Cégautót választhatsz, de nem kell a dízel? Őket nézd meg!

Hibridek harca: Ford Mondeo vs. Toyota Camry

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes kihívó érkezett a cégautók piacára, a csakis hibridként elérhető Toyota Camry. Megnéztük mit ajánl az ilyen hajtáslánccal szintén kapható Ford Mondeóhoz mérten.


Hibridet választani nyilván szinte vallási kérdés, viszont én azt mondom, tegyen félre mindenki minden előítéletet, nézze meg, hogy mennyiért kapna dízel és automata váltós autót, nézze meg miként autózik, és persze nézzen meg egy (vagy több hibridet is). A dízel ugye azért preferált, mert takarékos, az automata pedig azért, mert kényelmes, főként a városban. Viszont a városban autózáshoz nem lenne sokkal jobb egy gyorsabban bemelegedő benzines hibrid, ami ráadásul ott az üzemidő jelentős hányadában álló benzinmotorja miatt még inkább takarékos és ezáltal környezetbarát? Ugye, hogy de?! Persze tudom, a hibridnek felára van, ám érdemes megnézni, hogy mihez képest!
Hirdetés

Ha ugyanis a Mondeónál maradunk, s a 187 lóerős Hybrid verziót az azonos teljesítményű, 190 lóerős, automataváltós dízelhez mérjük, bizony a hibridet kaphatjuk meg olcsóbban, listaáron 10 840 000 forintért, míg az ötajtós, hasonlóan Titanium felszereltségű csúcsdízel 11 055 000 forintért kapható. Igaz, a hibrid alapból négyajtós. Viszont már nem csak az lehet, hanem kombi is! Igaz, az azonos (kombi) karosszériás hibrid esetén a 190 lovas dízelhez mérten van ugyan 185 ezer forint felára a hibrid üzemnek, ám az minimálisnak tekinthető. A kétféle - szedán és kombi - karosszériával kapható hibrid Mondeo ráadásul jelenleg egyedi ajánlatnak is mondható a piacon. Ugyanúgy, ahogyan a csakis hibridként, ám csakis szedán karosszériával kapható Toyota Camry is.
Ford Mondeo Hybrid vs. Toyota Camry - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Mondeo Hybrid 4 ajtós 4867 1852 1501 2850 383
Ford Mondeo Hybrid kombi 4867 525-1630
Toyota Camry 4885 1840 1445 2825 524

A többi, divatosabb hibrid ugyanis ma jellemzően konnektoros, ami hazánkban a zöld rendszám és annak kedvezményei (ingyen parkolás, cégautó-adó mentesség) sokkalta eladhatóbb. Ezek viszont olcsóbbak. A Camry már ismert alapáráról és gazdag felszereltségéről beszámoltunk már, a Fordnál viszont szokás szerint a nagyon jelentős árkedvezmény az, ami el hivatott adni az autót. Ahhoz, hogy ezekről infót kapjunk, bizony érdemes betérni egy márkakereskedésbe, vagy legalább telefonon, élő szóban érdeklődni, én is így tettem a cikkhez. Csöppet meg is lepődtem, hogy a Mondeókra ma alapból 1,6 millió forint kedvezmény van, de érdekesség, hogy aki megrendeli legalább a (Titanium szint esetén 330 ezer forintos) Technológia csomag 2-t, az további 250 000 forint kedvezmény kap, így lényegében 80 ezer forintért kap LED fényszórókat, esőszenzort, elektrokróm belső tükröt és a kombi esetén elektromos csomagtérajtót is. De itt még nincs vége, Ford Credit finanszírozással további 190 500 forintot húznak le a vételárból, így tehát a Mondeo listaárához mérten 2 040 500 forinttal olcsóbban is hazavihető lehet.
Ford Mondeo Hybrid vs. Toyota Camry - műszaki adatok, árak
Ford Mondeo Hybrid Toyota Camry
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom (cm3) 1998 2487
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltó e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 190 (4000) 218 (5700)
Nyomaték [Nm (1/min)] 173 (4000) 221 (3600-5200)
Végsebesség (km/h) 187 180
Gyorsulás 0-100 km/h 9,2 8,3
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,5 5,3
CO2-kibocsátás (g/km) 127 119
Alapár (Ft) 10 795 000 10 500 000
Akciós alapár (Ft) 9 195 000 -

A Toyota más iskola, eleve szerényebb kedvezmények jellemzőek a márkára, a jelenleg még csak az előértékesítésnél tartó Camry esetén viszont semmi sincs (legfeljebb saját árréséből engedhet a kereskedő). Náluk viszont erősebb és frissebb a hajtáslánc. A nagyobb teljesítménnyel jobb a menetdinamika és kedvezőbb a fogyasztás is, ráadásul szedánként jóval nagyobb csomagteret ad a Camry, mint a Mondeo, ami persze kombi verziójával tud licitálni.
Akciós alapárával jelentősen olcsóbb a Mondeo Hybrid, de nézzük, tartja-e a versenyt felszereltség terén is! Nos, közel tartja. A két autó alapellátmánya nagyon közel áll egymáshoz. A Camry alapáron ad Bi-LED fényszórót és automata távfényt, de még távolságtartós tempomatot is, ami jelenleg nem elérhető a Mondeóhoz. Utóbbi esetén a parkolóradarok és a tolatókamera is feláras, de azokat 260 ezer forintért már navigáció társaságában kapjuk meg. Talán az egyetlen kapaszkodó a Mondeónak, hogy az alap (Comfort) Camry nem ad ülésfűtést 10,5 millió forintért, meg persze az, hogy esetében válogathatunk egyesével is tételeket az extralistáról, szemben a csak szintenként extárzható Camryvel. Utóbbinak köszönhetően az alap Camryhez emelve a Mondeo Hybrid (szedánként) 9 595 000 forintba kerül, azaz közel 1 millióval olcsóbb, persze jóval kisebb csomagterű. Kombiként alapból 11,44 millió forint, az alap árkedvezménnyel 9,84 millió, extrázva (és a finanszírozási kedvezménnyel még nem számolva) 10,18 millió forint.
Ford Mondeo Hybrid Titanium vs. Toyota Camry Comfort - felszereltségek és árak (Ft)
Ford Mondeo Hybrid Titanium Toyota Camry Comfort
ESP x x
Visszagurulásgátló x x
Frontlégzsákok x x
Oldallégzsákok elöl x x
Függönylégzsák x x
Vészfékrendszer 60 000 Ft x
Tempomat x x
Távolságtartós tempomat - x
Táblafelismerő x x
Sávtartó x x
Automata távfény x x
Első, oldalsó és függönylégzsák, vezetőoldali térdlégzsák x x
Audiorendszer 8 hangszóró, érintőképernyő, Bluetooth CD-rádió, 6 hangszóró, érintőképernyő, BT
Kulcs nélküli nyitás-indítás x x
Parkolóradar elöl-hátul 175 000 Ft - navigációval x
Bőr borítású kormány és váltókar x x
Tolatókamera 260 000 Ft - navigációval, első-hátsó parkolóradarral és parkolóasszisztenssel x
Kétzónás automata klíma x x
Ködfényszórók x x
Elektromos ablakok elöl-hátul x x
Elektromosan állítható tükrök x x
Fűthető külső tükrök x x
Elektromosan állítható sofőrülés x x
Alufelni 16 colos 17 colos
LED fényszóró 330 000 Ft (akciósan 80 000 Ft) x
Ülésfűtés elöl x -
Osztottan dönthető hátsó ülés x x

Bár a Camry tágasabb utasteret ad, továbbá szokás szerint meghatározó lehet az ízlés szerinti preferencia, az nagyjából biztos, hogy a kombit keresőknek a Mondeo a tuti ajánlat. Ha viszont elég a szedán, a Camry - műszaki téren is bőségesen megmutatkozó - frissességét messze nem biztos, hogy kompenzálni tudja a Mondeo árelőnye. De legalább látható, hogy a Ford is felkészült a harcra, ami pozitívum, mert azzal, hogy a Toyota nagyon ügyesen népszerűsíti ezt a hajtásláncot talán a Fordnál is több - azonos elvű, Atkinson ciklusú, szívó benzinmotoros, e-CVT váltós) hibrid fogyhat. Ha tippelnem kell, náluk a kombi lesz a sláger hibrid, ami épp az idei évtől bővíti a palettát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.26. at 11:16
    Permalink

    Nem teljesen értem a cikk lényegét.

    Mit jelent az hogy “cégautó”? Van emögött valami koncepció vagy a szerző kitalált rá valamit?
    Valaki leírná hogy mit kell most tudnia itthon egy cégautónak ? (most inkább a műszaki szabályokra vagyok kíváncsi (mit támogat az adórendszer, pl co2 flottaátlag, adóterhek), nem a hitelkonstrukcióra)

    “Hibridet választani nyilván szinte vallási kérdés”
    Na ne vicceljünk már. Új autót az ember nem vallási okkoból vesz. Legfeljeb utólag elviszi a misére és megáldatja 🙂

    • 2019.03.26. at 15:36
      Permalink

      Egy biztos. Ma Magyarországon egy cég nem vallási alapon fog venni bármilyen hajtáslánccal autót. A gazdaságosságot vagy inkább olcsóságot fogja nézni és rohadtul nem érdekli a környezetvédelem. Mennyi a fogyasztás, melyiket támogatja állambácsi, mire van flottakedvezmény.
      Ebben a nem egyszerű helyzetben kell (ene) helyt állnia a hibrideknek.

      • 2019.03.26. at 17:03
        Permalink

        Ezzel nincs is baj, önmagában egy cégnek nem is az a dolga hogy a környezetet védje, erre van a legtöbb országban a cégadós szabályozások, amely egyúttal környezetvédelmi korlátokat is szab a cégek autóvásárlásainak (egy sor más cél mellett).

        Feltételezem hogy ez a helyzet itthon is, de nem ismerem a konkrét feltételeket, ezért jó lenne ismerni.

        Minden esetre attól még hogy nincs kombiváltozat nem lesz “cégautó”, pár éve csinált a TC egy statisztikát amiben pl a kizárolag kombiként kapható V70 valami 80-90%-ban céges finanszírizásban került megvételre.

        Ha pedig a cégeknek nincs baja a kombival, a kedvezményezett munkavállaló pedig inkáébb szeretné a családbarát karosszériát, a kizárülag lépcsős kasztnival kapható modell máris lábon lőtte magát…

Vélemény, hozzászólás?