Búcsúzik az FJ Cruiser, a Toyota retró terepjárója

Az év végével kifut a Toyota alvázas, szívómotoros terepjárója

Különlegesen jópofa megjelenés, tartósság és strapabíróság jellemzi az FJ Cruisert, ami igen sokáig húzta a piacon, a Final Edition kiadással a Közel-Kelettől is búcsúzik a terepjáró.

A Toyota unalmasnak dedikált korszakában is tudott néha-néha villantani, jó példa erre az FJ Cruiser. Az autó eleje egyértelműen az '50-es, '60-as években készült FJ és BJ szériák külsejéből merít, a kis ablakok miatt kerekeken guruló bunkerre hasonlít a Toyota, külön érdekesség a Mazda RX-8 stílusában készült öngyilkos ajtók, amik ugyanúgy nem függetleníthetők az elsőktől, így a ki- és beszálláshoz az elöl ülők jóindulatára is szükség van. A különös megoldásokból a szélvédőre is jutott, a cseppmentes kilátásért három ablaktörlő felel.
Hirdetés
A 2006-ban debütált modellbe összelegózták a párhuzamosan készülő modellek alkatrészeit, így van benne némi Land Cruiser, 4Runner és Tacoma pickup is. Az FJ az igazi terepjárók táborát gyarapítja, így az alvázas felépítés és a négykerékhajtás alapáron jár, ahogyan az ötfokozatú automata váltó is, lévén az Egyesült Államokban, Japánban és a Közel-Keleten kellett helytállnia. Erőforrásból nincs valódi választék, kizárólag négyliteres V6-ossal szerelik az FJ Cruisert, a szívó benzines 280 lóerőt produkál, amihez 380 Nm nyomaték társul. Az 1000 darabos búcsúszéria minden példánya bézs fényezéssel, fekete lökhárítókkal, hűtőmaszkkal, tükörrel és kilinccsel készül. A felni alapáron 17 colos, plusz pénzt nem kérnek a fellépőért, belül bézs kárpit jár a limitált kiadáshoz. Műszaki téren az egyetlen módosítás a kisebb ellenállású kipufogórendszer, ami jobb hanggal és néhány plusz lóerővel teszi vonzóbbá az FJ Cruisert.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?