Csúcsok csúcsa – Opel Mokka X 4X4 dízel teszt
Opel Mokka X 1.6 Turbo AWD Innovation teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csúcsdízelével nem csak erős, takarékos is az Opel könnyed, kisautó méretű kompakt városi terepjárója, a még GM korszakos, faceliftes Mokka X.
Az Opel paletta első X-es terméke volt a Mokka, azóta csatlakozott hozzá két, már PSA-s testvére. Legerősebb dízelével, minden jóval megpakolva próbáltuk a németek kávészemét
Apró SUV. 2012-ben kezdődött meg az Opel Mokka gyártása, akkor még az Opel szabadidőautóinak X utótagja nélkül. A Mokka, vagy a tavalyi facelift utáni nevén Mokka X tehát még bőségesen a General Motors égisze alatt készült és lett kifejlesztve. Az Opel nem titkoltan az arabika kávéfajtáról nevezte el Corsa alapokon nyugvó SUV-ját. Persze a gyár kisautójánál közel minden dimenziójában nagyobb, kivéve szélességében. 2016 januárjában a félmilliomodik megrendelést is túllépték, a sikereken felbuzdulva ki is bővítették városi terepjáró palettájuk a Mokka X alá érkező Crossland X és a nála nagyobb Grandland X párossal, utóbbi kettő azonban már PSA termék. Frissítés előtt és frissítés után is vallott már nálunk a Mokka X, most azonban csúcsdízelével, csúcsfelszereltségben próbálhattuk ki a felső végletet.
Rövid tengelytáv, nagy, 19 colos felnik, az összhatás pedig, mint egy játékautó, főleg oldalnézetből
Eszméletlen mutatós lett a bumeráng alakú menetfényektől, egyértelműen jót tett a külsőnek a finom facelift. Persze ennél sokkal aranyosabb valójában a Mokka X
Praktikus, fiatalos. Egy éve már, hogy bemérgesítették az addig szerénynek mutatkozó Opel Mokkát. Határozottabb, agresszívabb, - esetünkben full LED - fényszórókat kapott, mutatós bumeráng alakú nappali menetfényekkel, amik persze szintén diódásak. Néhol ezüst védőlemezekkel törték meg a külső fekete műanyag elemeket, amik rátesznek a robusztusságra, pedig legbelül egy könnyed, aranyos kisautó, emelt hasmagassággal. Valódi elődje nincs, viccesen az Opel Corsa Scamp II koncepció tekinthető annak. Az utastér azt az érzetet kelti, hogy mindent kihoztak a rendelkezésre álló helyből. Elöl kifejezetten tágas, de a hátul ülők is a kategóriának megfelelő méretű. 185 centimnek is még épp kényelmes lábteret ad. A tető mélyedésével ügyesen növelték a fejteret is, ami így már egy kategóriával feljebb mutató, valamint pohártartós könyöklő és kényelmes ülések kényeztethetik a hátul utazókat. Ahhoz képest, hogy 19 colos felniken és peresebb gumikon csücsül, meglepően puha a futása, a futómű egyszer sem ütött fel fájóan, legtöbbször meg sem érezni az úthibákat.
Rengeteg tárolórekesz teszi praktikusabbá a tágas érzetet keltő utasteret. Az Opel nem hangoztatja, de a Mokka X beltere felsőbb osztályokat kergethet minőségével és anyaghasználatával
Jópofa, ahogy játszadoztak a Mokka X és a 4X4 szavakkal
Fennséges körítés. Mégis mi rosszat lehetne mondani egy csúcsfelszereltségről? Feláras napfénytetővel, kormány- és ülésfűtéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel kényeztetett a tesztautónk. Az alapnak számító Summit fehér külsőhöz jól passzolt a barna bőrkárpit. Az anyagminőségre sincs panasz, puha, varrott bőr borítás nem csak a könyöklőkre, de a volánra és a műszerfalra is jutott, ezzel valóban felsőbb osztályú az összhatás, ahogy persze az ára is. A műszerfalon, illetve az ajtók tetején puha plasztikot találunk, és a fényes, porgyűjtő elemekkel sem spóroltak. Továbbra is vaskos, minden részletében hangsúlyos a beltér, legyen szó a kormányról, a váltógombról, vagy akár a jelen esetben elektromosan állítható, kihúzható combtámaszos ülésekről.
Természetesen hiperkomfortosak a legdrágább bőrülések, a hátsó lábtér kisautós, a fejtér a szokásosnál szellősebb
Gyorsan és könnyen kezelhető az infotainment, a telefon csatlakoztatása is pillanatok alatt lehetséges
Csomagtere egyenes vonalakkal határolt, 356, ülésdöntéssel 1372 literes. Méreteit németesen precízre szabták, pont 100 cm széles, 70 cm hosszú
Káros dízel, mi? Nemhogy elég, sok is az apró testhez a legerősebb, 1,6 literes, négyhengeres, manuális váltóval párosítva kizárólag stop-startos dízel ereje. A 136 lóerő nem hangzik túlzónak az 1429 kg saját tömeghez, a 320 Nm nyomaték már annál inkább. Jó Opel szokás szerint már-már visszhangzó turbólyuk után, csak 1750 fordulat/perc környékén jön turbónyomás, 2000-re pedig fel is épül rendesen. Innen nagyot lép, ám nekem kissé hiányzott a lomha és a bitang erős közti átmenet. Habár a világ már tökéletesen szembefordult a dízelekkel, azért kellemes dolog 6 liter/100 km alatti fogyasztással járni a városban. A tesztátlag nem kevés autópályázás után lett 6,4 liter/100 km, és egyébként a fedélzeti komputer is hasonló értéket mutatott kivételesen.
Motorja vagy komolyat húz, vagy erőtlen, a kettő közti átmenet kimaradt a motor karakterisztikájának programozásakor. Minden helyzetben takarékos maradt a 136 lóerős 1.6 EcoTec dízel
Szinte használttesztnek is betudható, tesztalanyunk 15 000 kalandos kilométert tudhat a háta mögött. Egyik kollégánk például 800 km-t tett meg vele mankókeréken és teknőst is mentett. Egy igazi legendával volt dolgunk
Inkább SUV, mint crossover. Kuplungja súlyos, kell a lábizom, 6 fokozatú manuális váltója pontosan kapcsolható, de hosszúkás kulisszákkal rendelkezik. Egyértelműen jobb választás az automatánál, ami legutóbbi tesztünk alatt sem nyerte el a tetszésünket. Nyomatékos dízelével párosítva nagyszerű autópályázó is a Mokka X. 130 km/h-nál is épp 2000-es fordulat felett pörög, így fogyasztása is alacsony marad. Összkerékhajtása nem állandó, alapból elöl hajt, csak akkor küldi nyomatékának 50%-át a hátsó tengelyre, ha az első kerekek megforognának. Ennek ellenére, a menetstabilizátort deaktiválva laza talajon már lehet mókázni vele (értsd: elmegy keresztbe a fara) és ügyesen kihozott mély sárból is, amiből kapott eleget az eső áztatta Rabócsiring depójában. Egyébként továbbra is a Mokka az egyelten Opel szabadidőautó összkerékhajtással, így csak hozzá jár például lejtmenetvezérlő is.
Egyedül a kuplung nehézkes, pontosan gangolható 6 fokozatú kézije a lehető legjobb párosítás a takarékos dízelhez
Prémium áron. A tesztelt csúcsdízel az Innovation felszereltségi szinten 7,6 millió forint listaáron, ám a mi minden jóval megpakolt tesztautónk épp túllépi a 9 milliós álomhatárt is. Ez egy ekkora városi terepjáró esetében fájó összeg, ám még mindig egy Opelről beszélünk, így jókora kedvezménnyel is számolni kell. Ha a kiváló minőséget és az erős motort vesszük, még tovább tompíthatunk a fájdalmunkon. Jelen esetben persze egy sarkított esetről beszélünk, kisebb motorjaival és kevésbé színház körítéssel is tökéletesen élhető SUV a Mokka X.
Inkább nevezhető egy könnyed apró SUV-nak, mint városi crossovernek, főleg így, 4X4 változatban. Nyugodtan ki lehet vinni a rekettyésbe, ahol egy lazább drift sincs ellenére
Én egy ilyet béreltem Vauxhall Mokka X néven Angliában úgy 3 hete. Bátran ki merem jelenteni, hogy nem éri meg az árát.
Szerintem egyáltalán nem megy olyan jól, bár nyilván kérdés ki miből ül át, a turbólyuk valóban nagyon érződik, a fék sem tetszett, a futómű sem, a csomagtartó meg egy vicc. Az Opelek mindig jók voltak ár/érték arányban, lehet ennek ezzel vége…
7.290.000 az alapára!
Én inkább a benzines 1,4 T 4×4-et vinném több lóval és automatával még olcsóbban, 7.260.000.
Amúgy nagyon patent gép!