Csupán V6-os, de hibrid lehet az összes Ferrari
Biztosan jönnek a Ferrari hibridjei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ritkaságszámba megy a V12-es motor az autósvilágban, de a Ferrarihoz szervesen kapcsolódik - ennek ellenére hamarosan eljöhet az idő, amikor e márka kínálatában sem találunk majd már olyat.
Még 2010-ben mutatkozott be a Ferrari 599 HY-KERS, 7 fokozatú kétkuplungos váltójához 100 lóerős villanymotort társító koncepcióautó, a jövő Ferrarijait kivétel nélkül két motor hajthatja, ám a benzinesek jó eséllyel csak V6-osok lesznek
A szériaautók között minden idők legerősebbjének számító, 730 lóerős F12berlinetta bemutatkozásakor a gyár új generációs V12-esnek nevezte annak szívét, s a soron következő új modell, az Enzo utódja kapcsán szintén felmerül a kérdés: vajon az is a hagyományoknak megfelelően V12-es lesz, s vajon az megfelel-e majd a mai fogyasztási és emissziós elvárásoknak? Miként azt a Ferrari elnöke, Amedeo Felisa a brit Autocar magazinnak nyilatkozta, a Forma-1-ben fejlesztett KERS (kinetic energy recovery system) rendszerük még hosszú évekre biztosítja a V12-es motorok beépíthetőségét, ugyanakkor a jövőt már nem vele képzelik el (az F1-ben 2014-től V6-os turbómotorokat használnak 1,6 literes hengerűrtartalommal). [BANNER type="1"] [kepallojobb=408447]A Ferrari elnöke, Amedeo Felisa szerint hibridrendszerük egyszerre szól majd az erőnövelésről és a fogyasztás csökkentéséről[/kepallojobb]
“Hamarosan olyan új, egyedülálló technológiát fogunk bemutatni, amely által modelljeink a jövő emissziós elvárásainak is megfelelnek majd” - nyilatkozta Felisa. Ez az új technológia nyilvánvalóan a hibrid hajtáslánc lesz, mellyel már a 2010-es Genfi Autószalonon előállt a Ferrari, nevezetesen az 599 alapú HY-KERS modellel.
A Ferrari hibridrendszere a kétkuplungos váltóhoz csatlakoztatott csekély tömegű és méretű, mintegy 100 lóerős teljesítményű, a padlólemez alá épített villanymotort alkalmaz, mely mintegy 35 százalékos üzemanyag-fogyasztást és emissziócsökkentést ígér - Felisa ki is emelte: “Hibridrendszerünk nem csupán erőt, hanem kedvezőbb fogyasztást is ad”. Továbbá hozzátette: “A rendszer ma még drágának számít, mégis úgy tervezzük, hogy minden modellünkhöz illeszthető legyen”. A logikusan felmerülő: akkor minden jövőbeli Ferrari hibrid lesz kérdésre sem maradt el a válasz. “Az idő előrehaladtával alapáron adjuk majd a hibridrendszert, ha valamelyik modellünkbe bekerül, akkor abból az összes olyan lesz. Ez nem olyan jellegű extra, amit opcióként lenne értelme adni" magyarázta Felisa.
Nem idegen a Ferraritól a V6-os motor, a Dino sorozat például ilyenen alapult
Végezetül az elnök azt sem cáfolta, hogy minden új modelljük csupán hathengeres lehet, az okok között pedig nem csupán a technológiai fejlődést, hanem a vevői hozzáállás változását említette - még az amerikai piacon is, ahol néhány éve még alig lehetett V8-asnál kisebb motort kínálni. Azok számára pedig, akik nehezen fogadnák a V6-os Ferrarit, érdemes megemlíteni a márka első középmotoros modelljét, az 1966-os 206 Dinót, melyet pont ilyen motor hajtott. Így aztán a V6-os (és vélhetően egyben hibrid) Ferrari nem csak leméretezésként, hanem egy, a legősibb, V12-eshez mérten ugyan frissebb, de mégis régi tradícióhoz visszanyúlást jelentene - a technológiai előrelépés mellett.








Teljesen lényegtelen, hogy a Ferrari mit lát vagy mit nem, elhanyagolható a hatásuk az autóiparra (néhány 100-as darabszámok). A hibridekre sem azért állnak át mert szeretnének, hanem mert a környezetvédelmi szabályoknak a régi csotrogány taligáikkal nem tudnának megfelelni (mondjuk a hibridekkel sem igazán fognak tudni).
Érdekes, hogy ők sem látják a vill autót lehetséges válaszútnak.
3 éve mondták elöször, hogy hibridekre állnak át.
Várjuk.