámolok majd, hogy mennyire ajánlható a termék.
A biztosító az MNB végzésének pénteki kézhezvételétől az intézkedések visszavonásáig - a díjnemfizetés nyomán megszűnt szerződések miatti visszakötéseket leszámítva - nem köthet új kgfb-szerződéseket és a nála biztosított gépjárműflották sem bővíthetők. A közlemény szerint változatlanul érvényben vannak a társaság meglévő biztosításai és egyesületi tagi jogviszonyai, káresemény esetén köteles a jogszabályokban előírt biztosítási szolgáltatást teljesíteni. A biztosító minden szerződéses kötelezettségét rendben teljesíti - írja a jegybank, én pedig türelmesen várok.
Hirdetés
Az MNB a befektetési kockázatok indokolatlan növekedésének elkerülése érdekében korlátozta a biztosító eszközei feletti intézkedési rendelkezést is, így a biztosító csak meghatározott eszközökbe és csak a kötelezettségei lejárati szerkezetének figyelembevételével fektethet be. Az MNB emellett olyan pénzügyi terv elkészítésére is kötelezte biztosítót, aminek végrehajtása révén a biztosító maximum 6 hónap alatt megszünteti a megállapított tartalékhiányt. A 2015. szeptember 30-i adatok szerint a cég piaci részesedése a nem életbiztosítási piacon viszonylag kisebb súlyú, 2,5 százalékos volt, a biztosító az életbiztosítási piacon nincs jelen - áll a jegybank közleményében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:15
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!
    Nekem 09.30.-án volt a forduló az Astránál. Még előtte újrakötöttem ugyanott. Később az megszűnt, azt tanácsolta a Netrisk – meg a jogszabály – kössek újra máshol. Kötöttem a Köbe-nél, ki is fizettem az egész évet. Most kaptam egy levelet a Köbe-től, hogy az Astra még nem intézkedett a lemondásról, így viszont a Köbe nem köthet, mert már van máshol, és így fel kell mondania a szerződést.
    Kíváncsi leszek, a végén nem kapok-e fedezetlenség miatt jó kis csekket.
    Van erre ötlete, hogy mi várható?
    Vajon mikor irtják ki ezt a sok szerencselovagot a magyar gazdaságból? (Ez egy költői kérdés!)

    Tisztelettel:
    Szabó Ferenc

  • 2017.10.28. at 11:15
    Permalink

    Tisztelt kormi!

    Valóban érdekes helyzettel állunk szemben, nekem november 21-ig fizetendő kátyú/defekt biztosításom is van. Talán 1850 forint, korábban egyszer térített, most viszont nagy kérdés, hogy van-e értelme befizetni. Sajnos nem tudok semmilyen tanácsot sem adni – egyelőre. Küldök nekik egy levelet, utána meglátjuk, hogy kapok-e egyáltalán bármilyen választ.

    Üdv,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.28. at 11:15
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!

    Ugyanolyan parkolási biztosításom van mint önnek…..november 27-ig kellene befizetni a következő évet.
    Nem tudom mit tegyek,pénteken 3x is hívtam a biztosítót,fel sem vették a telefont.
    Fogalmam sincs mit csináljak,a bizalmam megingott!

Vélemény, hozzászólás?