Csaknem hihetetlen, de ismét apadnak az üzemanyagárak
Újfent csökken a benzin és a gázolaj ára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma 8-8 forinttal mérséklődött a benzin és a gázolaj ára, péntektől pedig újabb 6-6 forinttal lesz olcsóbb mindkét üzemanyagfajta.
A benzin átlagos ára ennek köszönhetően literenkénti 406 forintos átlagos szintre mérséklődik, míg gázolajat jellemzően 411 forintért lehet majd tankolni a hét utolsó munkanapjától. Hétvégére tehát az év elején tapasztalt szintél is olcsóbbak lesznek az üzemanyagok, január első napján ugyanis a 95-ös átlagára 409, a gázolajé 415 forint volt. Még jobban örülhetünk, ha az eddigi, a benzin esetén tavaly április elején tapasztalt 451 vagy a gázolajnál - szintén tavaly - január közepén adódott 449 forintos csúcsszintekhez viszonyítjuk, akár a mostani (412/417 forintos), akár a péntektől érvényes (406/411 forintos) benzin/gázolaj árakat. A valahai legdrágább szintekhez mérten ma - az infláció ellenére - 10 százalékkal kedvezőbb áron, persze így sem olcsón vételezhetők az üzemanyagok.
Bár az árak - immár második hete - tartósan apadnak, az egyes töltőállomások áraira továbbra is ajánlott figyelni, azok között ugyanis literenként akár 30 forintos eltérések is adódhatnak.
Mostanában rádióban hallgattam egy független szakértő előadását, aminek a lényege az volt, hogy a távol-kelet elkezdett autózni.Ezzel leváltották a kerékpárokat és a riksákat, minek következtében hihetetlen mértékben megnőtt a benzin és gázolaj felhasználásuk.Tehát az üzemanyag beszállító országok ha ott el tudják jó pénzért a termékeiket.Miért adnák olcsóbban az Eu-ban vagy bárhol máshol a világban?Az viszont már senkit sem érdekel-legkevésbé a beszállítókat nem-,hogy melyik országba hány órát kell egy átlagembernek 1 liter benzinért vagy gázolajért dolgozni.Szerintem pedig pont ez a lényeg!
[i]“Azért nem annyira egyértelmű a helyzet az árak emelkedésével kapcsolatban:”[/i]
A cikkhez nem tudtam hozzáférni, de hasonló témájúakkal már találkoztam, mint amit a cím sejtet.
Az ránk itt Európában nem nagy hatást fog gyakorolni. Az amerikaiak fel fogják használni saját céljaikra.
Meg egyébként is, jelenleg még az élelmiszereink is a fosszilis üzemanyagoktól függenek, tehát közel sem csupán a személyautókról van szó, de a személyautó közlekedés is nagy felvevő, ezért ha lehet spórolni kellene ahol lehet, hogy az unokáinknak legalább élelmiszere maradjon még valami.
A másik meg ne egyik végletből a másikba essünk, vagyis most dobják ki a (közel meg legalább) másfél tonnás országúti cirkálókat 150-200-300 LE-kel, utána meg majd gyalogolhatunk, vagy kerékpározhatunk, mert megfizethetetlen lesz az üzemanyag.
Valahogy egyenletesebben kellene ezt elosztani.
Még mindig jobb most egy szerényebb kisautó, mint később a semmi.
Azért nem annyira egyértelmű a helyzet az árak emelkedésével kapcsolatban:
http://index.hu/gazdasag/energia/2013/03/25/isten_hozott_szaud-amerikaban/
http://www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=180364 (sajnos ez a cikk már fizetős, nem rég még ingyen el lehetett olvasni az egészet)
A hozzászólásod második felével egyetértek, függetlenül attól, hogy mennyibe kerül, törekedni kell arra, hogy kevésbé függjünk a fosszilis tüzelőanyagoktól, tehát arra, hogy minél hatékonyabban használjuk fel.
Nem csak nagyon nem, hanem egyáltalán nem. Ne is várd tőle az ellenkezőjét.
A saját állításod szerint nem kellene már itt lenned. Megint felköptél és aláálltál? 🙂
Mit nem értek?
Ugyanazon szisztéma szerint képezték 2008-ban is meg most is az árakat nem csak Mo-on, hanem az UNIO többi országaiban is. Vagyis mindenütt az adótartalom extrém magas volt, most is az.
Sajnos ez nem olyan termék, (mint Mo-on más sem) amit a határon belüli jövedelmi viszonyokhoz lehetne igazítani.
Az, hogy némi jelentéktelen eltérés tapasztalható a tagországok között, az nem sokat rúg a labdába.
Arra számolni kell, hogy ez nem lesz jobb a későbbiekben sem, hanem a helyzet tovább romlik az idő múltával, vagyis világviszonylatban szép lassan tovább fognak emelkedni az árak.
Nincs megállás!!!
Következésképpen ehhez kell igazítani a járműparkot, ha azt akarjuk, hogy a sok ezer milliárdért kiépített utainkat a későbbiek folyamán is használni tudjuk.
Jelenleg ez a tendencia nem igazán érződik még az autógyárak legújabb termékein. Ennél sokkal radikálisabb módosítások szükségeltetnek, mint amit pillanatnyilag az újonnan piacra dobott termékeken tapasztalhatunk.
Így látom a helyzetet.
Mondjad, ha nem értesz velem egyet….
Nem nagyon érted a lényeget. 2008-ban nem voltak hasonlóak az árak?
(Csak zárójelben megjegyzem, hogy, Románia kivételével, nálunk voltak akkor a legalacsonyabbak a környező országokat nézve.)
[i]“A hazug, tolvajok a 300 Ft-ot sokallták, a 40-et még nem.”[/i]
O.K. De az UNIO országaiban is hasonló árak vannak mindenütt. akkor mindenki tolvaj…
egyik szemem sír, a másik nevet…nevet mert csökken a benzin ára, és sír, mert az LPG ára változatlan….
még 10-15 forintot megy vissza a benya ára, és már nem éri meg LPG-t tankolni…pláne ha május 1-től megint ráemelnek az LPG jövedékijére..úgy már 300-at veri az LPG..ha a benya 400, vagy az alá megy akkor a 100 kilométerenkénti 400 Ft-os spórolás a gázüzemmel, nekem nem éri meg..ahogy sokan másnak sem fogja..faszán tönkreteszik az olcsó gázüzemeltetést..pont mint az etanolt…..
10 hónapot ha tudtam menni a kocsival miután visszahozta a beszerelés árát….
Matisz papa. Próbáld a logikát kihámozni belőle. A hazug, tolvajok a 300 Ft-ot sokallták, a 40-et még nem.
az semmi! Tízszerese a benzinár annak, amikor a jó Kádár Jánost és pártját félre tolták a hatalomból. Milyen jó volt akkor! Minden ingyen volt, volt 100% bódottá!
Hogy tudunk örülni, apró dolgoknak is, ha nap mint nap majd megfojtanak minket a rablók.
Csak megjegyzem, hogy még mindig 35 %-al (!!!) magasabb az üzemanyag ár, mint akkor amikor a fidesz mindennek elmondta a szocikat, mert elérte a 300 Ft-ot az ár.