Csak hibridként érkezik Európába az új Honda Civic

Ősszel már itthon is találkozhatunk majd az új Honda Civic hibrid változataival

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Stílszerűen, a típus 50 éves évfordulóját ünnepelve érkezik Európába a Honda Civic 11. generációja.

50 éves a Honda Civic, amelynek immár a 11. generációja érkezik meg Európába. Kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal, ötajtós karosszériával. Elődjéhez képest tágasabbnak és praktikusabbnak ígérik, valószínűleg nem a levegőbe beszélnek, hiszen 35 milliméterrel nőtt a tengelytávolsága. Motorházteteje 25 mm-rel alacsonyabbra került, a jelentősen megnövelt üvegfelületek pedig szintén hozzájárulnak, hogy szellősebbnek érződjön az utastere. Az alacsonyabbra helyezett övvonal pedig jobb kilátást szavatol a hátsó ülésekről. Összehasonlítva az előző Civic-nemzedékkel, az A-oszlop hátrébb helyezkedik el, hogy az első kerekek középpontjára mutasson, így szélesebbnek tűnik a modell, bármely szögből is nézzük. Végül a tetővonal is kupésabb formát öltött, így sportosabbá vált a hátsó rész. Bent egy végletekig egyszerű formájú műszerfal várja az utasokat, a gyáriak ezt „vízszintes stílusúnak” nevezik. Előnye, hogy tágasabbnak láttatja a kabint, de azért a teljes szélességben végignyújtózó szellőző is elég látványos. Az Advance felszereltségi szinthez már 10,2 colos képátlójú érintőképernyő jár, de alapból is 9 colossal szállítják. Az infotainment természetesen vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget is kínál, Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilis. Emellett az Elegance és a Sport változatban 8 hangszórós, az Advance verzióban pedig 12 db hangszórós Bose hifiből szól a zene.
Hirdetés
Orrában egy 2,0 literes, benzines, közvetlen befecskendezésű i-VTEC erőforrás dolgozik, amelyhez kis méretű, de nagy teljesítményű villanymotor és a generátor csatlakozik. Rendszerteljesítménye 184 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 315 Nm. Az energiatárolásról pedig 72 cellás, lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Az e:HEV rendszer pedig egy fix áttételű erőátviteli egységgel juttatja a nyomatékot az első kerekekhez. Ám az autóra még várni kell néhány hónapot, hiszen az európai vásárlók 2022 őszén vehetik át az első példányokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?