Coronel győzni tudott, Norbi második Marokkóban

WTCC, Marokkó: Michelisz öt, kettő a mérce

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tom Coronel győzelem, esős második futam, teljes Honda dobogó, ezek ellenére unalmas vonatozás jellemezte a WTCC negyedik állomását.


Marokkó mindig híres volt borzalmas, szűk utcai pályájáról. Ezt a pályát most átrajzolták a tavalyi nyomásnak engedve, ám most borzalmasabb lett, mint volt. Az egy dolog, hogy hosszabb lett és talán valamilyen szinten biztonságosabb 1-2 részén, de ettől függetlenül nem lehet rajta előzni, az új aszfaltrészek pedig csúsztak, mint a Hungaroring. VI. Mohammed marokkói király portréja persze kint lógott a paddock falán, kár, hogy ettől nem lesz jobb a marokkói hétvége. Annyi előnye azért volt a pályának, hogy a Citroën hiába tekerte a Q1 és Q3 között az autót, nem jött ki a sebességelőnye ezen a pályán.
Az első futamon a fordított rajtrácsnak köszönhetően, az All-Inkl.com Münnich Motorsport beugró pilótája, James Thomson indulhatott az első helyről, amit eszméletlenül várt a brit pilóta. René Münnichet helyettesítette, aki inkább a rallycross VB-re koncentrált a hétvégén, hogy ott végezzen az utolsó helyek egyikén. Thomson komoly eséllyel indult az első helyért is, azonban a Ladások kétszer is komolyan kitették versenyzőtársaikat, aminek a brit pilóta is áldozatául esett. Őt, Valente lökte ki, amiért áthajtásos büntetést is kapott a francia. Volt még valaki, aki nagyon várta ezt a futamot, méghozzá Thed Björk, akit a szintén Ladás Catsburg lökött a falba. A helyzet kísértetiesen hasonló volt, így Catsburg csak a boxutcából indulhatott a második futamban.
A Volvo egyébként sem szerepelt túl jól, de elmondták, hogy nincs tapasztalatuk utcai pályán, így csak tanulnak. A nyilatkozat ebben a formában nem teljesen igaz, hiszen az egykori göteborgi STCC futamok is hasonló pályán zajlottak, az viszont valós, hogy ezzel az autóval még nem próbálták ezt a fajta pályastruktúrát. Az első futam folytatásában többnyire vonatozást láthattunk, egyedül a közönségkedvenc Coronel és López között ment a kakaskodás időről időre. Azonban amit Coronel végig vitt, az hihetetlen. Egy régebbi fejlesztésű Chevrolettel tudta tartani vezető pozícióját a gyári Citroën ellen, amit ráadásul López vezetett. Mind a ketten többször hibáztak, végül mégis a holland mókamester nyert. 2014 óta először nyert Chevy. Hátrébb, a harmadik helyért is komoly csata folyt. Müllert szorongatta Monteiro és Michelisz Norbi is, ám végül nem történt változás a sorrendben. Coronel nagyon megérdemelte már ezt a győzelmet. Nagyon sokat tesz a WTCC sorozatért, és nélküle teljesen más lenne a paddock hangulata is. Biztosak lehetünk benne, hogy óriásit fognak bulizni. Mind a csapattal, mind a versenytársakkal.
WTCC Marrákes, Marokkó - I. futam - eredmények
1. Tom CoronelChevrolet RML Cruze
2. José María LópezCitroën C-Elysée
3. Yvan MüllerCitroën C-Elysée
4. Tiago MonteiroHonda Civic
5. Michelisz NorbertHonda Civic
13. ifj. Ficza FerencHonda Civic
Hirdetés

A második futam magyar szempontból fontosabb volt, hiszen Michelisz Norbi a második helyről rajtolhatott López mögül. A verseny kezdete előtt jött a csavar - elkezdett cseperegni az eső. Hivatalosan esős versenynek nyilvánították, így aztán jött a matek, hogy ki milyen gumival menjen. Az eső ellenére eseménytelen futam volt, néhány ívről lecsúszástól és kisebb előzésektől eltekintve. Ami a legfontosabb, hogy Norbi megőrizte rajtpozícióját, és behozta második helyre a Civicet. Folyamatos nyomás alatt tartotta azonban Huffot, aki végül megnyerte a futamot, harmadik helyen Monteiro, míg a Hondák mögött a két Citroën végzett López és Müller sorrendben. Ezzel Michelisz feljött az összetett negyedik helyre, López pedig 138 pontjával vezeti a bajnokságot.
WTCC Marrákes, Marokkó - II. futam - eredmények
1. Rob HuffHonda Civic
2. Michelisz NorbertHonda Civic
3. Tiago MonteiroHonda Civic
4. José María LópezCitroën C-Elysée
5. Yvan MüllerCitroën C-Elysée
14. ifj. Ficza FerencHonda Civic
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?