Debütált a legújabb magyar autóbusz – Mercedes alapokon

Magyar fejlesztés, debreceni gyártás: Mercedes-Benz REFORM 501 LE

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hajszálnyit a hazai autóparknál is korosabb a hazai buszállomány. Ezt a problémát orvosolhatja a legújabb, magyar fejlesztésű, hazánkban gyártani tervezett, de Mercedes-Benz alapú autóbusz.


Az aktuális KSH adatok szerint 14,1 év a hazai autópark átlagéletkora, míg a buszállomány 14,11 éves. Mindkettő nagyon jelentős. Olyannyira, hogy egyesek szerint „megújulás előtt áll” a hazai buszpiac. Legyen így, hiszen a fiatalabb és jobb buszpark javítaná a tömegközlekedés minőségét, így az autóforgalomra is kedvező hatással lehetne – azáltal, hogy talán többek számára lenne vonzó, vagy legalábbis élhető alternatíva a tömegközlekedés. A reform egyik motorja lehet az ITK Holding Zrt, amely tegnap mutatta be új Mercedes-Benz Reform 501 LE nevű hazai fejlesztésű elővárosi autóbuszát, ami ráadásul egy 12 típusból álló termékcsalád tagja.
A modellnévben az LE nem a lóerőre, hanem a Low Entry, azaz alacsony küszöb szavakra utal, ami fontos a kényelmes ki- és beszállás kapcsán. Az új modell motorja amúgy 354 lóerős (1400 Nm-t adó), Euro 6-os emissziós normát teljesítő, váltója 6+1 fokozatú automata. A 12,49 méter hosszú kocsiszekrényt hordozó alváz műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket, valamint az ITK Csoport által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontrolleszközöket, amelyek üzemelési, működési adatokat szolgáltatva teszik lehetővé a járművek távoli ellenőrzését, monitorozását.
Hirdetés

Az ITK Holding az új modellen túl két fontos stratégiai együttműködést is bejelentett: bővítette együttműködését a Mercedes-Benz Transporter divíziójával is. Ennek alapján a cégcsoport elkezdi a Sprinter és a kishaszonjárművek alapjaira történő fejlesztéseket és azok gyártását, így a későbbiekben a kisebb járműkategóriákban is a hazai autóbuszgyártás meghatározó szereplője lesz. Továbbá az ITK Holding leányvállalata szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt-vel és a Civis Ház Zrt-vel a cégcsoport jövőbeni fejlesztéseihez szükséges 200.000 négyzetméteres ingatlan megvásárlásáról. A legújabb magyar autóbusz tehát úgy néz ki, hogy hajdúsági lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?