Csupán V6-os, de hibrid lehet az összes Ferrari
Biztosan jönnek a Ferrari hibridjei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ritkaságszámba megy a V12-es motor az autósvilágban, de a Ferrarihoz szervesen kapcsolódik - ennek ellenére hamarosan eljöhet az idő, amikor e márka kínálatában sem találunk majd már olyat.
A szériaautók között minden idők legerősebbjének számító, 730 lóerős F12berlinetta bemutatkozásakor a gyár új generációs V12-esnek nevezte annak szívét, s a soron következő új modell, az Enzo utódja kapcsán szintén felmerül a kérdés: vajon az is a hagyományoknak megfelelően V12-es lesz, s vajon az megfelel-e majd a mai fogyasztási és emissziós elvárásoknak? Miként azt a Ferrari elnöke, Amedeo Felisa a brit Autocar magazinnak nyilatkozta, a Forma-1-ben fejlesztett KERS (kinetic energy recovery system) rendszerük még hosszú évekre biztosítja a V12-es motorok beépíthetőségét, ugyanakkor a jövőt már nem vele képzelik el (az F1-ben 2014-től V6-os turbómotorokat használnak 1,6 literes hengerűrtartalommal). [kepallojobb=408447]A Ferrari elnöke, Amedeo Felisa szerint hibridrendszerük egyszerre szól majd az erőnövelésről és a fogyasztás csökkentéséről[/kepallojobb]
“Hamarosan olyan új, egyedülálló technológiát fogunk bemutatni, amely által modelljeink a jövő emissziós elvárásainak is megfelelnek majd” - nyilatkozta Felisa. Ez az új technológia nyilvánvalóan a hibrid hajtáslánc lesz, mellyel már a 2010-es Genfi Autószalonon előállt a Ferrari, nevezetesen az 599 alapú HY-KERS modellel.
A Ferrari hibridrendszere a kétkuplungos váltóhoz csatlakoztatott csekély tömegű és méretű, mintegy 100 lóerős teljesítményű, a padlólemez alá épített villanymotort alkalmaz, mely mintegy 35 százalékos üzemanyag-fogyasztást és emissziócsökkentést ígér - Felisa ki is emelte: “Hibridrendszerünk nem csupán erőt, hanem kedvezőbb fogyasztást is ad”. Továbbá hozzátette: “A rendszer ma még drágának számít, mégis úgy tervezzük, hogy minden modellünkhöz illeszthető legyen”. A logikusan felmerülő: akkor minden jövőbeli Ferrari hibrid lesz kérdésre sem maradt el a válasz. “Az idő előrehaladtával alapáron adjuk majd a hibridrendszert, ha valamelyik modellünkbe bekerül, akkor abból az összes olyan lesz. Ez nem olyan jellegű extra, amit opcióként lenne értelme adni" magyarázta Felisa.
Végezetül az elnök azt sem cáfolta, hogy minden új modelljük csupán hathengeres lehet, az okok között pedig nem csupán a technológiai fejlődést, hanem a vevői hozzáállás változását említette - még az amerikai piacon is, ahol néhány éve még alig lehetett V8-asnál kisebb motort kínálni. Azok számára pedig, akik nehezen fogadnák a V6-os Ferrarit, érdemes megemlíteni a márka első középmotoros modelljét, az 1966-os 206 Dinót, melyet pont ilyen motor hajtott. Így aztán a V6-os (és vélhetően egyben hibrid) Ferrari nem csak leméretezésként, hanem egy, a legősibb, V12-eshez mérten ugyan frissebb, de mégis régi tradícióhoz visszanyúlást jelentene - a technológiai előrelépés mellett.
Teljesen lényegtelen, hogy a Ferrari mit lát vagy mit nem, elhanyagolható a hatásuk az autóiparra (néhány 100-as darabszámok). A hibridekre sem azért állnak át mert szeretnének, hanem mert a környezetvédelmi szabályoknak a régi csotrogány taligáikkal nem tudnának megfelelni (mondjuk a hibridekkel sem igazán fognak tudni).
Érdekes, hogy ők sem látják a vill autót lehetséges válaszútnak.
3 éve mondták elöször, hogy hibridekre állnak át.
Várjuk.